آموزش Hyperledger Fabric – قراردادهای هوشمند و اجماع

قراردادهای هوشمند

برای پشتیبانی از به‌روزرسانی مداوم اطلاعات – و فعال کردن مجموعه‌ای از عملکردهای دفتر کل (معاملات، پرس و جو و غیره) – یک شبکه بلاک چین از قراردادهای هوشمند برای ارائه دسترسی کنترل شده به دفتر کل استفاده می‌کند.

 

قراردادهای هوشمند نه تنها یک مکانیسم کلیدی برای کپسوله کردن اطلاعات و ساده نگه داشتن آن در سراسر شبکه هستند، بلکه می توانند به گونه ای نوشته شوند که به شرکت کنندگان اجازه دهند جنبه های خاصی از تراکنش ها را به صورت خودکار انجام دهند.

به عنوان مثال، یک قرارداد هوشمند می تواند برای تعیین هزینه حمل و نقل یک کالا نوشته شود که در آن هزینه حمل و نقل بسته به سرعت رسیدن کالا تغییر می کند. با شرایط توافق شده توسط هر دو طرف و نوشته شده در دفتر، وجوه مناسب به طور خودکار هنگام دریافت کالا تغییر می کند.

 

اجماع، وفاق

فرآیند همگام نگه‌داشتن تراکنش‌های دفتر کل در سراسر شبکه برای اطمینان از اینکه دفترکل فقط زمانی به‌روزرسانی می‌شود که تراکنش‌ها توسط شرکت‌کنندگان مناسب تأیید شوند و زمانی که دفتر کل به‌روزرسانی می‌کنند، با همان تراکنش‌ها به همان ترتیب به‌روزرسانی می‌شوند – اجماع نامیده می‌شود.

بعداً در مورد دفتر کل، قراردادهای هوشمند و اجماع اطلاعات بیشتری خواهید آموخت. در حال حاضر، کافی است بلاک چین را به عنوان یک سیستم تراکنش مشترک و تکراری در نظر بگیریم که از طریق قراردادهای هوشمند به روز می شود و به طور مداوم از طریق یک فرآیند مشترک به نام اجماع هماهنگ می شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *