اشخاص از صحبت در برابر جمع می ترسند

اشخاص از صحبت در برابر جمع می ترسند – کاربرد عملی

برای مثال، اغلب اشخاص از صحبت در برابر جمع می ترسند و دوست ندارند در حضور دیگران قرار بگیرند. اگر از این می ترسید، می توانید به روشهای زیر و با تجسم سازی خلاق با آن برخورد کنید.

نخست، به این فکر می کنید اگر بتوانید یک سخنران کارآمد شوید چه تغییری در شما ایجاد می شود. به این فکر می کنید که تا چه اندازه احساس اطمینان و اعتماد بیشتری می کنید و تا چه اندازه دیگران وقتی سخنرانی خوبتان را می شنوند بیشتر به شما احترام می گذارند. بعد یک تصویر ذهنی روش و شفاف در خود ایجاد می کنید، خود را می بینید که در حضور جمع ایستاده اید و با راحتی و تسلط برای دیگران سخنرانی می کنید. به یاد زمانی بیفتید که برای خانواده تان حرف می زدید و یا در یک مهمانی برای دوستانتان حرف می زدید و راحت بودید. خود را آرام و خوشحال ببینید. به احساس آرامشی که به شما دست می دهد توجه کنید. به احساس اعتماد و غرور و افتخاری که نصیب شما شده است توجه کنید.

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

اشخاص از صحبت در برابر جمع می ترسند
اشخاص از صحبت در برابر جمع می ترسند

تصویر ذهنی مثبت را به خاطر آورید

هرگاه به این فکر می افتید که در حضور دیگران حرف می زنید، این تصویر ذهنی مثبت را به خاطر می آورید. خود را آرام، راحت و در شرایط کنترل ببینید. ببینید که حضار با نظری مثبت و حمایتگرانه با شما برخورد می کنند.

برای سرعت بخشیدن به موثر واقع شدن تصویر ذهنی خود کتابهایی درباره سخنرانی در برابر جمع خریداری کنید و در حالی که آنها را می خوانید، به این فکر کنید که به گفته نویسنده عمل می کنید. شاید به نوار کاستی گوش بدهید که به شما آموزش می دهد چگونه یک صحبت کردن را سازماندهی کنید. به شما می گوید که چگونه برنامه را شروع کنید، چگونه ادامه دهید و چگونه سخنرانی خود را به انتها برسانید. شاید در همایشها و جلسات شرکت کنید و به تماشای سخنرانی دیگران مشغول شوید. وقتی این کار را می کنید، خود را ببینید که ایستاده اید و برای جمعیت حرف می زنید. به تدریج احساس می کنید که ترستان فروکش می کند و میل شما به صحبت کردن افزایش می یابد.

آیا این فرآیند کار می کند و موثر واقع می شود؟ بله، مطمئنا می شود. برای بیش از 3 میلیون نفر موثر واقع شده است و برای شما هم موثر واقع خواهد شد.

 

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

ذهن نیمه هشیار نمی تواند تجربه حقیقی و تجربه تصویری از هم تمیز دهد

در اینجا به یک کشف مهم می رسیم: ذهن نیمه هشیار شما نمی تواند تجربه حقیقی و تجربه تصویری شما را از هم تمیز دهد. هرگاه در ذهن هشیار خود تصویرسازی می کنید، ذهن نیمه هشیار شما آن را قبول می کند، انگار که شما آن را تکرار کرده اید.

معنای این آن است که اگر یک تجربه مثبت داشته باشید و بارها و بارها به آن فکر کنید، ذهن خود را به گونه ای برنامه ریزی می کنید که آن کار را مجددا انجام بدهید. و اگر تاکنون چنین تجربه ای نداشته اید، می توانید تجربه مثبتی را در ذهن خود تصویرسازی کنید. ذهن نیمه هشیار شما نمی داند که این تجربه را چگونه بازسازی کرده اید.

قدرت تصویرسازی با تجربه های منفی هم نتیجه می دهد. اگر به مدت طولانی یک تصویر منفی را ذهن خود بازسازی کنید و به تکرار به آن توجه نمایید، انگیزه شما را در این زمینه از بین می برد.

 

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

 

فرآیند تصویر سازی تکراری

حتی اگر یک تجربه مثبت صحبت خوب در برابر حضار حمایتگر داشته باشید، هرگاه می خواهید در برابر جمع سخنرانی کنید می توانید خاطره آن را در ذهن خود تجربه کنید. این فرآیند تصویر سازی تکراری به شما امکان می دهد تا خود را برای اعتماد به نفس و عملکرد عالی در صحبت و سخنرانی کردن در آینده برنامه ریزی کنید.

اگر از خود یک تصویر ذهنی با سلامتی و آمادگی جسمانی داشته باشید، اگر تصویر ذهنی شما این باشد که خود را باریک اندام و سرحال ببینید و این تصویر را بارها و بارها در ذهن خود مجسم کنید، ذهن نیمه هشیار به تدریج اشتها و متابولیسم شما را تنظیم می کند تا به زندگی سالم برسید. وزن اضافی خود به خود از بین می رود.

اگر احساس می کنید در زمینه ای فاقد اعتماد به نفس هستید، اندیشه های منفی را در خود از بین ببرید. برای رسیدن به این مهم آرام بمانید. به یاد زمانی بیفتید که با دیگران در شرایط عالی به سر می بردید. هرگاه در کنار دیگران احساس عصبیت می کنید، تصویر ذهنی خود را عوض کنید و به تجربه های مثبت خود بیندیشید.

 

با استفاده از مجسم سازی ذهن نیمه هشیار را متقاعد کنید

 

با استفاده از مجسم سازی می توانید ذهن نیمه هشیار خود را متقاعد کنید که تجربه موفق خود را بارها و بارها تکرار می کنید. اشتباهی که اغلب اشخاص می کنند این است که به تجربه های منفی و شکستهای خود توجه می کنند. به این توجه می کنند که چگونه دچار اشتباه شدند و شکست خوردند. و بعد وقتی به احساس تنش و ناراحتی می رسند، تعجب می کنند که چرا ناراحت شده اند.

تمامی بهبودها و اصلاحاتی که در زندگی شما بروز می کند یا بهبود در تصویر ذهنی شما رابطه دارد. تصاویر ذهنی شما، اندیشه ها، احساسات و اعمال سازگار با خود را ایجاد می کند. مجسم سازی تمامی قوانین ذهنی را فعال می کند، که از جمله این قوانین می توان به قانون جذابیت اشاره کرد.

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *