برای موفقیت یک روز تنها به یک موضوع فکر کنید

ذهن نیمه هشیار شما تعادل بخش است

ذهن نیمه هشیار شما دارای یک تکانه هم ایستایی و تعادل بخش است. مثلا بدن شما را در 98/6 درجه فارنهایت نگه می دارد. تنفس های شما را تنظیم می کند. ضربان نبض شما را در حدی ثابت نگه می دارد. از طریق دستگاه عصبی خودمختار تعادلی میان صدها مواد شیمیایی در میلیاردها سلول شما به وجود می آورد، به طوری که دستگاه فیزیکی تان در اغلب مواقع در هماهنگی کامل عمل می کند.

ذهن نیمه هشیار شما در ضمن هم ایستایی در قلمرو ذهنی شما به وجود می آورد. این کار با سازگار کردن اندیشه و عمل شما به شکلی سازگار با آنچه در گذشته کرده اید یا گفته اید صورت می گیرد. تمامی عادتهای فکری و عملی شما در ذهن نیمه هشیارتان ذخیره و انبار می شود. ذهن نیمه هشیار تمامی حوزه های راحت شما را در خاطر نگاه داشته و شما را در این محدوده نگه می دارد. هرگاه می خواهید کار جدید یا متفاوتی انجام بدهید ذهن نیمه هشیار سبب می شود که به لحاظ احساسی و فیزیکی در شرایط دشواری قرار بگیرید.

 

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

در آموزش های بخش دوم، به هفت قانون ذهنی اشاره کردیم و توضیح دادیم هر اتفاقی که برای شما بیفتد با اندیشه هایتان شروع می شود. در آموزش های سوم، توضیح دادیم که چگونه برنامه اساسی یعنی خودانگار شما مشخص می کند که چگونه فکر کنید و مبدا هراسهایتان در کجاست. ذهن نیمه هشیار شما در برگیرنده دیسک سخت است که در آن دستورالعمل های مربوط به این قوانین انباشت می شود. سه قاتون دیگر وجود دارد که توضیح می دهد شما امروز چه کسی هستید و چرا حوادث به این شکلی که هستند برایتان اتفاق می افتند.

 

قانون فعالیت ذهن نمیه هشیار

قانون فعالیت ذهن نیمه هشیار می گوید هر ایده یا اندیشه که آنها را درست بدایند، مورد قبول ذهن نیمه هشیار شما قرار می گیرد. ذهن نیمه هشیار شما بلافاصله دست به کار می شود تا به آن جنبه واقعیت بدهد.

ذهن نیمه هشیار جایگاه قانون جذابیت است. وقتی باور می کنید چیزی برایتان امکان پذیر است، ذهن نیمه هشیار شما انرژیهای ذهنی را بخش و مخابره می کند. شما اشخاص و موقعیت ها را هماهنگ با اندیشه های غالب خود به سمت خود جلب می کنید.

ذهن نیمه هشیار شما اطلاعات محیطی را از طریق دیدن، شنیدن و آنچه از آن آگاه می شوید دریافت می کند. این گونه شما به هر اطلاعاتی که برایتان مهم است حساس می شوید. هرچه درباره موضوعی احساسی تر بشوید، ذهن نیمه هشیار شما به سرعت بیشتری شما را به کارهایی گوش به زنگ می کند تا آن را به حقیقت خود راه دهید.

برای مثال، اگر تصمیمی بگیرید می خواهید یک اتومبیل کورسی قرمز رنگ بخرید، ناگهان انواع اتومبیلهای قرمز را در گوشه های خیابان می بینید. اگر برای یک سفر خارجی برنامه ریزی کنید، مقالات، اطلاعات و پوسترهایی درباره محلی که قصد رفتن به آنجا را دارید، می بینید. وقتی به هدف جدیدی فکر می کنید، ذهن نیمه هشیار شما این اندیشه را به عنوان یک فرمان قبول می کند. و بعد کلمات و اعمال و رفتار شما را به گونه ای تدوین می کند که به هدف خود برسید.

 

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

 

قانون تمرکز

قانون تمرکز می گوید به هرچه دقیق شوید رشد می کند. هرچه به موضوعی بیشتر فکر کنید، بیشتر بخشی از حقیقت شما می شود.

این قانون تا حدود زیاد موفقیت و شکست را توضیخ می دهد. در واقع، این برداشتی از قانون علت و معلول است. قانون کشت و برداشت هم جز این چیزی نیست. این قانون می گوید شما نمی توانید یک فکر کنید و نتیجه متفاوتی به دست آورید. نمی توانید جو بکارید و گندم برداشت کنید.

موفقهای بزرگ کسانی هستند که می توانند با تمام وجود روی یک موضوع فکر کنند. آنقدر با این فکر باقی بمانند تا کامل شود. آنها خود را به این عادت می دهند که به آنچه می خواهند فکر کنند و کاری به آنچه نمی خواهند نداشته باشند.

رالف والدو امرسون می گوید: «انسان به هرچه فکر کند همان می شود.» موفقها به آنچه برایشان مهم است می اندیشند. آنها به جای ترس و تردید به آینده نگاه می کنند. در نتیجه می توانند به موفقیتهای بزرگ دست پیدا کنند.

وقتی درباره رشد و اعتلای شخصی خود به هیجان آمدم، از اندک خوانی به سروقت زیادخوانی رفتم.

برای موفقیت یک روز تنها به یک موضوع فکر کنید
برای موفقیت یک روز تنها به یک موضوع فکر کنید

 

به مدت یک روز، بیست و چهار ساعت، تنها به یک موضوع فکر کنید

در اینجا شما را در معرض امتحان قرار می دهم. به مدت یک روز، بیست و چهار ساعت، تنها به یک موضوع فکر کنید و تنها به آنچه می خواهید فکر کنید. دقت کنید که منفی صحبت نکنید، لحن تردید و انتقاد نداشته باشید. خودتان را عادت بدهید تا خوش بین باشید.

کار ساده ای نیست. ممکن است برای شما حتی در شروع امکان پذیر نباشد، اما به این توجه کنید که چقدر از اوقات شما صرف حرفهای منفی می شود. این تمرین اگر تکرار شود، چشمان شما را باز می کند و به شما آمادگی آن را می دهد تا از مطالب آموزش های بعدی به شکل بهتری استفاده کنید.

 

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

 

قانون جایگزینی

این یکی از مهم ترین قوانین ذهنی است. این بسط و امتداد قانون کنترل است. این قانون می گوید ذهن هشیار شما در هر لحظه تنها به یک موضوع می تواند کفر کند و شما می توانید جای یک اندیشه را با یک اندیشه دیگر عوض کنید. این به شما امکان می دهد که جای یک اندیشه منفی را با یک اندیشه مثبت عوض کنید. این گونه می توانید کنترل زندگی احساسی و عاطفی خود را به دست بگیرید.

ذهن هشیار شما هرگز خالی نیست. بلکه همیشه با چیزی درگیر است. با استفاده از قانون جایگزینی، می توانید اندیشه های منفی و یا هراسناک را که به شما آسیب می زند، کنار بزنید. می توانید اندیشه های مثبت را جایگزین اندیشه های منفی بکنید.

در استفاده از قانون جایگزینی، برای تغییر ذهنیت از منفی به مثبت، راه سریع تر این است که به جای فکر کردن به مسئله به راه حل فکر کنید. به این فکر کنید که در آینده چه می توان کرد و به این کاری نداشته باشید که در گذشته چه اتفاقی افتاده است.

 

فکر کردن به راه حل ذاتا اقدامی مثبت است

فکر کردن به راه حل ذاتا اقدامی مثبت است. وقتی به کاری که می توانید بکنید فکر می کنید، وقتی به این فکر می کنید که چه اقدامی می توانید صورت بدهید، وقتی به آنچه اتفاق افتاده کاری ندارید، ذهنتان در لحظه ای آرام می شود.

وقتی به کسی که به او بها می دهید فکر می کنید، وقتی به تعطیلات بعدی خود توجه می کنید، می توانید از این قانون استفاده نمایید. هدف شما این است که راههایی پیدا کنید که ذهنی مثبت داشته باشید. باید جای اندیشه های منفی را با اندیشه های مثبت عوض کنید. شما همیشه این آزادی عمل را دارید که نوع اندیشه های خود را انتخاب کنید.

یکی از قدرتمند ترین حرفهایی که می توانید بزنید تا بر عزت نفس خود بیفزایید و خودانگاره تان را بهتر کنید. گفتن مکرر «خودم را دوست دارم! خودم را دوست دارم! خودم را دوست دارم!» است.

هرگاه اشکالی بروز می کند و یه به هر دلیلی احساس ناخشنودی می کنید، می توانید باعبارت خودم را دوست دارم! آن را جبران و خنثی نمایید.

هربار بگویید: خودم را دوست دارم!، به خصوص اگر این حرف را محکم و با اعتقاد بزنید، ذهن نیمه هشیار شما آن را به عنوان یک حقیقت قبول می کند و این گونه بر عزت نفس شما افزوده می گردد.

بسیاری از کسانی که همایش های ما را پشت سر می گذارند، می توانند صرفا با گفتن: خودم را دوست دارم! زندگی شان را متحول سازند. وقتی برای اولین بار این حرف را به خود می زنید، احساس خوبی پیدا می کنید. و بعد وقتی آن را دوباره و چندباره تکرار کردید، بهتر و باز هم بهتر می شوید.

 

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *