آموزش Hyperledger Fabric – بلاک چین چیست؟

Hyperledger Fabric یک پلت فرم برای راه‌حل‌های دفتر کل توزیع‌شده است که مبتنی بر معماری مدولار است که درجات بالایی از محرمانگی، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری را ارائه می‌کند. این بستر برای پشتیبانی از پیاده‌سازی‌های قابل اتصال اجزای مختلف و سازگاری با پیچیدگی‌ها و پیچیدگی‌های موجود در سراسر اکوسیستم اقتصادی طراحی شده است.

توصیه می کنیم برای اولین بار به منظور آشنایی با نحوه عملکرد بلاک چین و ویژگی ها و اجزای خاص Hyperledger Fabric ، بقیه مقدمه زیر را مطالعه کنید.

پس از راحتی – یا اگر قبلاً با بلاک چین و Hyperledger Fabric آشنا هستید – به بخش Getting Started و نصب بروید و از آنجا نسخه‌های نمایشی، مشخصات فنی، APIها و غیره را بررسی کنید.

بلاک چین چیست؟

دفتر کل توزیع شده

در قلب یک شبکه بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده است که تمام تراکنش هایی که در شبکه انجام می شود را ثبت می کند.

یک دفتر کل بلاک چین اغلب به عنوان غیر متمرکز توصیف می شود زیرا در بسیاری از شرکت کنندگان شبکه که هر یک در نگهداری آن همکاری می کنند ، تکرار می شود. خواهیم دید که تمرکززدایی و همکاری ویژگی های قدرتمندی هستند که نحوه تبادل کالا و خدمات مشاغل در دنیای واقعی را منعکس می کنند.

علاوه بر غیرمتمرکز بودن و مشارکتی بودن، اطلاعات ثبت شده در یک بلاک چین فقط به صورت ضمیمه است و از تکنیک های رمزنگاری استفاده می کند که تضمین می کند هنگامی که تراکنش به دفتر کل اضافه شد، نمی توان آن را تغییر داد. این ویژگی «تغییرناپذیری» تعیین منشأ اطلاعات را ساده می‌کند زیرا شرکت‌کنندگان می‌توانند مطمئن باشند که اطلاعات پس از این واقعیت تغییر نکرده است. به همین دلیل است که بلاک چین ها گاهی اوقات به عنوان سیستم های اثبات توصیف می شوند.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *