آموزش Hyperledger Fabric – حریم خصوصی و محرمانه بودن

همانطور که بحث کردیم ، در یک شبکه بلاک چین عمومی و بدون مجوز که از PoW برای مدل اجماعی خود استفاده می کند ، تراکنش ها روی هر گره اجرا می شوند. این بدان معناست که نه می توان محرمانه بودن خود قراردادها، و نه داده های معامله ای که آنها پردازش می کنند را فراهم نمود. هر تراکنش و کدی که آن را پیاده سازی می کند، برای هر گره ای در شبکه قابل مشاهده است. در این مورد، محرمانه بودن قرارداد و داده ها را با اجماع مقاوم در برابر خطاهای بیزانسی که توسط PoW ارائه شده است، معامله کرده ایم.

این عدم محرمانه بودن می تواند برای بسیاری از موارد استفاده از مشاغل یا شرکت ها مشکل ساز باشد. به عنوان مثال، در شبکه ای از شرکای زنجیره تامین ، ممکن است به برخی از مصرف کنندگان به عنوان وسیله ای برای تحکیم رابطه یا ارتقاء فروش بیشتر، نرخ های ترجیحی داده شود. اگر هر شرکت کننده بتواند هر قرارداد و معامله ای را ببیند، حفظ چنین روابط تجاری در یک شبکه کاملاً شفاف غیرممکن می شود. همه نرخ های ترجیحی را می خواهند!

به عنوان مثال دوم ، صنعت اوراق بهادار را در نظر بگیرید ، جایی که یک معامله گر موقعیتی نمی خواهد که رقبایش از این موضوع مطلع شوند ، در غیر این صورت آنها نیز به دنبال ورود به بازی هستند ، و دامنه معامله گر را تضعیف می کنند.

به منظور مقابله با عدم رعایت حریم خصوصی و محرمانه بودن به منظور تأمین الزامات مورد استفاده در سازمان، سیستم های بلاک چین روشهای مختلفی را اتخاذ کرده اند. همه موازنه خود را دارند.

رمزگذاری داده ها یکی از روش های ارائه محرمانه است. با این حال، در یک شبکه بدون مجوز که از PoW برای اجماع خود استفاده می کند ، داده های رمزگذاری شده روی هر گره نشسته است. با توجه به زمان کافی و منابع محاسباتی، رمزگذاری ممکن است خراب شود. برای بسیاری از موارد استفاده سازمانی، این خطر وجود دارد که اطلاعات آنها به خطر بیفتد که این موضوع غیرقابل قبول است.

اثبات دانش صفر (ZKP) یکی دیگر از زمینه های تحقیقاتی است که برای حل این مشکل مورد بررسی قرار گرفته است. در اینجا بحث این است که در حال حاضر ، محاسبه ZKP به زمان و منابع محاسباتی قابل توجهی نیاز دارد. از این رو، مبادله در این مورد عملکرد محرمانه بودن است.

در یک زمینه مجاز که می تواند از اشکال متفاوتی از اجماع استفاده کند، می توان رویکردهایی را بررسی کرد که توزیع اطلاعات محرمانه را منحصراً در گره های مجاز محدود می کند.

Hyperledger Fabric، به عنوان یک پلتفرم مجاز، محرمانه بودن را از طریق معماری کانال و ویژگی داده های خصوصی خود امکان پذیر می کند. در کانال ها ، شرکت کنندگان در یک شبکه Fabric یک شبکه فرعی ایجاد می کنند که در آن هر عضو برای مجموعه تراکنش های خاصی قابل مشاهده است. بنابراین، فقط آن گره هایی که در یک کانال شرکت می کنند، به قرارداد هوشمند (کد زنجیره ای) و داده های تراکنش دسترسی دارند و حریم خصوصی و محرمانه بودن هر دو را حفظ می کنند. داده های خصوصی امکان جمع آوری بین اعضای یک کانال را فراهم می کند و به همان اندازه از کانال ها محافظت می کند بدون اینکه هزینه اضافی برای ایجاد و نگهداری یک کانال جداگانه وجود داشته باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *