روش های آرام سازی و تلقین به خود

روش تایید سریع

روش سوم تسریع بخشیدن به هدف روش تایید سریع است. سخنرانان حرفه ای، بازیگران و تجار و بازرگانان بزرگ از این روش استفاده می کنند.

روش تایید سریع شبیه گرم کردن ذهن است. می توانید این کار را در مدت کمتر از سی ثانیه انجام بدهید. طرز کار بسیار ساده است. جایی به تنهایی قرار می گیرید، چشمانتان را می بندید، نتیجه ایده آل را تایید مثبت می کنید، آن را تصویر سازی می نمایید. به آن احساس می بخشید و بعد آن را رها می سازید.

ببینید و احساس کنید که همه چیز به خیر و خوشی در جریان است. بعد از آن به جلسه یا هر کار دیگری که دارید بروید و با اطمینان خاطر کارتان را انجام بدهید.

اگر برنامه یا مصاحبه مهمی دارید که قرار است در چند روز آینده صورت بگیرد، باید هرگاه که به یاد آن افتادید از این روش استفاده کنید. به جای اینکه با عصبیت یا اضطراب به موضوع نگاه کنید از قانون جایگزینی استفاده کنید. روش تایید سریع را به نمایش بگذارید.

 

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

شرطی سازی خودزا : روش

چهامرین روش تسریع کننده روش شرطی سازی خودزا است که درباره آن قبلا بحث کردیم. این تمرین مفصل تری است. در این روش قبل از تایید کردن، تصویرسازی، احساس دادن و رها کردن، بدن خود را به طول کامل در حالت آرمیدگی قرار می دهید.

باید در جای راحتی قرار بگیرید، می توانید روی یک صندلی راحتی بنشینید یا روی تحت دراز بکشید. چشمانتان را می بندید، نفس های عمیق می کشید و با شش بخش بدن خود حرف می زنید – بازوی سمت چپ، بازوی سمت راست، پای سمت چپ، پای سمت راست، سینه و سر.

اینها عباراتی هستند که به نظر می رسد عالی کار می کنند. با شش تکرار شروع می کنید. هر نفس برای یک تکرار: بازوی چپم گرم و سنگین است. و سرانجام شش بار بگویید : بازوی چپم به طور کامل گرم و سنگین است.

 

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

با هر دم و بازدم یک فرمان را اجرا می کنید. این فرآیند را با پنج بخش دیگر بدنتان تکرار کنید. از بازوی چپ به بازوی سمت راست بروید، بعد پای سمت چپ. از آنجا به پای سمت راست، بعد قفسه سینه و از آنجا به سر و گردن.

در مدتی کمتر از ده دقیقه همه بدنتان را در حالت آرمیدگی قرار داده اید. ذهن شما هم در حالت آلفا قرار گرفته است. حالا برای برنامه ریزی عمیق آمادگی دارید.

 

تلقین به خود

این روش را گاه تلقین به خود نام داده اند و در دو زمینه به شدت موثر است.

اول اینکه می توانید از آن برای غلبه بر هراسهای خود استفاده کنید و در روابط، کار، زندگی مالی، سلامتی و سایر فعالیت های خود از آن بهره بگیرید.

روش های آرام سازی و تلقین به خود
روش های آرام سازی و تلقین به خود

 

در ضمن، این روش می تواند به اکراه فروشندگان در تماس گرفتن با مشتری، ترس از سخنرانی در برابر جمع و یا احساس عصبیت در برخورد با چالشهای زندگی کمک کند. در ضمن، می توانید از این روش برای تسریع رشد مهارتهای حرکتی و تواناییهای ورزشی در فعالیتهایی مانند تنیس، اسکی، هاکی، اسکیت، فوتبال و بسکتبال استفاده کنید.

این نوعی تمرین ذهنی است. این حرکات را بارها و بارها در ذهن خود تمرین می کنید و در نتیجه آن را به ذهن نیمه هشیار خود می سپارید.

اغلب قهرمانان المپیک از این روش و یا روشهای مشابه آن استفاده می کنند. بازرگانان موفق هم برای شرکت و حضور موفق در جلسات اداری و جلسات با مشتریان از این روش استفاده می نمایند.

 

شرطی سازی به کمک شخص ثالث

پنجمین روش رسیدن به تحول ذعنی سریع شرطی سازی به کمک شخص ثالث است. به عبارت دیگر، کسی غیر از شما کار شرطی سازی را انجام می دهد.

خودانگاره شما در نتیجه دو نوع تلقین اساسی صورت خارجی پیدا کرده است: یکی تلقین به خود، حرفهایی که به خود زده اید و تلقین کرده اید، و دیگری تلقین هایی که دیگران به شما داده اند و شما آنها را باور کرده اید. آنچه را که امروز درباره خودتان باور کنید، ناشی از یکی از این تاثیرات است که در این میان دومی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

شما پیشاپیش از برخی از این شرطی سازی هایی که دیگران مسبب آن بوده اند خبر دارید. اینها چیزهایی هستند که پدر و مادر، بستگان مسن تر، آموزگاران و اشخاصی که برایشان احترام قائل هستید درباره شما به شما گفته اند. به عنوان مثال و نمونه دیگر می توان به سخنرانی ها و مطالبی اشاره کرد که به شکل نوار در آمده اند و برای اینکه آن را باور کنید از لفظ شما استفاده نموده اند.

هرگاه می بینید در پیامی کلمه شما را ربط داده اند، بدانید که روی ذهن نیمه هشیار شما تاثیر می گذارد. به همین دلیل است که نباید اجازه بدهید کسی درباره شما به شما حرفی بزند که علاقه ای به آن ندارید. شما با یک اصل قدرتمند رو به رو هستید و باید به عمد از آن به شکلی مثبت و سازنده استفاده نمایید.

 

برای دیدن آموزش های موفقیت اینجا را کلیک کنید

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *