برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتردانلود و آموزش های بیشتر

آموزش کیبورد (اُرگ) 1 – نکات مقدماتی در مورد پیانو و کیبورد

نکات مقدماتی در مورد پیانو و کیبورد

در این فصل

  • آشنایی با پیانو و موسیقی
  • کشف آنچه که ممکنه از قبل در مورد نواختن پیانو می­دانید
  • درک ویژگی‌های اصلی یک کیبورد
  • درک مزایای نت خوانی

پیانو کماکان یک ساز بسیار محبوبه و تعداد افرادی که این ساز رو دوست دارن و همچنین محبوبیت اون در سراسر جهان در حال افزایشه. در عین‌حال که پیانو به دلیل کیفیتش یک ساز ارزشمند محسوب میشه، با گذر زمان از لحاظ الکترونیکی هم پیشرفت کرده.

بخش اول این فصل به شما کمک میکنه بفهمید که چه چیزی پیانو رو منحصر به فرد میکنه و چه چیزی در یادگیری نواختن اون دخیله. ممکنه حتی اگر مبتدی هم باشید متوجه بشید خیلی بیشتر از اونچه فکر می کردید در مورد موسیقی می دونید. با این وجود، کیبوردها فراتر از کلیدهای سیاه و سفید آشناشون، می تونن سازهای بشدت متفاوتی باشن و پنل‌های جلویی ممکنه به شما سرنخی از اونچه داخل اون هست نده. بخش دوم این فصل به شما یک توضیح کلی از کیبورد و کاری که می تونید با اون انجام بدید ارائه میده.

چه چیزی در مورد پیانو و کیبورد خاصه؟

  نواختن پیانو شامل کارهای موسیقیایی اصلی زیر است:

✓ نواختن آهنگ و ملودی های مختلف

✓ کنترل حمله و انتشار یک نت

✓ نواختن دینامیک های مختلف (بلندی و نرمی نسبی)

اما نواختن پیانو از برخی جنبه های مهم با سازهای دیگه متفاوته و چندین ویژگی داره که اون رو به یک ساز ایده‌آل برای یادگیری و درک موسیقی تبدیل میکنه.

مزایای نواختن پیانو و کیبورد

پیانو یک جایگاه مهم در دنیای موسیقی داره. این ساز استاندارد طلایی آلات موسیقیه که توسط آهنگسازان و تنظیم‌کنندگان استفاده میشه و تقریباً در تمام سبک‌های موسیقی، در گروه‌های مجلسی، گروه‌های راک، و سه‌گانه‌های جاز تاثیرگذاره (البته نه نوازندگان مارش). ویژگی‌ های زیر پیانو رو به یک ساز منحصر به فرد تبدیل می ‌کنه:

✓ شما می تونید بسیاری از نت های مختلف رو به طور همزمان بنوازید. کلمه مناسب برای این ویژگی، “چند صدایی” است.

✓ پیانو یک ساز سولو کامل است. شما می تونید یک آهنگ کامل یا یک کار موسیقایی دیگه رو بدون همراهی یا کمک نوازنده های دیگه بنوازید. این باعث میشه نوازندگی پیانو رضایت بخش و خودکفا باشه.

✓ این ساز یک همنوازی عالی است. شما می تونید با یک خواننده، یک گروه کر، یک کلاس رقص، یک فیلم صامت، یک نمایش موزیکال، یا یک درام احساساتی، بدون حضور ساز دیگری، همنوازی کنید.

✓ تقریباً هر چیزی رو می تونید با پیانو بنوازید و رپرتوار منحصربفردی از موسیقی داره. شما هر سبکی رو انتخاب کنید، نت پیانو برای آن وجود داره.

برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *