برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتردانلود و آموزش های بیشتر

آموزش کیبورد (اُرگ) 11 – ورود به استودیوی ضبط مجازی و ارتباط کیبورد با کامپیوتر

ورود به استودیوی ضبط مجازی

کیبوردها حالا معمولا شامل نوعی امکانات ضبط هستن تا شما بتونید بنوازید و بعد به اثر خودتون گوش بدید. دو نوع ضبط وجود داره:

ضبط صدا: این روش ضبط صدای واقعیه که شما تولید کردید و همون چیزیه که از یک سی دی، یکMP3 پلیر یا سرویس پخش آنلاین موسیقی مورد علاقتون گوش میدید.

ضبط MIDI: MIDI استاندارد رابط دیجیتال ابزار موسیقیه، که یک اسم جذاب برای یک روش دیجیتالیه که از طریق اون محصولات موسیقی می تونن با همدیگه ارتباط برقرار کنن. این صدایی نیست که می شنوید، بلکه راهی برای برقراری ارتباط با ژست ها، حرکات و تنظیمات دستگاه الکترونیکی شما در حین نواحتن اون هستش.

هر فرمت شرایط، قابلیت ها و مزایای خاص خودش رو داره و نوازندگان در هر سطحی از اونها استفاده می کنن.

شکل دادن به صداهایی که می نوازید

بسیاری از کیبوردهای امروزی امکان کنترل صداهایی را که در اونها ذخیره شده رو فراهم می کنن؛ تنظیم این صداها رو میشه کمی عوض کرد یا کاملا تغییرشون داد، به اونها پیچ و تاب داد یا از اول ساخت. برای خیلی از نوازندگان ایجاد صدا به اندازه نتی که با اون می نوازه اهمیت داره. هنر تولید صدا رو معمولا برنامه نویسی کیبورد یا طراحی صدا میگن. اگه اصطلاحات شکل موج، نوسان ساز، فیلتر، مولد پاکت یا LFO رو شنیده باشید، می دونید که اینها اجزای سازنده این هنر خلاق هستن.

بررسی ارتباط کامپیوتر

به لطف توسعه و پیشرفت MIDI، همه کیبوردها می‌تونن برای طیف وسیعی از فعالیت‌ها و تفریحات، از ضبط و ویرایش صدا تا نواختن صداهای دیگه ای که در کامپیوتر شما اجرا میشن تا کار با معلمان مجازی، به کامپیوترها و تبلت‌ها متصل بشن. این دنیای هیجان انگیز طلایه دار و پیشتاز ساخت و مطالعه موسیقیه.

تمرین کردن با کمک و بدون کمک

پشت بسیاری از کیبوردهای پرتابل و پیانوهای دیجیتال معلمان موسیقی صبوری هستن که منتظرند تا به شما کمک کنن که چند آهنگ رو یاد بگیرید و مهارت های موسیقیتون رو تقویت کنید. این افراد هرگز فریاد نمی‌زنن، با خط‌کش به کف دستتون نمی زنن، و مشتاقند که به آرامی و هر چند بار که نیاز دارید، همه چیز رو بررسی کنن. در مطالب آینده روش‌های Casio و Yamaha برای آموزش کیبورد مجازی به شما توضیح و نشان داده میشه و توصیه‌های عملی در مورد اینکه چطور می‌تونید بیشترین بهره رو از اونها ببرید، ارائه می‌ده.

اما بعضی وقتها یک آهنگ رو می شنوید و فقط می خواید بنشینید و بلافاصله با کیبوردتون اون رو بنوازید. چرا تا زمانی که موسیقی رو بخرید یا به درس بعدی پیانو خود برسید صبر کنید؟ یادگیری نواختن با گوش و تشخیص آهنگ ها از آهنگهای ضبط شده یک مهارت بسیار خوب هستش که باید اون رو توسعه داد. بعضی از افراد می تونن این کار رو به طور طبیعی انجام بدن اما برای اغلب افراد، کمی تلاش و کار لازمه.

برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *