آموزش Hyperledger Fabric – چرا بلاک چین مفید است

چرا بلاک چین مفید است؟

سیستم های ثبت امروز

شبکه‌های تراکنشی امروزی، کمی بیشتر از نسخه‌های به‌روزشده شبکه‌هایی هستند که از زمان نگهداری سوابق تجاری وجود داشته‌اند. اعضای یک شبکه تجاری با یکدیگر معامله می کنند، اما سوابق جداگانه ای از تراکنش های خود نگهداری می کنن. و چیزهایی که آنها معامله می کنند – چه ملیله های فلاندری در قرن شانزدهم یا اوراق بهادار امروزی – باید هر بار که فروخته می شوند منشأ آنها مشخص شود تا اطمینان حاصل شود که کسب و کار فروش یک کالا دارای زنجیره ای از عنوان است که مالکیت آنها را تأیید می کند.

چیزی که برای شما باقی می ماند یک شبکه تجاری است که به شکل زیر است:

 

فناوری مدرن این فرآیند را از قرص‌های سنگی و پوشه‌های کاغذی تا هارد دیسک‌ها و پلتفرم‌های ابری گرفته است، اما ساختار زیربنایی یکسان است. سیستم‌های یکپارچه برای مدیریت هویت مشارکت‌کنندگان شبکه وجود ندارد، تعیین منشأ آنقدر پر زحمت است که روزها طول می‌کشد تا معاملات اوراق بهادار (که حجم جهانی آن به تریلیون‌ها دلار می‌رسد)، قراردادها باید به صورت دستی امضا و اجرا شوند، و هر پایگاه داده در سیستم حاوی اطلاعات منحصر به فردی است و بنابراین نشان دهنده یک نقطه شکست واحد است.

با رویکرد گسسته امروزی به اشتراک گذاری اطلاعات و فرآیند غیرممکن است که یک سیستم ثبتی ایجاد کنیم که یک شبکه تجاری را در بر  گیرد، حتی اگر نیازهای دیده شدن و اعتماد واضح باشد.

تفاوت بلاک چین

اگر به جای لانه موش ناکارآمدی توسط سیستم معاملات “مدرن”، شبکه های تجاری روشهای استانداردی مبتنی بر ایجاد هویت در شبکه ، انجام معاملات و ذخیره داده داشتند چه می شد؟ اگر تعیین منشأ یک دارایی را بتوان با بررسی فهرستی از معاملاتی که پس از نوشتن، قابل تغییر نیستند و بنابراین می توان به آنها اعتماد کرد، چه؟

آن شبکه تجاری بیشتر شبیه این خواهد بود:

این یک شبکه بلاک چین است که در آن هر شرکت کننده نسخه تکراری خود را از دفتر کل دارد. علاوه بر اشتراک گذاری اطلاعات دفتر کل، فرآیندهایی که دفتر کل را به روز می کنند نیز به اشتراک گذاشته می شوند. برخلاف سیستم‌های امروزی که از برنامه‌های خصوصی شرکت‌کنندگان برای به‌روزرسانی دفتر کل خصوصی آنها استفاده می‌شود، یک سیستم بلاک چین برنامه‌هایی را برای به‌روزرسانی دفتر کل مشترک به اشتراک گذاشته است.

شبکه های بلاک چین با قابلیت هماهنگی شبکه تجاری خود از طریق دفتر کل مشترک ، می توانند زمان ، هزینه و ریسک مربوط به اطلاعات و پردازش خصوصی را کاهش داده و در عین حال اعتماد و دید  را نیز بهبود بخشند.

اکنون می دانید بلاک چین چیست و چرا مفید است. بسیاری از جزئیات دیگر مهم هستند، اما همه آنها به این ایده های اساسی در مورد اشتراک گذاری اطلاعات و فرآیندها مربوط می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *