شناخت و اطلاع از خویشتن

شناخت و اطلاع از خویشتن
شناخت و اطلاع از خویشتن

شناخت و اطلاع از خویشتن

ششمین رکن موفقیت علم و اطلاع از خویشتن و خودآگاهی است. در تمام مدت تاریخ، خودآگاهی با خوشبختی درونی و موفقیت بیرونی دست در دست یکدیگر داشته اند. اینکه می گویند “انسان خودت را بشناس” به دوران یونان باستان باز می گردد. برای اینکه در بهترین حد خود ظاهر شوید، باید بدانید که چه کسی هستید و چرا این گونه فکر و احساس می کنید. باید بدانید چرا در برابر شرایط و دیگران این گونه واکنش نشان می دهید. تنها وقتی خود را بشناسید و بپذیرید، می توانید در سایر ابعاد زندگی خود به پیش بروید.

 

شکوفایی شخصی

هفتمین رکن موفقیت رسیدن به شکوفایی شخصی است. این احساسی است که به شما می گوید به آنچه می خواهید، رسیده اید. و به هر چه توانایی آن را داشته باشید، خواهید رسید. این دانش مطمئنی است که دارید به سمت توانمندی های بالقوه خود گام بر می دارید. آبراهام مازلو، روانشناس، این را با عنوان خود شکوفایی یاد کرده است.

یکی از فوایده عمده این آموزش ها این است که به شما نشان می دهد چگونه می توانید روانشناس خود باشید. می آموزید که چگونه می توانید در هر شرایطی روحیه ای مثبت و خوش بین داشته باشید. می آموزید که چگونه می توانید شخصیتی بالغانه داشته باشید.

در بخش دوم، با هفت قانون تسلط بر ذهن آشنا می شوید. می آموزید چگونه می توانید از این اصول برای خلق زندگی ای که برای خود در نظر گرفته اید استفاده نمایید.

در بخش سوم، درباره برنامه اساسی و اینکه چگونه این برنامه تمامی جنبه های افکار و احساسات شما را کنترل می کند بحث کرده ایم. راه برنامه ریزی آن را می آموزید و آن را با آنچه در زندگی خود می خواهید همخوان می کنید.

در بخش چهارم، درباره ذهن برتر مطالبی می آموزید. یاد می گیرید که چگونه می توانید از نیروهای ذهنی خود برای رسیدن به حداکثر موفقیت استفاده نمایید. در اینجا با روشهایی آشنا می شوید که موفق ترین مردان و زنان دوران ما برای دستیابی به هدفهایشان از آن استفاده کرده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *