تازه های هایپرلجر فبریک v2.x – موارد جدید در Hyperledger Fabric v2.0 ، v2.1 ، v2.2

موارد جدید در Hyperledger Fabric v2.0 ، v2.1 ، v2.2

اولین نسخه اصلی Hyperledger Fabric از نسخه v1.0 ، Fabric v2.0 ویژگی ها و تغییرات مهم جدیدی را برای کاربران و اپراتورها ارائه می دهد، از جمله پشتیبانی از برنامه های جدید و الگوهای حفظ حریم خصوصی ، بهبود حکمرانی در مورد قراردادهای هوشمند و گزینه های جدید برای گره های عملیاتی.

v2.1 و v2.2 بر روی نسخه v2.0 با ویژگی های جزئی، بهبودها و رفع اشکال ساخته می شوند، که v2.2 اولین نسخه پشتیبانی طولانی مدت (LTS) از Fabric v2.x است. تا زمانی که نسخه بعدی LTS اعلام نشود ، اصلاحات در جریان انتشار v2.2.x ارائه می شود.

بیایید نگاهی به برخی از نکات برجسته نسخه Fabric v2.0 بیندازیم…

حاکمیت غیرمتمرکز برای قراردادهای هوشمند

Fabric v2.0 حکمرانی غیر متمرکز برای قراردادهای هوشمند  را معرفی می کند ، با یک فرایند جدید برای نصب یک کد زنجیره ای بر روی همتایان خود و  راه اندازی آن در یک کانال. چرخه حیات کد زنجیره‌ای جدید Fabric به چندین سازمان اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه بتوان از آن برای تعامل با دفتر کل استفاده کرد، درباره پارامترهای یک کد زنجیره‌ای، مانند خط‌مشی تأیید کد زنجیره‌ای، به توافق برسند. مدل جدید چندین پیشرفت را نسبت به چرخه زندگی قبلی ارائه می دهد:

  • چندین سازمان باید با پارامترهای یک زنجیره کد موافقت کنند: در نسخه های 1.x Fabric، یک سازمان توانایی تنظیم پارامترهای یک زنجیره کد (به عنوان مثال سیاست تأیید) را برای سایر اعضای کانال ، که فقط قدرت داشتند ، داشت. از نصب  کد زنجیره ای خودداری می شد و در نتیجه در تراکنش ها با استناد به آن شرکت نمی شد. چرخه زندگی جدید فبریک انعطاف پذیرتر است زیرا از هر دو مدل اعتماد متمرکز (مانند مدل چرخه عمر قبلی) و همچنین مدل های غیر متمرکز که به تعداد کافی از سازمان ها نیاز دارند تا قبل از فعال شدن  کد در مورد سیاست تأیید و سایر جزئیات در یک کانال توافق کنند.

 

  • فرآیند ارتقا عمدی‌تر کد زنجیره‌ای: در چرخه حیات کد زنجیره‌ای قبلی، تراکنش ارتقا می‌توانست توسط یک سازمان صادر شود و برای عضو کانالی که هنوز کد زنجیره‌ای جدید را نصب نکرده است، خطر ایجاد کند. مدل جدید اجازه می دهد تا تنها پس از تأیید تعداد کافی از سازمان ها برای ارتقاء، کد زنجیره ای ارتقا یابد.

 

  • خط‌مشی تأیید ساده‌تر و به‌روزرسانی‌های جمع‌آوری داده‌های خصوصی: چرخه عمر فابریک به شما امکان می‌دهد سیاست تأیید یا پیکربندی جمع‌آوری داده‌های خصوصی را بدون نیاز به بسته‌بندی مجدد یا نصب مجدد کد زنجیره‌ای تغییر دهید. کاربران همچنین می توانند از یک سیاست تأیید پیش فرض جدید که نیاز به تأیید اکثر سازمان های موجود در کانال دارد، استفاده کنند. هنگامی که سازمان‌ها از کانال اضافه یا حذف می‌شوند، این خط‌مشی به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود.

 

  • بسته‌های کد زنجیره‌ای قابل بازرسی: بسته‌های چرخه حیات Fabric، کد زنجیره‌ای را در فایل‌های tar به راحتی قابل خواندن قرار می‌دهند. این امر بازرسی بسته chaincode و هماهنگی نصب در چندین سازمان را آسان تر می کند.

 

  • شروع چندین کد زنجیره ای روی یک کانال با استفاده از یک بسته: چرخه حیات قبلی هر کد زنجیره ای را در کانال با استفاده از نام و نسخه ای که هنگام نصب بسته chaincode مشخص شده بود، تعریف می کرد. اکنون می توانید از یک بسته تک زنجیره ای استفاده کنید و چندین بار آن را با نام های مختلف در یک کانال یا در کانال های مختلف مستقر کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید انواع مختلف دارایی ها را در “کپی” خود از کد زنجیره ای ردیابی کنید.

 

  • بسته های Chaincode نیازی به یکسان بودن در بین اعضای کانال ندارند: سازمانها می توانند یک کد زنجیره ای را برای مورد استفاده خود بسازند، به عنوان مثال برای تأیید اعتبارهای مختلف به نفع سازمان خود. تا زمانی که تعداد مورد نیاز سازمانها معاملات زنجیره ای را با نتایج منطبق تأیید کنند، تراکنش معتبر و متعهد به دفتر کل خواهد بود. این همچنین به سازمان ها اجازه می دهد تا به طور جداگانه اصلاحات جزئی را در برنامه های خود اعمال کنند بدون اینکه کل شبکه نیاز به انجام مراحل قفل داشته باشد.

برای استقرار Fabric موجود، می‌توانید به استفاده از چرخه حیات کد زنجیره‌ای قبلی با Fabric v2.x ادامه دهید. چرخه حیات زنجیره ای جدید تنها زمانی موثر می شود که قابلیت برنامه کانال به v2.0 به روز شود. برای بررسی اجمالی چرخه حیات کد زنجیره ای جدید، مبحث مفهوم چرخه حیات کد زنجیره ای Fabric  را ببینید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *