برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتردانلود و آموزش های بیشتر

آموزش کیبورد (اُرگ) 3 – چرا مردم نواختن پیانو و کیبورد رو یاد می گیرن (و چرا اغلب اون رو رها می کنن)

چرا مردم نواختن پیانو و کیبورد رو یاد می گیرن (و چرا اغلب اون رو رها می کنن)

خیلی از مردم از زمان کودکی یادگیری پیانو رو شروع می کنن، در حالیکه در این مورد حرف زیادی برای گفتن ندارن. اما بزرگسالان به دلایل زیادی به سراغ پیانو میرن، مثلا می‌خوان دوباره نوازندگی این ساز رو شروع کنن، چون براشون در زمان کودکی جالب نبوده. در ادامه مطلب دلایل احتمالی شما برای اینکه بخواید نواختن پیانو رو یاد بگیرید یا اون رو دوباره شروع کنید آورده شده:

می خواید آهنگ ها و ساخته های مورد علاقه خودتون رو دوباره بسازید. وقتی یک قطعه موسیقی رو با پیانو می نوازید، اون رو زنده می کنید. نت های نوشته شده شبیه به یک طرح اولیه هستش – مجموعه ای از دستورالعمل ها که به شما میگه چه نت هایی رو در چه زمانی و چطور اجرا کنید. برای اجرا کننده زمان می بره تا فرآیندی رو تکمیل کنه که در ذهن آهنگساز آغاز شده ولی تا زمان رسیدن موسیقی به گوش شنونده اجرا نشده.

شما یک چالش رو دوست دارید. بدون شک رسیدن به سطوح متوسط و پیشرفته پیانو نیازمند زمان، صبر و تمرین کردنه. بعضی از افراد از این چالش لذت می برن. هدف شما هرچی که باشه، با توجه به آموزش های فراوانی در همه سطح ها وجود دارده، یادگیری نواختن پیانو یک چالش بی پایانه. بعضی از افراد اهدافی مثل یادگیری یک قطعه خاص، یا نواختن پیانو در یک مهمانی یا جمع خانوادگی برای خودشون تعیین می ‌کنن. پاداش های زیادی در این راه وجود داره و پایبندی به اهدافت نتایجی مثل شروع نواختن آهنگ های مورد علاقت یا بدست آوردن فرصت همنوازی با دیگران رو خواهد داشت. هیچ چی مثل این لذت بخش نیست که بتونی بگی “من عضو این گروه هستم.”

تو می خوای توانایی نوازندگی تقریباً در هر سبکی رو داشته باشی. نواختن یک آهنگ پاپ یا یک سونات کلاسیک با پیانو به مجموعه ای از نت های متفاوت نیاز نداره. وقتی بلدی چطور نت های پیانو رو بخونی و بنوازی، می تونی آهنگ‌های کلاسیک، جاز، راک، کانتری، فولک، کلاب، آهنگ‌های نمایش برادوی و غیره رو اجرا کنی. اگه میتونی پیانو بزنی، توانایی صحبت به زبان جهانی موسیقی رو هم داری.

متأسفانه، عدم دستیابی سریع به هر یک از این اهداف باعث میشه که بعضی از افراد از یادگیری این ساز دست بکشن. در زمان شروع یادگیری پیانو، مهمه که درمورد جدول زمانی و انتظاراتت واقع بین باشی. در اینجا چند دلیل اصلی برای رها کردن نواختن پیانو وجود داره. به خودتان هم اجازه ندید قربانی اونها بشید:

سرخوردگی: برای یادگیری نواختن پیانو باید صبور باشی. هماهنگ کردن دست ها و انگشتان، خوندن نت ها، و تعهد به تمرین، تمرین و تمرین، توصیه همیشگی نوازندگان در همه جای دنیاس، اما هدف مطالب این سایت راحت کردن همه چیز برای شماس.

✓ عدم داشتن زمان بندی مناسب: برای رسیدن به سطح ابتدایی پیانو نیازی نداری که هر روز ساعت ها و ساعت ها با کیبورد کار کنی. جلسات تمرینی منظم که در اون‌ ها بتونی به راحتی تمرکز کنی و یاد بگیری، برای پیشرفت شما معجزه می‌کنه.

خود انتقادی: بدون شک تو بدترین منتقد خودت هستی و هیچکس از نواختن نت های اشتباه خوشش نمیاد. با جشن گرفتن دستاوردهای کوچک، منتقد درونیت رو راضی کن و در این مسیر خودت رو به دوستان و خانوادت اثبات کن تا حامی تو باشن.

برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *