برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتردانلود و آموزش های بیشتر

اتصال ساز الکترونیک به رایانه برای ضبط صدا

 

اتصال ساز الکترونیک به رایانه برای ضبط صدا

 

اتصال ساز الکترونیک به رایانه

احتمالا دیر یا زود، دلتان می خواهد که شاهکاریتان را ضبط کنید تا بقیه ی مردم دنیا یا حداقل حانواده و دوستان تان هم بشنوید. پیانوهای دیجیتال امکانات زیادی برای ضبط صدا فراهم خمی کنند. می توانید مستقیما روی خود کیبورد ضبط کنید، یا کیبورد را با کابل میدی به رایانه وصل و ضبط کنید. پیغام های میدی که هنگام نواختن از کیبوردتان می فرستید، در رایانه ضبط می شوند. بعدا تنها کاری که باید بکنید این است که دکمه ی پخش را بزنید و نت به نت و دقیقا آنچه را که نواخته بودید، بشنوید.

نرم افزارهای فراوانی برای ضبط و تدوین صدا روی رایانه وجود دارند که به شما امکانات ضبط و تدوین صدایی را می دهند که شاید با کیبورد ممکن نباشد.

برنامه های ضبط و تدوین صدا این امکان را به وجود می آورند که باندهای صدای زیادی را ضبط کنید. یعنی می توانید ملودی یک آهنگ را با پیانو بزنید و روی ترک 1 ضبط کنید. بعد قسمت درامز را روی ترک 2 داشته باشید و بخش گیتار را در ترک 3. ولی در واقع، از هیچ سازی به غیر از کیبوردتان و صداهایی که دارد، استفاده نمی کنید. وقتی اینها را پخش کنید، هر سه صدا را همزمان می شنوید، انگار یک گروه چهار نفره در حال نواختن هستند. بیشتر از این می خواهید؟  در ترک 4 صدای ویولن بیاورید و در ترک 5 صدای باران. چیزی نخواهد گذشت که کل ارکستر فیلارمونیک لندن را در ترک های 6 تا 16 خواهید داشت.

 

 

ضبط صدا به شیوه ی قدیمی

اگر از میدی خوش تان نمی آید، می توانید اجرایتان را با تجهیزات ضبط صدای دیگری ضبط کنید. گزینه های زیادی دارید که هر کدام ویژگی ها و امکانات خاص خود را دارند. اول باید بین ضبط آنالوگ و دیجیتال یکی را انتخاب کنید.

جدا از توضیحات فنی، آنالوگ شیوه ی قدیمی ضبط صدا روی نوارهای مغناطیسی ست. دیجیتال شیوه ی جدید و پیشرفته تبدیل صدا به کدهای باینری ست که می توانید روی سی دی، کارت حافظه یا هارد درایو ذخیره شود. هر دوی این روش ها خوب هستند ولی کار با روش دیجیتال اغلب ساده تر است. مخصوصا اگر بخواهید اجرایتان را تدوین کنید. دستگاه های ضبط دیجیتال قیمت خیلی مناسبی دارند و استفاده از آنها آسان است. کافی ست دکمه ی ضبط را بزنید و نغمه های دل انگیز پیانویتان را ضبط کنید.

نرم افزارها به شما امکان تدوین، بالا یا پایین بردن کوک و کم و زیاد کردن سرعت آنچه نواخته اید را می دهند. همچنین، می توانید به وسیله ی آنها بلندی صدای ترک های مختلف را تغییر دهید و از افکت های مثل ریورب Reverb برای زیباتر کردن آنچه نواخته اید، استفاده کنید. اما صبر کنید، باز هم هست! می توانید فایل های میدی را دانلود و در نرم افزارتان اجرا کنید و همراه آن، ترک های دیگری را بنوازید.

 

اتصال دو ساز الکترونیک به هم

می توانید میدی کیبورد خود را به میدی کیبورد دیگری وصل کنید، یا زنجیره ای از سه کیبورد یا بیشتر بسازید. هر کدارم را روی صدای خاصی تنظیم کنید و همه را همزمان از طریق کیبورد کنترل کننده ی اصلی بنوازید و ببینید نتیجه ی ترکیب پیانو با سازهای زهی، یا سازهای بادی برنجی با گیتار الکتریک چگونه است. می توانید هر چه به ذهنتان می رسد، امتحان کنید.

 

قالب میدی و نت نگاری

نرم افزارهای نت نگاری موسیقی، ابزارهای بسیار خوبی هستند که به شما کمک می کنند مهارت های نت خوانی و نت نویسی تان را تقویت کنید. وقتی میدی کیبورد را به رایانه وصل و نرم افزار نت نویسی را باز کنید، می توانید نت بنویسید، نت بخوانید و هر موسیقی ای را که رویش کار می کنید، پخش کنید. برنامه های آموزشی زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند مبانی نت نگاری را یاد بگیرید. برخی از آنها تعاملی و بسیار جالب و سرگرم کننده اند. فراموش نکنید که می توانید از برنامه های نت نگاری برای نوشتن جدیدترین آثارتان استفاده کنید و آنها را با سایر موسیقی دان ها به اشتراک بگذارید.

 

برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *