آموزش Hyperledger Fabric – مقدمه

به طور کلی ، بلاک چین یک دفتر معاملات تغییر ناپذیر است که در یک شبکه توزیع شده از گره های همتا نگهداری می شود. این گره ها هر کدام یک کپی از دفتر کل را با استفاده از تراکنش هایی که توسط یک پروتکل اجماعی تأیید شده اند ، ذخیره می کنند و در بلوک هایی که شامل  هش هستند، هر بلوک را به بلوک قبلی متصل می کنند و آن را گروه بندی می کنند.

اولین و گسترده ترین کاربرد بلاک چین، ارز رمزنگاری شده بیت کوین است ، اگرچه دیگران نیز راه آن را دنبال کرده اند. اتریوم که یک ارز رمزنگاری جایگزین برای بیت کوین است، رویکرد متفاوتی را اتخاذ کرده است. بسیاری از ویژگی های مشابه بیت کوین را ادغام کرده است. اما قراردادهای هوشمند را برای ایجاد بستری برای برنامه های توزیع شده اضافه کرده است. بیت کوین و اتریوم در دسته ای از بلاک چین قرار می گیرند که ما آنها را به عنوان فناوری بلاک چین بدون مجوز طبقه بندی می کنیم. اساساً ، ها این شبکه های عمومی هستند و برای هر کسی باز هستند. جایی که شرکت کنندگان در آن به صورت ناشناس تعامل دارند.

 

با افزایش محبوبیت بیت کوین ، اتریوم و چند فناوری مشتقه دیگر ، علاقه به استفاده از فناوری زیربنایی بلاک چین ، دفتر کل توزیع شده و پلتفرم برنامه توزیع شده در موارد استفاده خلاقانه از شرکت ها نیز افزایش یافت. با این حال ، بسیاری از موارد استفاده تجاری نیاز به ویژگی های عملکردی دارند که فناوری های بلاک چین بدون اجازه (در حال حاضر) قادر به ارائه آنها نیستند. علاوه بر این ، در بسیاری از موارد استفاده ، هویت شرکت کنندگان یک الزام سخت است ، مانند معاملات مالی که مقررات Know-Your-Customer (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML) باید رعایت شوند.

 

برای استفاده سازمانی ، ما باید الزامات زیر را در نظر بگیریم:

  • شرکت کنندگان باید شناسایی شده و قابل شناسایی باشند
  • شبکه ها باید مجوز بگیرند
  • عملکرد بالای تراکنش
  • تأخیر کم تأیید تراکنش
  • حریم خصوصی و محرمانه بودن معاملات و داده های مربوط به معاملات تجاری

در حالی که بسیاری از سیستم عامل های بلاک چین اولیه برای استفاده سازمانی در حال تطبیق هستند ، Hyperledger Fabric از ابتدا برای استفاده سازمانی طراحی شده است. بخشهای زیر توضیح می دهد که چگونه Hyperledger Fabric خود را از سایر سیستم عامل های بلاک چین متمایز می کند و برخی از انگیزه های تصمیمات معماری آن را شرح می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *