سلامتی و انرژی

سلامتی و انرژی
سلامتی و انرژی

دومین جزء و رکن موفقیت سلامتی و انرژی است. درست همان طور که آرامش خاطر و ذهن شکل طبیعی و نرمال حالت ذهنی شماست، سلامتی و داشتن انرژی هم حالت فیزیکی طبیعی و نرمال شما می باشد.

بدن شما تعصب و گرایشی در جها سلامتی دارد و اگر مشکلی از ناحیه ذهنی یا جسمانی به وجود نیاید، می تواند انرژی فراوانی در شما ایجاد کند. وقتی درد و بیماری و مرض نباشد، سلامتی حاکمیت پیدا می کند. بدن شما به گونه ای تجهیز شده است که اگر دست از کارهایی بردارید، خود به خود به بهبودی می رسد و سلامت و انرژی خود را باز می یابد.

اگر در دنیای مادیات به همه خواسته های خود برسید، اما سلامتی و آرامش ذهنی خود را از دست بدهید، از کاری که کرده اید و موفقیتی که به دست آورده اید چیزی نصیب نخواهید برد.

تصور کنید که از سلامتی کامل برخوردارید، به این فکر کنید اگر در شرایط آمادگی جسمانی ایده آل خود قرار بگیرید، چگونه به نظر خواهید رسید؟ چه احساسی خواهید داشت؟ چه وزنی خواهید داشت؟ چه نوع غذاهایی خواهید خورد؟ چه نوع ورزشی خواهید کرد؟ چه کارهایی را بیشتر و چه کارهایی را کمتر انجام خواهید داد؟

بازرگانی در یکی از همایشهایم شرکت کرده بود. او بعد از اینکه درباره  این تصویر ایده آل فکر کرد به من گفت که اگر در شرایط سلامتی ایده آل به سر ببرد، می تواند در دو ماراتون شرکت کند. مشکل او این بود که چهل سال از عمرش می گذشت، ده کلیوگرم اضافه وزن داشت و از آمادگی جسمانی مطلوبی هم برخوردار نبود. او تردید داشت بتواند چنین کاری بکند، اما فرایند فکری آغاز شده بود.

هرچه بیشتر درباره موضوع فکر کرد، بر هیجانش افزوده شد و بیشتر به این نتیجه رسید که می خواهد در یک مسابقه ماراتون شرکت کند. او خودش را لاغر و آماده در ذهن تصور کرد. او بیش از پیش متقاعد شد که می تواند این کار را بکند.

او چند کتاب درباره نرم دویدن خریداری کرد و همه روزه کمی به دویدن پرداخت. لباسها و کفشهای مناسب دویدن خرید. هر هفته بر مسافتی که می دوید افزود و دیری نگذشت که توانست در مسابقات مینی ماراتون شرکت کند. پس از گذشت یک سال، او توانست در اولین مسابقه ماراتون خود شرکت کند. او توانست به رویای خود جامه عمل بپوشاند. از اینکه بگذریم، احساس کرد از آمادگی جسمانی بیشتری برخوردار شده، لاغرتر شده، بر قدرتش افزوده گردیده و در مقایسه با سالهای گذشته انرژی بیشتری دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *