برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتردانلود و آموزش های بیشتر

آموزش کیبورد (اُرگ) 7 – چیزی که از قبل در مورد نواختن پیانو می دونید

چیزی که از قبل در مورد نواختن پیانو می دونید

حتی اگه تا حالا حتی یک پیانو رو لمس نکرده باشید، از اینکه می تونید بلافاصله چه کارهایی انجام بدید شگفت زده خواهید شد. ممکنه از قبل هم چند فکت مربوط به موسیقی رو بدونید و اگر نمی دونید، می تونید همین الان به اونها مسلط بشید.

شما می تونید یک گام پنتاتونیک بنوازید. با پیانو یا کیبوردتون ردیفی از کلیدهای سیاه، بالا، پایین یا هر دو رو بزنید. شما همون لحظه یک گام پنج نتی رو با یک اسم جذاب، پنتاتونیک، نواختید. دفعه بعد که دوستانتون از شما می پرسن که چه کاری انجام دادید، بهشون بگید که در حال تمرین چند گام پنتاتونیک بودید.

اسم نت های مورد استفاده در موسیقی رو می دونید. اسم هفت نت مورد استفاده در موسیقی از حروف الفبا و از A تا G هستن. وقتی که روی کلیدهای سفید ضربه می زنید، نت هایی مثل C، F، A و D رو می نوازید. و همونطور که در ادامه مطالب متوجه میشد، شما برای نامگذاری کلیدهای سیاه به اونها حروف “شارپ” یا “فلت” اضافه می کنید.

می تونید دو کلید مورد استفاده در خوندن نت پیانو رو اسم ببرید. شما نت پیانو رو با استفاده از کلید تربل (سل) و کلید باس (فا) می خونید. اغلب اوقات، دست راست شما نت ها رو با کلید تربل و دست چپ نت ها رو با کلید باس می نوازه.

تعداد کل کلیدهای یک پیانوی استاندارد رو می دونید. بی دلیل به اونها 88 قدیمی نمی گن. می تونید تمام کلیدها رو بشمارید تا خودتون متوجه این مساله بشید. یا کلیدهای سیاه و سفید رو بررسی کنید: یک الگوی 12 کلیده سیاه و سفید متوالی از سمت راست کیبورد به سمت چپ وجود داره. هفت مورد از این گروه ها و چهار کلید اول رو پیدا کنید که قبل از تمام شدن کلیدهایی که قراره بشمارید، گروه دیگه ای رو شروع می کنن.

شما می تونید سبک های مختلف موسیقی رو تشخیص بدید. آهنگ 1 رو در سایت صوتی آنلاین این کتاب گوش بدید. نمونه های کوتاهی از چهار قطعه مختلف پیانو رو می شنوید. هر قطعه رو با یکی از سبک های موسیقی زیر مطابقت بدید:

    آهنگساز                                           سبک

————————————————————-

اسکات جاپلین                                رگتایم (ضربی)

جی. اس باخ                                   باروک

اریک ساتی                                    اسلو، پست امپرسیونیست والتز

دبلیو. سی. هندی                             بلوز

برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *