برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتردانلود و آموزش های بیشتر

آموزش کیبورد (اُرگ) 4 – آشنایی با پیانو به عنوان یک ساز

آشنایی با پیانو به عنوان یک ساز

اولین قدم برای یادگیری نواختن پیانو، آشنایی با سازتون هستش. پیانو یک ابتکار پیچیده و جذابه و پیانو مدرن صدها سال پیشرفت و ارتقاء در طراحی و صدا رو منعکس می کنه.

این روزها وقتی یک خریدار بالقوه وارد بازار پیانو میشه، گزینه های زیادی برای انتخاب داره. دو سبک پیانو آکوستیک، یعنی گرند و قائم، در اندازه ها و قیمت های مختلفی عرضه میشن و روش تولید صدای هر دو مشابهه. طراحی اکشن چکشی اون ‌ها به شما این امکان رو می‌ده که با فشار دادن یک کلید و ضربه زدن به یک سیم یا مجموعه‌ای از سیم‌ها با یک چکش پوشانده شده با نمد ، صدا و کیفیت صدا رو از طریق سرعت و تفاوت‌های ظریف لمس دستانت کنترل کنی. رزونانس ارتعاش سیم توسط صفحه صوتی چوبی که با سیم ها موازی هستش تقویت میشه.

طیف گسترده‌ای از کیبوردهای دیجیتال که امروزه موجوده، جایگزین‌های جذابی برای پیانوهای آکوستیک هستن، حتی اگه از ضبط صدا و احساس واقعی ناتوان باشن. پیانوهای دیجیتال از صداهای سمپل شده از پیانو، پیانوهای الکترونیکی، هارپسیکوردها و ارگ ها، و همچنین سایر سازها و جلوه های صوتی استفاده می کنن که به شکل اطلاعات دیجیتال ذخیره میشن. این صداها رو با فشار دادن یک کلید و شنیدن صدایی که به صورت الکترونیکی تقویت شده تولید می کنید. کیبوردهای دیجیتال (که بعدا در مطالب بعدی توضیح داده میشن) یک مجموعه بسیار گسترده از صدا رو در اختیار شما قرار میدن. مزایای دیگه پیانو و کیبورد دیجیتال شامل قابلیت بیشتر حمل و تمرین “بی صدا” با هدفون هستن.

پیانوی هیبریدی ترکیبی از فناوری آکوستیک و دیجیتاله و این روزها یکی دیگه از گزینه های جذاب موجوده. درسته که این پیانوها گرانقیمت هستن، اما به خوبی از مزیت های هر دو مورد بهره می برن (در حقیقت با خرید اون با یک تیر دو نشان میزنید).

پیانو با توسعه سازهای الکترونیکی در 50 سال گذشته از مد نیفتاده. هر دو نسخه آکوستیک قدیمی و تمام نسخه های جدیدتر پیانو که صدای دیجیتال دارن محبوب هستن و ویژگی های نواختن خودکار و ضبط، ویرایش و فناوری یکپارچه سازی وب دارن. به عبارت دیگه، این روزها پیانوها از مزایای هر دو نسخه بهره می برن، بدون اینکه لازم باشه کسی از انتظاراتش از این ساز بگذره. پیانو مطابق با گذر زمان تغییر کرده، با این حال هنوز برای نواختن آثار فاخری که تغییر نکردن هم ارزشمنده. این ساز هنوز هم یک ساز تکنوازی ایده آل خانگیه، هر زمان که دوست داشته باشی آماده نواختنه و طراحی بصریش هم انگشتها و هم گوشهات از نواختن اون لذت می برن.

برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *