آزادی مالی

آزادی مالی
آزادی مالی

چهارمین رکن موفقیت آزادی مالی است. آزادی مالی بدین معناست که به اندازه کافی پول داشته باشید تا مانند اغلب مردم پیوسته نگران آن نباشید. رسیدن به آزادی مالی یکی از مهم ترین هدفها و مسئولیتها در زندگی شماست. این به مراتب مهم تر از آن است که به شانس و بخت و اقبال واگذار شود.

بیش از 80 درصد کردم با مسائل پولی رو به رو هستند. به پول می اندیشند و نگران پول هستند. نگرانی آنها از زمانی که صبحانه می خوردند شروع می شود و تا پایان روز ادامه پیدا می کند. در شب هم درباره آن حرف می زنند. این روش سالمی برای زندگی کردن نیست. این بهترین روش زندگی کردن نیست.

پول مهم است. در حالی که من این یکی را در مرتبه چهارم در فهرست ارکان موفقیت قرار می دهم، روی سه رکن اول هم نقش تعیین کننده دارد. بیشترین میزان نگرانی، استرس، اضطراب و از دست رفتن آرامش ذهن ناشی از نگرانی درباره پول است. استرس می تواند سلامتی شما را به مخاطره بیندازد. بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در روابط و مناسبات از پول نشئت می گیرد. یکی از دلایل اصلی طلاق بحث بر سر پول است. بنابراین مدیون خود هستید که استعدادها و توانمندیهای خود را بپرورانید و به جایی برسید که بتوانید به اندازه کافی پول به دست آورید.

داشتن احساس آزادی برای دستیبای به هر هدف دیگری ضرورت دارد. و اگر به اندازه کافی پول داشته باشید تا درباره پول مشغله ذهنی نداشته باشید، نمی توانید به آزادی برسید. یکی از هدفهای مهم شما در زندگی باید رسیدن به آزادی مالی باشد. در این کار دفع الوقت نکنید و یا به بخت و اقال و شانس متکی نباشید.

تصور کنید که دارای یک عصای جادو هستید و می توانید با تکان دادن آن زندگی مالی خود را به هر شکلی که می خواهید طراحی نمایید. اگر به همه هدفهایتان برسید، زندگی تان از چه کیفیتی برخوردار خواهد بود؟ چه تفاوتی در فعالیتهای روزانه شما ایجاد می شود؟ کدام کار را بیشتر و کدام کار را کمتر انجام می دهید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *