تازه های هایپرلجر فبریک v2.x – الگوهای جدید برای همکاری و اجماع و بهبود داده های خصوصی

الگوهای جدید برنامه کاربردی زنجیره ای برای همکاری و اجماع

همان روشهای غیر متمرکز برای توافق که زیربنای مدیریت چرخه حیات جدید زنجیره ای است، می تواند در برنامه های زنجیره ای خود شما نیز مورد استفاده قرار گیرد تا از رضایت سازمانها نسبت به معاملات داده قبل از تعهد به دفتر کل استفاده شود.

  • چک های خودکار: همانطور که در بالا ذکر شد ، سازمان ها می توانند چک های خودکار را به توابع کد اصلی اضافه کنند تا اطلاعات اضافی را قبل از تأیید پیشنهاد تراکنش تایید کنند.

 

  • توافق غیر متمرکز: تصمیمات انسانی را می توان به صورت یک فرایند زنجیره ای که شامل چندین معامله است، مدل کرد. کد زنجیره ای ممکن است از بازیگران سازمانهای مختلف خواسته باشد که شرایط و ضوابط توافق خود را در معامله دفتر کل نشان دهند. سپس، یک پیشنهاد نهایی زنجیره ای می تواند تأیید کند که شرایط همه تراکنش های فردی برآورده شده است و معامله تجاری را در تمام اعضای کانال “نهایی” می کند. برای یک مثال مشخص از نشان دادن شرایط و ضوابط به صورت خصوصی، سناریوی انتقال دارایی را در اسناد داده خصوصی در آموزش های آتی را می توانید مشاهده کنید.

 

 

بهبود داده های خصوصی

Fabric v2.0 همچنین الگوهای جدیدی را برای کار و به اشتراک گذاری داده های خصوصی بدون نیاز به ایجاد مجموعه داده های خصوصی برای همه ترکیبات اعضای کانال که ممکن است بخواهند معامله کنند، فعال نموده است. به طور خاص، به جای به اشتراک گذاری داده های خصوصی در مجموعه ای از چند عضو، ممکن است بخواهید داده های خصوصی را در مجموعه ها به اشتراک بگذارید. جایی که هر مجموعه ممکن است شامل یک سازمان واحد یا شاید یک سازمان واحد به همراه تنظیم کننده یا حسابرس باشد.

چندین پیشرفت در Fabric v2.x این الگوهای داده خصوصی جدید را ممکن می سازد:

  • به اشتراک گذاری و تأیید داده های خصوصی: وقتی داده های خصوصی با یکی از اعضای کانال که عضو یک مجموعه نیست به اشتراک گذاشته می شود، یا با یک مجموعه داده خصوصی دیگر که حاوی یک یا چند عضو کانال است (با نوشتن کلید آن مجموعه) به اشتراک گذاشته می شود، دریافت کننده طرفین می توانند از API زنجیره ای GetPrivateDataHash () برای تأیید مطابقت داده های خصوصی با هش های درون زنجیره ای که از داده های خصوصی در معاملات قبلی ایجاد شده اند، استفاده کنند.

 

  • خط مشی های تأیید در سطح مجموعه: مجموعه داده های خصوصی را می توان به صورت اختیاری با یک سیاست تأیید تعریف کرد که خط مشی تأیید در سطح زنجیره ای برای کلیدهای موجود در مجموعه را نادیده می گیرد. این ویژگی می تواند برای محدود کردن این که کدام سازمانها می توانند داده ها را در یک مجموعه بنویسند مورد استفاده قرار گیرد و همان چیزی است که چرخه حیات جدید و الگوهای برنامه زنجیره ای را که قبلاً ذکر شد را فعال می کند. به عنوان مثال، ممکن است شما دارای یک سیاست تأیید زنجیره ای باشید که اکثر سازمان ها را ملزم به تأیید آن می کند، اما برای هر معامله خاص، ممکن است به دو سازمان معامله کننده نیاز داشته باشید تا به طور جداگانه موافقت خود را در مجموعه داده های خصوصی خود تأیید کنند.

 

  • مجموعه های ضمنی برای هر سازمان: اگر می خواهید از الگوهای داده خصوصی برای هر سازمان استفاده کنید ، هنگام استقرار کد اصلی در Fabric v2.x. حتی نیازی به تعریف مجموعه ها ندارید. از مجموعه های ضمنی مربوط به سازمان می توان بدون هیچ گونه تعریف اولیه استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الگوهای جدید داده خصوصی ، به داده های خصوصی (مستندات مفهومی) مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد پیکربندی جمع آوری داده های خصوصی و مجموعه های ضمنی ، به داده های خصوصی (اسناد مرجع) مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *