برای موفقیت خواسته خود را به نمایش بگذارید

برای موفقیت خواسته خود را به نمایش بگذارید

چهارمین روش برنامه ریزی ذهن این است که طوری رفتار کنید و به گونه ای حرف بزنید که انگار به خواسته خود رسیده اید. طوری رفتار کنید که انگار هدف شما به دست آمده است. طوری رفتار کنید که انگار همه برایتان احترام قائل هستند. طوری رفتار کنید که انگار هم اکنون پول مورد نظرتان را در حساب بانکی خود دارید.

این قانون همان قانون اقدام متقابل است. بر اساس این قانون، اگر مثبت و خوش بین رفتار کنید، احساسات شما اعمال و رفتاری را سبب می شوند که سازگار با خواسته شما باشد. عکس این هم درست است. اگر احساس مثبت بودن نداشته باشید و با این حال خوش بینانه و توام با شادابی برخورد کنید، بدون توجه به احساسی که دارید، رفتار مثبت شما احساسات مثبتی خلق می کند. درست همان طور که احساسات مثبت تولید رفتار مثبت می کنند.

تقریبا غیر ممکن است که چند دقیقه ای رفتار شادی را به نمایش بگذارید و بعد به احساس شادی نرسید. باید مثبت بیندیشید و شور و اشتیاق داشته باشید. دیری نمی گذرد که احساس مثبت بودن می کنید و اشتیاق در شما موجود می زند.

 

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

علت موثر واقع شدن این روش قدرتمند

علت موثر واقع شدن این روش قدرتمند این است که حتی اگر در هر لحظه نتوانید احساسات خود را کنترل کنید، می توانید اعمال و رفتارتان را کنترل نمایید. و اگر اعمالتان را کنترل کنید، آن حالت احساسی مورد نیازتان را ایجاد می نمایید.

با استفاده از این روش، می توانید عملا کیفیات ذهنی یک زن یا مرد با عملکرد سطح بالا را در خود ایجاد نمایید. می توانید هدفمند، با شجاعت، با اطمینان خاطر و با صلاحیت و فراست رفتار کنید. می توانید وانمود کنید که به همه کیفیات مورد نظر خود دست یافته اید و حیرت انگیز است که به زودی این کیفیات را در خود احساس خواهید کرد.

این چهار فن و روش به تنهایی کافی هستند که خودانگاره و شخصیت شما را متحول سازند. این طور شروع کنید که خود را آن کسی که می خواهید باشید در نظر بگیرید. بعد خود را با تمام جزئیات و به شکل شفاف مجسم کنید. انگار که پیشاپیش به همان کسی که می خواهید تبدیل شده اید. خود را تایید مثبت کنید، از عبارات کلامی مثبت استفاده نمایید و سرانجام رفتار خود را مطابق با پیامهای مثبت، شادی و موفقیتی که خواهان آن هستید به نمایش بگذارید.

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

استفاده از کلام

روش سوم این است که به صدای بلند به همراه دیگران و یا به تنهایی در برابر یک آیینه عبارت خود را ادا کنید. رو به روی یک آیینه بایستید و به صدای بلند همراه با احساس بگویید “من می توانم این کار را بکنم، من می توانم این کار را بکنم، می توانم این کار را بکنم!” این گونه بر اعتماد و اطمینان خود می افزایید و می توانید با چالشهایی که در پیش دارید رو به رو گردید. هر کلامی را که با اطمینان و اعتماد راسخ و با خاطر جمعی بیان کنید، تاثیرش به عنوان یک تایید مثبت دو چندان می شود.

وقتی با اصرار به دیگران بگویید می توانید کاری را انجام بدهید، تاثیر قدرتمندی بر اندیشه و رفتار بعدی خود برجای می گذارید. تیمهای ورزشی از این روش برای رسیدن به شرایط بهتر در مسابقه استفاده می کنند.

 

برای موفقیت خواسته خود را به نمایش بگذارید
برای موفقیت خواسته خود را به نمایش بگذارید

ذهن خود را تغذیه کنید

روش شماره پنج مربوط به تغذیه ذهن است. باید پیوسته ذهن خود را با کلمات و تصاویر سازگار با جهت حرکت خود تغدیه کنید. برای رسیدن به موفقیتهای شخصی و حرفه ای کتاب و مجله بخوانید. به نوارهای آموزشی گوش بدهید، نوارهای ویدیویی آموزنده را تماشا کنید. در همایشها شرکت نمایید، به جلسات سخنرانی بروید.

هرچه بیشتر بخوانید، بیشتر گوش بدهید و بیشتر نگاه کنید، احساس توانمندی بیشتری پیدا می کنید. اگر در کار مدیریت هستید و پیوسته می خواهید به مدیر بهتری تبدیل شوید، بیشتر خود را یک مدیر توانمند در نظر بگیرید، مانند مدیران موفق حرف بزنید. این گونه عملا موفق تر می شوید، می توانید این گونه بر فروش خود بیفزایید. وقتی درون خود را سامان دادید، بیرونتان سامان پیدا می کند.

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

معاشرت با اشخاص مثبت

روش شماره شش این است که با اشخاص مناسب رفت و آمد کنید. با برنده ها رفت و آمد کنید، با عقابها پرواز کنید. از معاشرت با بوقلمونها خودداری ورزید. به علت نفوذ و تاثیر تعیین کننده ای که دیگران بر شما دارند، باید دقیقا بدانید با چه کسانی معاشرت و صرف وقت می کنید.

دکتر دیوید مک للاند، استاد دانشگاه هاروارد، بعد از بیست و پنج سال بررسی و پژوهش به این نتیجه رسید که مجالست با اشخاص منفی کافی است که شخص را در موقعیت یک شکست خورده قرار بدهد.

در انتخاب اشخاص برای معاشرت به این گفته بارون دو روتشیلد توجه داشته باید. او می گفت: با کسی که آشنایی بی حاصل برقرار نکنید. برای اینکه اشخاص مثبت و برنده معاشرت کنید، باید با کسی آشنایی بی حاصل برقرار نکنید. برای اینکه با اشخاص مثبت و برنده معاشرت کنید، باید با گروه های قدیمی و گذشته قطع رابطه کنید. به خصوص دقت کنید که از منفی ها فاصله بگیرید. منفی ها مسببین اصلی اغلب ناخشنودی ها در زندگی شما هستند.

باقی ماندن در یک رابطه بد می تواند دست شما را از موفقیت کوتاه کند. کسی به اندازه اشخاص واقع در پیرامونتان نمی تواند روی شما تاثیر بگذارد. از این رو، دوستان و معاشران خود را به دقت انتخاب کنید.

 

آموزش دادن به دیگران

هفتمین روش درون سازی کردن این نقطه نظرها این است که آموخته های خود را با دیگران در میان بگذارید. شما هر چه را که درس بدهید، همان می شوید. شما آنچه را که هستید، درس می دهید. وقتی می خواهید مفهوم جدیدی را با کسی در میان بگذارید تا به او کمکی کرده باشید، خودتان آن مطلب را بهتر درک می کنید. در واقع، شما هر مطلبی را به همان اندازه که می توانید درس بدهید، می شناسید.

رسیدن به اندیشه و رفتار جدید کار ساده ای نیست. به تلاش و جد و جهد فراوان احتیاج دارد. تا زمانی که عادت جدید در شما ایجاد نشده است هیچ استثنایی قائل نشوید. آنچه را که بتوانید به طور مستمر در خود حفظ کنید، می توانید به آن برسید. گذشته را فراموش کنید، برچسبهای مربوط به گذشته را کنار بزنید. مهم این است که حالا خود راغ چگونه می بینید، مهم این است که حالا چگونه رفتار می کنید.

اگر حالا خود را به شکل کسی که دوست دارید ببینید، اگر مانند کسی که می خواهید باشید رفتار می کنید، اندیشه ها و هدف هایتان در شما صورت تحقق پیدا می کنند. شما به هرچه اغلب اوقات فکر می کنید تبدیل می شوید.

تمرین عملی

یک انگار عادتی مثبت و یا یک رفتار را که می خواهید آن را در خود ایجاد کنید، در نظر بگیرید. حالا به مدت بیست و یک روز سعی کنید رفتار، اندیشه و تجسمی سازگار با این رفتار را به نمایش بگذارید.

هر هدف و آرزویی که دارید، به تحققق پیوستن آن توجه کنید. درباره هدفهایتان بخوانید، بیاموزید، تجسم کنید و تایید مثبت نمایید.

راه رسیدن به این روشها این است که به خود نشان بدهید که می توانید عادتی را به انتحاب خود در خود به وجود آورید. وقتی این را به خود ثابت کردید، از اعتماد به نفس برخوردار می شوید تا به هدفهای خود برسید. بدانید که فرصتهای شما نامحدود است.

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *