ذهن هشیار، ذهن عینی و اندیشمند است

ذهن هشیار، ذهن عینی و اندیشمند است

ذهن هشیار، ذهن عینی و اندیشمند است. این ذهن حافظه ای ندارد و در هر لحظه تنها می تواند به یک فکر مشغول باشد. این ذهن چهار وظیفه اصلی دارد.

اول، اطلاعات دریافتی را شناسایی می کند. اینها اطلاعاتی هستند که از طریق حواس شش گانه دریافت می شوند. بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی، لامسه و احساسی.

ذهن هشیار پیوسته به این کار دارد که در پیرامون شما چه می گذرد. برای توضیح بیشتر، فرض کنید که در پیاده رو راه می روید و تصمیم می گیرید از خیابان عبور کنید. از پیاده رو قدم به خیابان می گذارید. در این زمان صدای موتور اتومبیلی را می شنوید. بلافاصله به سمتی که صدا می آید نگاه می کنید. می خواهید بدانید صدای چیست و از کدام طرف می آید. این وظیفه و عملکرد اول ذهن هشیار است.

 

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

 

وظیفه دوم ذهن هشیار مقایسه کردن است

وظیفه دوم ذهن هشیار مقایسه کردن است. اطلاعات مربوط به اتومبیلی که آن را دیده و صدایش را شنیده اید بلافاصله به ذهن نیمه هشیار شما می رسد. در اینجا این اطلاعات با انبوه اطلاعاتی که قبلا دریافت گردیده مقایسه می شود.

اگر برای مثال، اتومبیل یک بلوک با شما فاصله دارد و با سرعت 30 مایل حرکت می کند، ذهن نیمه هشیار به شما می گوید خطری شما را تهدید نمی کند و می توانید به حرکت خود ادامه دهید.

اما اگر اتومبیل با سرعت 60 مایل در حرکت است و تنها یک صد متر از شما فاصله دارد، پیام خطر را دریافت می کنید تا کاری صورت دهید.

 

سومین وظیفه و عملکرد ذهن هشیار، تجزیه و تحلیل

سومین وظیفه و عملکرد ذهن هشیار تجزیه و تحلیل است. تجزیه و تحلیل همیشه مقدم بر وظیفه چهارم یعنی تصمیم گیری است.

با این حساب، در حالی که از خیابان عبور می کنید، صدای اتومبیل و نزدیک شدن آن را می شنوید و تجزیه و تحلیل به شما اعلام خطر می کند. حالا باید تصمیم بگیرید. ابتدا این سوال برایتان مطرح می شود: آیا باید از خیابان خارج شوم؟ بله یا نه؟ اگر جواب مثبت است، سوال بعدی شما می تواند این باشد: آیا به جلو پرش کنم؟ بله یا نه؟ اگر جواب منفی است، سوال بعدی شما می تواند این باشد: آیا به عقب پرش کنم؟ بله یا نه؟ اگر جواب مثبت است، این پیام بلافاصله به ذهن نیمه هشیار شما مخابره می شود و در کمتر از یک لحظه، با تمام وجود به عقب پرش می کنید.

مجبور نبودید با استفاده از ذهن هشیار خود به این موضوع فکر کنید که ابتدا باید پای راست یا پای چپ خود را به عقب بردارید. به محض اینکه ذهن هشیار به ذهن نیمه هشیار فرمان داد، تمام عصب ها و عضلات شما هماهنگ می شوند تا شما تصمیم گرفته شده را به اجرا بگذارید.

 

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

 

ذهن هشیار کارش شبیه ناخدای یک زیردریایی

پیتر اسپنسکی، ریاضی دان، متعتقد است ذهن نیمه هشیار سی هزار بار سریع تر از ذهن هشیار عمل می کند.

ذهن هشیار کارش شبیه کار ناخدای یک زیردریایی است که می تواند اشیای واقع در سطح روی آب را ببیند. در این شرایط، تنها ناخدای زیردریایی می تواند اتفاقات روی آب را ببیند. ناخدا با توجه به آنچه می بیند، به خدمه زیردریایی دستور می دهد تا آنها آن را اجرا کنند.

برای اینکه در زندگی موفق تر شوید، باید به ذهن برتر خود توجه بیشتری بکنید. باید بدانید که ذهن نیمه هشیار خود را چگونه فعال کنید. برای این مهم باید بدانید که ذهن نیمه هشیار شما چگونه عمل می کند.

 

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

 

ذهن نیمه هشیار شبیه یک بانک اطلاعاتی بسیار قوی

ذهن نیمه هشیار شبیه یک بانک اطلاعاتی بسیار قوی است. ظرفیت آن عملا نامحدود است. هر اتفاقی که برای شما بیفتد در این ذهن انباشت می شود. وقتی به سن بیست و یک سالگی می رسید، ذهن نیمه هشیار شما یک صد برابر اطلاعات مندرج در دایره المعارف بریتانیایی را در خود ذخیره و ثبت کرده است. کسانی که هیپنوتیزم می شوند، می توانند  حوادث مربوط به پنجاه سال قبل را به خوبی به یاد بیاورند. حافظه ذهن نیمه هشیار در واقع کامل و بی عیب و نقص است. این به خاطر آوردن ذهن هشیار است که جای شک و تردید باقی می گذارد.

وظیفه ذهن نیمه هشیار، انبار کردن اطلاعات، و بعد به خاطر آوردن آنهاست. وظیفه آن این است که شما دقیقا به شکلی که برنامه ریزی شده اید واکنش نشان بدهید. ذهن نیمه هشیار شما کاری می کند تا هر عملی که انجام می دهید یا هر حرفی که می زنید با خودانگاره و یا برنامه اصلی شما همخوانی داشته باشد.

 

ذهن هشیار، ذهن عینی و اندیشمند است
ذهن هشیار، ذهن عینی و اندیشمند است

 

ذهن نیمه هشیار ذهنی است

ذهن نیمه هشیار ذهنی است. به طور مستقلی فکر نمی کند و یا واکنش نشان نمی دهد، بلکه صرفا از فرامین دریافتی از ذهن هشیار اطاعت می کند. درست همانطور که می توان ذهن هشیار را یک باغبان در نظر گرفت که دانه ها را می کارد، ذهن نیمه هشیار را می توان یک باغ با یک خاک حاصلخیز در نظر گرفت که در آن بذرها می رویند و رشد می کنند.

ذهن هشیار فرمان می دهد و ذهن نیمه هشیار اطاعت می کند. ذهن نیمه هشیار یک خدمتکار است که شب و روز کار می کند تا رفتار شما را با انگاره ای تطبیق دهد که سازگار با اندیشه های احساسی، امیال و امیدهایتان باشد.

ذهن نیمه هشیار می تواند گل یا علف هرز در باغ زندگی شما برویاند. بستگی به این دارد که شما چه بذری را بر زمین می کارید.

 

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *