برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتردانلود و آموزش های بیشتر

آموزش کیبورد (اُرگ) 2 – مزایای یادگیری کیبورد و پیانو

مزایای یادگیری موسیقی با پیانو و کیبورد

پیانو یک ساز ایده آل برای یادگیری همه چیز در دنیای موسیقیه که با طراحی کیبورد شروع میشه. نت ها به صورت واضح، مرتب و منظم در مقابل چشمان شما قرار می گیرن. درک و نواختن گام های موسیقی بسیار آسونه، چون کیبورد تصویر واضحی رو به مغز شما ارائه میده تا روش بالا رفتن (گام بالاتر)، پایین رفتن (گام پایین تر)، یا ثابت موندن نت های موسیقی رو پردازش کنه.

هر کلید روی صفحه‌کلید یک تک گام مجزا تولید می‌کنه و شما نمی‌تونید برای ساده کردن کار اون رو بنوازید. برای تولید یک صدای زیبا و موزیکال به مهارت زیادی نیاز ندارید. در مقایسه با سازهای دیگه ای مثل ویولن سل، ویولن، کلارینت، ترومبون، ترومپت، فاگوت، ابوا و توبا، نواختن هر کلیدی بر روی کیبورد، بدون توجه به بلند یا پایین بودن صداش، به آسانی نواختن هر کلید دیگه­س.

یکی دیگه از مزایای پیانو اینه که می تونید آکوردها و صداهای لایه ای رو بنوازید. کیبورد نواختن هارمونی ها رو آسون میکنه و فورا صدای تولید شده توسط ترکیبی از نت ها رو می شنوید.

پیانو و کیبورد، یک مهارت و یک هنر

علاوه بر همه چیزهایی که گفته شد، یکی از دلایل خاص بودن نواختن پیانو ممکنه این باشه که این کار شما رو به یک مشارکت کامل دعوت میکنه و به همون اندازه به شما پاداش میده. پیانو جنبه های ذهنی و جسمی خودش رو داره. این ساز به خلاقیت و نظم و انضباط نیاز داره و شما در زمان نواختنش از درگیر شدن ذهن و بدنتون عمیقاً احساس رضایت می کنید.

همونطور که خواندن و نواختن نت ها رو با پیانو (یا کیبورد، به همین منظور) یاد می گیرید، حلقه های اطلاعاتی رو از مغز در سراسر بدنتون ایجاد می کنید. زمانی که نتهای صفحه رو می فهمید و اطلاعات رو پردازش می کنید اولین حلقه از چشم ها به مغزتون ایجاد میشه. در حلقه دوم، مغز شما سیگنال هایی رو به دست ها و انگشتان شما ارسال میکنه و به اونها میگه که چطور و کجا حرکت کنن. انگشت های شما شروع به لمس کیبورد و تولید صداهای مختلف از پیانو می کنن. حلقه سوم زمانی ایجاد میشه که گوش های شما صدای ساز رو می شنون و اطلاعات رو برای پردازش به مغز شما می فرستن: آیا نت ها و ریتم های مناسبی رو اجرا کردم؟ یک نت رو خیلی بلند یا آرام نواختم؟ آیا در کل چیزی که من می نوازم آهنگینه؟ تمام این اطلاعات به شما کمک میکنه تا برای بهبود نتایج، سیگنال هایی رو که در سراسر بدن ارسال می کنید تغییر بدید.

در حالیکه هنرمند درونی شما در حال کاره، این تجربه کاملا حسی با یک عنصر تفسیری همراه میشه. نت‌ها و دستورالعمل‌های موجود در صفحه فقط می‌ تونن تا جایی جلو برن که صدای موسیقی رو توصیف کنن، به همین دلیله که دو پیانیست که یک قطعه رو می‌نوازن اجراهای متفاوتی دارن. حتی دو اجرا از یک پیانیست هم متفاوت خواهد بود. نواختن پیانو باعث میشه که در زمان ساخت موسیقی تصمیم بگیرید که چقدر سریع، چقدر آهسته، چقدر بیشتر، چقدر کمتر و چه تعداد انکور به مخاطب های خودتو.ن ارائه کنید. هر بار که می نوازید ترکیبی از مهارت های اجرا و تفسیر موسیقی اتفاق میفته. حتی وقتی که فقط چیزی که نوشته شده رو می نوازید، تفسیر شخصی شما اتفاق می افته. شما با پیانو، از روز اول یک نوازنده هستید.

برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *