آموزش Hyperledger Fabric – اجماع قابل اتصال و عملکرد و مقیاس پذیری

اجماع قابل اتصال

ترتیب تراکنش ها برای اجماع به یک جزء مدولار واگذار می شود که به طور منطقی از همتایانی که تراکنش ها  را انجام می دهند و دفتر را حفظ می کنند جدا می شود. به طور خاص، منظورمان خدمات تنظیم است. از آنجا که اجماع مدولار است، اجرای آن را می توان بر اساس فرض اعتماد یک استقرار یا راه حل خاص تنظیم کرد. این معماری مدولار به پلت فرم اجازه می دهد تا برای سفارش CFT (مقاوم در برابر خرابی) یا BFT (مقاوم در برابر خطای بیزانسی) به ابزارهای مستحکم تکیه کند.

Fabric در حال حاضر یک سرویس تنظیم CFT را بر اساس کتابخانه etcd پروتکل Raft ارائه می دهد. برای اطلاع از خدمات تنظیم در حال حاضر ، مستندات مفهومی ما را در مورد تنظیم (order) بررسی کنید.

همچنین توجه داشته باشید که این موارد متقابلاً منحصر به فرد نیستند. یک شبکه Fabric می تواند دارای چندین سرویس تنظیم باشد که از برنامه های مختلف یا الزامات برنامه پشتیبانی می کند.

 

عملکرد و مقیاس پذیری

عملکرد یک بستر بلاکچین می تواند متغیرهای زیادی مانند اندازه تراکنش، اندازه بلوک، اندازه شبکه و همچنین محدودیت سخت افزار و غیره را تحت تاثیر قرار دهد. گروه کاری Hyperledger Fabric Performance and Scale در حال حاضر بر روی یک چارچوب محک به نام Hyperledger Caliper کار می کند.

چندین مقاله تحقیقی در حال مطالعه و آزمایش قابلیت های عملکرد Hyperledger Fabric منتشر شده است. جدیدترین مقیاس Fabric به 20000 تراکنش در ثانیه رسیده است.

 

نتیجه

هرگونه ارزیابی جدی از سیستم های بلاک چین باید Hyperledger Fabric را در لیست کوتاه خود قرار دهد.

در ترکیب، قابلیت های متمایز Fabric آن را به یک سیستم بسیار مقیاس پذیر برای بلاک چین های مجاز با پشتیبانی از مفروضات اعتماد انعطاف پذیر تبدیل می کند که این پلت فرم را قادر می سازد از طیف وسیعی از موارد استفاده از صنعت از دولت ، امور مالی ، تدارکات زنجیره تامین، مراقبت های بهداشتی و غیره پشتیبانی کند.

Hyperledger Fabric فعال ترین پروژه Hyperledger است.  جامعه در اطراف این پلتفرم به طور پیوسته در حال رشد است و نوآوری ارائه شده با هر نسخه پیاپی بسیار بیشتر از سایر پلتفرم های بلاک چین سازمانی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *