برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتردانلود و آموزش های بیشتر

مارک های خاص کیبورد و نکاتی در مورد خرید کیبورد – آموزش کیبورد (اُرگ) 25

جستجوی بعضی از مارک های خاص کیبورد

وقتی ایده خوبی در مورد نوع کیبورد دیجیتال متناسب با نیازهاتون داشته باشید، برای بعضی از پیشنهادها آماده هستید. این بخش چندین برند و مدل برتر رو پیشنهاد می کنه تا بتونید جستجوی کیبوردتون رو محدود کنید.

پیانوهای دیجیتال و ارگ پیشنهادی

اگه تو پیدا کردن هر کدوم از این مارک ها در فروشگاه های منطقه خودتون مشکل دارید، مستقیماً با شرکت ها تماس بگیرید. اونها خوشحال میشن که در خرید یک کیبورد به شما کمک کنن.

شرکت :Kawai America  مدل‌ های پیشنهادی، پیانو دیجیتال CE220 و پیانو دیجیتال پرتابل ES7 هستند.

 www.kawaius.com.

Korg USA, Inc. : مدل‌های پیشنهادی پیانوی دیجیتال SP-280 و پیانوی دیجیتال خانگی LP-380 هستند.

 www.korg.com.

کیبورد Nord: مدل های پیشنهادی Nord C2D Combo Organ و Nord Electro 4 هستن.

www.nordkeyboards.com.

شرکت رولند آمریکا: مدلهای پیشنهادی RG-1F Digital Mini[1]Grand Piano و AT-75 Atelier Organ هستن.

www.rolandus.com.

شرکت یاماها در آمریکا: مدل های پیشنهادی AvantGrand، P105 Stage Digital Piano و P95 Digital Piano هستن.

www.yamaha.com.

پیشنهادهایی برای تنظیم کننده ها، استودیوهای خانگی و سینتی سایزرها

لیست زیر شما رو با بعضی از تولیدکنندگان با کیفیت تنظیم کننده ها، استودیوهای خانگی و سینتی سایزرها آشنا می کنه. این به هیچ عنوان لیست کاملی از مدل ها نیست. هر شرکتی مدل هایی با فیچرها و قیمت های متفاوت تولید می کنه ( اگر چه هیچ کدام واقعاً ارزان نیستند).

   Alesis Studio Electronics(السیس استودیو الکترونیکس): www.alesis.com.

Casio Incorporated (شرکت کاسیو): www.casio.com

دیو اسمیت اینسترومنت (Dave Smith Instruments): www.davesmithinstruments.com

شرکت ای مو سیستم (E-Mu Systems Incorporated): www.emu.com

شرکت کورگ آمریکا (Korg USA, Inc): www.korg.com

کورزویل موزیک سیستمز (Kurzweil Music Systems): www.kurzweilmusicsystems.com

شرکت موسیقی موگ (Moog Music Incorporated): www.moogmusic.com

نورد (Nord): www.nordkeyboards.com

نوویشن (Novation): http://us.novationmusic.com

شرکت رولند آمریکا (Roland Corporation U.S): www.rolandus.com

شرکت یاماها آمریکا (Yamaha Corporation of America): www.yamaha.com

قبل از اینکه چک بکشید: تضمین معامله  

اگه تا حالا یک ماشین خریده باشید، می دونید که جستجو کردن مدل های مختلف و تست اون ها تقریباً به اندازه خریدنش لذت بخشه. خرید کیبورد هم حتما تجربه مشابهی هستش.

حسابی امتحانش کنید

مهم نیست به چه نوع فروشگاه موسیقی وارد میشید، پیانوها و کیبوردها برای امتحان کردن شما آماده هستن. ادامه بدید – لمسش کنید، باهاش بنوازید. دکمه ها رو فشار بدید و صدا رو کم و زیاد کنید.  اگه  پیانو می خواید بخرید، بشینید و کمی بنوازید. این شما و این هم کیبورد!. . . و شاید ده ها مشتری و فروشنده دیگه که در اطرافتون ایستادن و گوش میدن.

یادتون باشه که خیلی از کیبوردهای دیجیتالی روی نمایشگر برای داشتن صدای بهتر از طریق پردازنده‌ ها، افکت ‌ها و بقیه افزونه های دیجیتالی هدایت میشن. فریب این ابزارهای اضافی رو نخورید. محترمانه از فروشنده بخواید همه افکت ها رو خاموش کنه تا بتونید کیبورد رو همونطور که هست بشنوید. در غیر این صورت،  ممکنه  پس از رسیدن به خانه، از روش تولید صدای اون ناامید بشید، مگه اینکه، تمام افکت ‌ها و پردازنده‌ ها رو هم بخرید.

در مورد هر پیانو یا کیبوردی که تست می کنید به نکات زیر توجه کنید:

✓ آیا صدای کلی کامله یا بی روح، واضحه یا مبهم؟

✓ آیا نت‌های بلند واقعاً تا زمانی که اونها رو می‌نوازید دوام دارن؟

✓ در یک پیانو آکوستیک، آیا پنج کلید بالا یک صدای خوب دارن یا صدای متالیک؟ آیا صدای پنج کلید پایینی خوب هستن، ضخیم و شلخته نیستن؟

✓ آیا در زمان پخش کلیدها پاسخ سریع دریافت می کنید؟ آیا کیبورد خیلی حساسه یا به اندازه کافی حساس نیست؟

✓ آیا انگشتهاتون فضای کافی روی کلیدها دارن؟

از کیبورد خوشت اومده، اما فعلا نخرش

شما کیبورد مناسبی رو پیدا کردید و عاشقش شدید و فقط همین یکی هم هست. حالا با جمله مودبانه “دربارش فکر می کنم” به مدیر فروش منتظر، فروشگاه رو ترک کنید.

اگه  اولین باری که وارد فروشگاه میشید، بشینید و مذاکره کنید، دچار مشکل میشید. شما اونقدر به مدل موردنظرتون علاقمند هستید که نمی تونید واضح فکر کنید. این عشقه، یک عشق واقعی. کیبورد شما کودک شماس. قبل از مذاکره در مورد قیمت، فروشگاه رو ترک کنید و چند ساعت یا چند روز آینده رو صرف جستجوی پیانوی مشابه با قیمت کمتر کنید. وقتی که 100 درصد مطمئن شدید که نمی تونید از اون ارزان تر پیدا کنید و هنوز هم نمی تونید بدون اون زندگی کنید، به فروشگاه برگردید و مذاکره رو شروع کنید.

هرگز قیمت نوشته شده روی اتیکت رو پرداخت نکنید


خیلی از مردم فکر می کنن که هنر مذاکره در مورد قیمت فقط برای خرید خودرو محفوظه. برعکس، دروازه دنیای شگفت انگیز سازها و لوازم جانبی برای چانه زنی قیمت به روی شما بازه. قیمت اتیکت صرفاً یک نقطه شروعه. اگه قیمت اون بچه گرندی که می‌خواید 15000 دلاره، می تونید اون رو با قیمت پایین 10000 دلار به خانه (با یک کامیون خیلی بزرگ) بیارید.
به طور کلی، می تونید امیدوار باشید که بین 10 تا 15 درصد از قیمت اتیکت تخفیف بگیرید. هرچه به قیمت درخواستی فروشنده نزدیک تر بپردازید، بیشتر احتمال داره که ایشون اشانتیون ‌های رایگانی مثل تحویل درب منزل، که هزینش گاهی ممکنه به 300 دلار هم برسه، یا یک سال کوک رایگان، پاک‌کننده پیانو یا تاس‌های فازی به شما تقدیم کنه. معامله می تونه به روش دیگری هم جلو بره: اگه لوازم جانبی مثل پایه کیبورد، آمپلی فایر، بعضی نرم افزارها و بعضی کابل ها رو خریداری کنید، فروشنده بیشتر برای معامله مشتاق خواهد بود.


با حداکثر مطلق قیمت ذهنتون به فروشگاه مراجعه کنید. وقتی در مورد یک مدل خاص مطمئن شدید، با فروشنده بنشینید و ببینید بهترین تخفیف یا اشانتیونی که می تونه روی مدل پیانو مدنظرتون پیشنهاد بده چیه. اگه جوابی برابر یا کمتر از حداکثر رقم در ذهنتون گرفتید، دست بدید و چک رو بنویسید. اگه قیمت به چیزی که راحت بتونید بپردازید نزدیک نیست، بلند شید و بگیید: «خب، خیلی ممنون. اگه نظرت عوض شد، شماره من رو داری” (همون اکی، بای خودمون (مترجم جان) )))))). به خاطر داشته باشید، فروشگاه های پیانو و مدل های بیشتری در این دنیا وجود داره.


فروشگاه پیانو فروشگاهی مثل فروشگاه های دیگه س که در ایام مهم سال فروش کامل داره. به عنوان مثال، “روز یادبود” همیشه زمان عالی برای خرید پیانو هستش. در بازار جستجو کنید و حواستون به فروش و تبلیغات باشه.

خرید آنلاین

گشت و گذار در اینترنت میتونه برای مقایسه کیبورد و تسلط به زبان دیجیتال عالی باشه. تورهای نمایشگاه مجازی، نمایش محصولات، و قیمت های قبلی و جدید فراوانه. مطمئناً می تونید بعضی از مدل‌های موجود رو پیدا کنید که فروشنده محلی شما تو فروشگاهش نداره و بعضی از مدل ‌ها و فیچر‌هایی رو که تولیدکنندگان قصد معرفیشون رو دارن زودتر ببینید.

یک مکان خوب برای بررسی طرز فکر دیگران در مورد مدل های خاص، پلتفرم یوتیوب (www.youtube.com) هستش. به کادر جستجو در بالای صفحه برید و برند و مدلی رو که می‌خواید بررسی کنید بنویسید و کلمات  آنباکسینگ (unboxing) یا بررسی (review) رو اضافه کنید. احتمالاً چندین ویدیو از افرادی که مدل مورد نظرتون رو تست می کنن و نظر می دن نشون داده میشه.

در حینی که که شروع به تمرکز روی چند کیبورد مورد علاقتون می کنید، سوالات متداول و مشخصات محصول رو در وب سایت های سازنده بخونید (به لیست های تماس های قبلی در بخش های قبلی مراجعه کنید). ببینید چه مدل هایی به عنوان کارکرده فروخته میشن و چرا. فیچرهای مورد علاقتون رو مطالعه کنید تا زمانی که برای خرید مراجعه می کنید، به عنوان یک مشتری با دانش و نه یک آدم بی اطلاع رفتار کنید که احتمالا تو یک معامله بد حسابی سرش کلاه میره. و نظرات مشتریان رو بخونید.

شما می تونید به صورت آنلاین خرید کنید، و در بعضی موارد هزینه کمتری هم پرداخت کنید، اما مهمه که محدودیت ها رو در نظر داشته باشید. فقط یک فروشنده می تونه گزینه پشتیبانی از محصول رو به شما عرضه کنه، به سوالاتتون پاسخ بده و به شما گارانتی فروشگاهی تقدیم کنه تا بتونید در صورت بروز یک مشکل تو سازتون و یا نیاز به تعمیر، به این مسائل رسیدگی کنه.

از اونجایی که می‌خواید قبل از خرید هر سازی اون رو امتحان کنید، خریدCraigslist (www.craigslist.org) رو مد نظر داشته باشید تا سازهای دست دوم رو در نزدیکی محل زندگیتون پیدا کنید. اینطوری می تونید سوار ماشین بشید و برید بررسیشون کنید.

MIDI

کیبورد دیجیتال یا هیبریدی جدید شما فوق العاده س و دقیقا همون چیزیه که می خواستید. اما حالا می خواید همه اون چیزهای جالبی که در موردش شنیدید رو تست کنید. این بخش از مطالب چندین نوع دیگه از دستگاه ‌های موسیقی مثل MIDI و سیستم‌ های ضبط دیگه رو توضیح میده که می‌تونن به کیبورد جدید شما متصل بشن و به شما کمک کنن تو مسیر حرفه ‌ای موسیقی یا فقط تمایلتون برای استفاده حداکثری از کیبورد جلو برید. بعد از شروع سرمایه‌گذاری در نرم‌ افزار و تجهیزات ضبط، دو اتفاق میفته: زمان بسیار کمتری رو صرف تمرین موسیقی می ‌کنید و زمان بسیار بیشتری رو به مطالعه فن آوری های جدید اختصاص میدید و حساب بانکیتون کوچیک میشه. در حال حاضر، آگاهی از وجود این گزینه ‌های ضبط خوبه، اما قبل از شروع به کار جدید به عنوان یک مهندس ضبط صدا، مدتی موسیقی بنوازید.

یک پرایمر مینی MIDI

MIDI مخفف عبارت Musical Instrument Digital Interface هستش. این عنوان اونقدرها هم که به نظر می رسه کسل کننده نیست. در واقع، MIDI  (تلفظ mid-ee) می تونه زندگی موسیقایی شما رو تغییر بده.

به طور خلاصه، MIDI شما این امکان رو بهتون میده که از کیبورد دیجیتال یا هیبریدی به بقیه کیبوردها، کامپیوترتون یا بقیه تجهیزات دیجیتالی متصل بشید و ارتباط برقرار کنید. فرض کنید شما سه کیبورد دارید. اولین مورد رو به عنوان کنترلر انتخاب می کنید و صدای اون رو مثل یک پیانو تنظیم می کنید. دو کیبورد دیگه رو به کنترلر متصل و هر کدوم از اونها رو روی صداهای مختلف، مثل فلوت و شیپور، تنظیم می کنید. در حالیکه شما کنترلر رو می نوازید، به دو کیبورد دیگه پیام های MIDI (کدهای باینری) ارسال میشه که به اونها اعلام می کنه کدوم نت ها رو چه مدت، چقدر بلند و غیره بنوازن. اما به نظر میرسه که به جای شما که فقط پیانو می زنید، سه نوازنده در حال نواختن سه ساز جداگانه هستن.

اما این همه اون کاری نیست که MIDI می تونه انجام بده. با اتصال کابل MIDI به کامپیوتر، می‌تونید نت هاتون رو با استفاده از برنامه ‌های نرم‌ افزاری روی کامپیوترتون ضبط، ادیت و یادداشت کنید. شما می تونید سی دی های ضبط شده با MIDI رو بخرید و آهنگ هایی که با صدای کیبوردتون نواخته میشن رو بشنوید. پیانوهای هیبریدی و سیستم های پیانوی نوازنده هم برای ایجاد ارتباط با سایر تجهیزات دیجیتال از MIDI استفاده می کنن. نرم‌افزار و ضبط ‌های MIDI به ابزارهای کمک آموزشی بسیار محبوبی تبدیل شدن، چون می‌تونید در زمان نواختن آهنگ ‌ها با کیبوردتون، نت به نت موسیقی رو دنبال کنید.

برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *