آموزش Hyperledger Fabric – بلاکچین مجوز دار در برابر بلاک چین بدون مجوز

در بلاک چین بدون مجوز ، تقریباً همه می توانند شرکت کنند و هر شرکت کننده ناشناس است. در چنین زمینه ای ، نمی توان هیچ اعتمادی غیر از این داشت که وضعیت بلاک چین ، قبل از عمق مشخصی ، تغییر ناپذیر باشد. به منظور کاهش این عدم اعتماد ، بلاک چین های بدون مجوز معمولاً از یک رمزنگاری بومی “استخراج شده” یا هزینه های تراکنش استفاده می کنند تا انگیزه اقتصادی را برای هزینه های فوق العاده مشارکت در یک نوع اجماع تحمل خطای بیزانسی بر اساس “اثبات کار” (PoW ) جبران کنند.

از سوی دیگر ، بلاک چین های مجاز ، در بین مجموعه ای از شرکت کنندگان شناخته شده و شناسایی شده  قرار می گیرند که تحت یک مدل حاکمیتی عمل می کنند و درجه خاصی از اعتماد را به همراه دارند. یک بلاک چین مجوزدار  راهی را برای تأمین تعاملات بین گروهی از نهادها که دارای هدف مشترک هستند اما ممکن است به یکدیگر اعتماد کامل نداشته باشند را فراهم می کند. با تکیه بر هویت شرکت کنندگان ، یک بلاک چین مجوزدار می تواند از پروتکل های سنتی مقاوم در برابر خرابی (CFT) یا مقاوم در برابر خطای بیزانسی (BFT) استفاده کند که نیاز به استخراج پرهزینه ندارند.

علاوه بر این ، در چنین زمینه بلاکچین مجوزداری ، خطر مشارکت عمدی کد مخرب از طریق یک قرارداد هوشمند کاهش می یابد. ابتدا ، شرکت کنندگان یکدیگر را می شناسند و کلیه اقدامات اعم از ارسال تراکنش های برنامه ، تغییر پیکربندی شبکه یا استقرار قرارداد هوشمند در بلاک چین و به دنبال آن سیاست تأییدیه ای که برای شبکه و نوع تراکنش مربوطه ایجاد شده است ، ثبت می شوند. به جای اینکه نام شخص کاملاً ناشناس باشد ، می توان به راحتی طرف مقصر را شناسایی و بر اساس شرایط مدل حاکمیت به وضعیت رسیدگی کرد.

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش Hyperledger Fabric – بلاکچین مجوز دار در برابر بلاک چین بدون مجوز»

  1. آموزش بلاکچین ، آموزش بلاک چین

    چطور می‌تونین از این مشکل جلوگیری کنین؟ راهش
    اینه که بعد از انجام تراکنش حداقل ۱۰ دقیقه صبر کنین تا توی آموزش بلاک چین ثبت بشه.
    بعد از اینکه مطمئن شدین
    تراکنش شما توی آموزش بلاکچین ثبت شده،‌ حالا میتونین پول
    رو بهش پرداخت کنین.

    حالا وقتشه آخرین راز بلاکچین رو هم بهتون بگم.
    همونجور که احتمالاً فهمیدین بلوک های حاوی تراکنش های ما توی آموزش بلاکچین به صورت خطی و بر اساس زمان پشت همدیگه
    ثبت میشن. – اصلاً به همین دلیله که به این شبکه، زنجیره
    بلوک یا آموزش بلاک چین میگیم-
    چی میشه اگه بخوایم مثلاً بلوکی
    که ۹۰ دقیقه پیش ثبت شده رو تغییر بدیم
    و اطلاعاتش رو عوض کنیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *