هدفها و آرمانهای ارزشمند

هدفها و آرمانهای ارزشمند
هدفها و آرمانهای ارزشمند

دوست دارید طی یک سال، پنج سال و ده سال آینده چه مبلغی درآمد داشته باشید؟ دوست دارید از چه طرز و سبک زندگی ای برخوردار باشید؟ دوست دارید در حساب پس انداز بانکی خود چه مبلغی پول داشته باشید؟ وقتی بازنشسته می شوید، می خواهید از چه ثروتی برخوردار گردید؟

اینها سوالات بسیار مهمی هستند که باید به آنها جواب بدهید. خیلی ها در تمام مدت زندگی خود این سوالها را مطرح نمی کنند و به آن جواب نیم دهند. اما اگر دقیقا بدانید که در زمینه مالی به کجا می خواهید برسید، می توانید آنچه را که باید بدانید، بیاموزید و برای دستیابی به آن بسیج شوید. بسیاری از شرکت کنندگان در همایشهای من از فقر به ثروت رسیده اند. مدیر عامل شرکتهای بزرگ شده اند. بعضی از آنها میلیونر شده اند. برای خود کسب و کاری شروع کرده اند و یا در شرکت ها و صنایعی که در آن قرار دارند به سرعت رشد کرده اند. اما این اتفاق تنها زمانی افتاده که آنها به این نتیجه رسیده اند که از زندگی خود بچه می خواهند.

وقتی بدانید می خواهید از چه شرایط مالی ای برخوردار باشید، برنامه هایتان را به گونه ای ردیف می کنید که به این خواسته ها برسید. برنامه ای تدوین می کنید که به خواسته هایتان دست پیدا کنید. همان طور که بعدا در این آموزش ها می خوانید، همه چیز از اینجا شروع می شود.

 

هدفها و آرمانهای ارزشمند

پنجمین رکن موفقیت داشتن هدفها و آرمانهای ارزشمند است. شاید همان طور که دکتر ویکتور ای. فرانکل می گوید، بزرگ ترین نیاز انسان، به معنا و هدف در زندگی است. برای رسیدن به شادی و خوشبختی باید بدانید در کدام جهت حرکت می کنید. نیازمند تعهد به چیزی بزرگ تر هستید. باید احساس کنید که در زندگی هدف و منظوری دارید، باید احساس کنید که به دنیای خود خدمت می کنید.

خوشبختی را “تحقق فزاینده یک آرمان ارزشمند” تعریف کرده اند. تنها زمانی می توانید شاد و خوشبخت باشید که قدم به قدم به چیزی که به راستی برای شما مهم است نزدیک شوید.

به این فکر کنید که کدام فعالیت و موفقیت برای شما از هر چیز دیگری ارزشمند تر است. در گذشته وقتی خوشبختی را احساس می کردید، چه کاری انجام می دادید؟ کدام فعالیت به شما احساس معنا و هدفمندی در زندگی می دهد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *