بخش ذهنی در مرحله پنجم

چنانچه آن بخش ذهنی در مرحله پنجم، انجام آن کار را عهده دار نمی شد، آن وقت چه؟
در این صورت ضروری است قبل از آن مرحله، در جایی اشتباهی صورت گرفته باشد. چنانچه آن بخش ذهنس که می گوید “نه، این کار به عهده نخواهم گرفت” همان ذهنیتی باشد که سه پترن رفتاری انتخاب کرده و معتقد است که آنان را از پترن اصلی موثرتر هستند، در این صورت جای تردید وجود دارد و این روند معقول به نظر نمی رسد. این نشانه آن است که کانالهای ارتباطی شما در جایی از مسیر منحرف شده اند، به این دلیل به گذشته برگردید و آنان را مرتب کنید.

بخش ذهنی در مرحله پنجم
بخش ذهنی در مرحله پنجم

چنانچه یک مرحله به عقب برگشتیم و این کار کمکی نکرد، آن وقت چه؟ برای نمونه شما می پرسید “آیا از بین این همه امکانات، انتخابی خواهی کرد؟” و او می گوید “نه، نخواهم کرد”.
می شود به او گفت “ای احمق، من دارم راههای موثرتری را به تو پیشنهاد می کنم و آن وقت تو می گویی نه! تو دیگر چه احمقی هستی؟”. باور کنید جدی می گویم. این کار واقعا اثربخش است. مطمئن باشید که از این کار واکنشی نصیبتان می شود. ولی یادتان باشد که این فقط یکی از تدابیر فراوانی است که می شود اتخاذ کرد. مانورهای دیگری را نیز می توان در این راستا انجام داد نظیر : “او، آیا واقعا دلت می آید این همه نیرویی که دارد به خاطر جریانات درونی مصرف می شود به هدر می رود؟”. هر تدبیری که برای گفتن واکنش دلخواهتان در آن شرایط به نظرتان می رسد به کار بگیرید.

آیا وقتی رفتار جدیدی را در کسی ایجاد می کنید، بعدها نیز گزارشی از عملکرد او دریافت می کنید یا خیر؟
افراد معمولا یک هفته قبل از آن که خودشان متوجه شوند، شروع به انجام رفتاری متفاوت می کنند. ذهن خودآگاه واقعا محدود است و این گزارشی است که ما کثیر دریافت می کنیم.

منبع : جلسات رواندرمانی گریندر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *