آموزش PHP – بخش 9 – انتخاب یک شرکت میزبان وب

انتخاب یک شرکت میزبان وب

یک شرکت میزبان وب تمام آنچه که نیاز دارید یک وب سایت، از جمله فضای کامپیوتر و تمام نرم‌افزارهای وب سایت را داشته باشد، فراهم می‌کند. فقط فایل‌ها را برای صفحات وب خود ایجاد می‌کنید و آن‌ها را به مکان مشخص‌شده توسط شرکت میزبان وب منتقل می‌کنید.

بیشمار شرکت خدمات میزبانی وب را ارائه می‌کنند. اغلب شامل هزینه ماهیانه، که اغلب بسیار اندک است، و برخی حتی رایگان هستند. در اغلب موارد رایگان، نیاز دارند تا تبلیغات را نمایش دهید. معمولا، هزینه ماهانه بسته به منابعی است که برای وب سایت شما فراهم شده‌است. برای مثال، یک وب سایت با ۲ گیگابایت فضای دیسک برای فایل‌های صفحه وب شما کم‌تر از یک وب سایت با ۱۰ گیگابایت فضای دیسک است.

زمانی که به دنبال مکانی برای میزبانی وب سایت خود هستید، اطمینان حاصل کنید که شرکت میزبان وب PHP را ارائه می‌کند. بعضی‌ها این کار را نمی‌کنند. همچنین اطمینان حاصل کنید که شرکت نسخه جدیدی از PHP را عرضه می‌کند. شرکت‌های میزبان وب ممکن است نسخه‌ای از آن را عرضه نکنند که تازه منتشر شده‌است، اما پس از انتشار نسخه جدید باید پس از انتشار نسخه جدیدی، PHP خود را ارتقا دهند.

یک شرکت میزبان وب را که تنها PHP های قدیمی را عرضه می‌کند در نظر نگیرید. PHP در فوریه ۲۰۰۳ منتشر شد، بنابراین هیچ شرکت میزبان وب نباید تا قبل از PHP از ۴.۳.۱ ارائه دهد، به خصوص به این دلیل که یک مساله امنیتی در نسخه‌های قبلی کشف شده و در حالت ایده‌آل PHP ۴.۳.۱. ثابت ترین است.

ملاحظات دیگر هنگام انتخاب یک شرکت میزبان وب شامل موارد زیر است:

  • قابلیت اطمینان: شما به یک شرکت میزبانی وب نیاز دارید که می‌توانید به آن اطمینان داشته باشید –

کسی که نخواهد کسب و کارش را یک شبه جمع کند و فردا روزی ناپدید شود. شما کسی را می‌خواهید که به اندازه کافی کامپیوتر پرقدرت و سایر منابع را داشته باشد تا وب سایت شما را نگه دارد. یک وب سایت با زمان بیشتر آپ تایم ارزش دارد.

خوشبختانه، با جستجو بر روی وب و یا در میان همکاران، شرکت‌های میزبان وب را به راحتی شناسایی خواهید کرد که قابلیت اعتماد آن‌ها به اندازه کافی باشد.

  • سرعت : صفحات وبی که به کندی دانلود می‌شوند یک مشکل هستند، زیرا کاربران بی‌تاب هستند و سریعا به جای دیگری می‌روند. صفحات آهسته ممکن است نتیجه یک شرکت میزبان وب باشند که کار خود را بر روی یک سرور بی کیفیت آغاز کرده و دارای کمبود تجهیزات خوب است.

و یا مشکل ممکن است یک شرکت میزبان وب باشد که بسیار موفق است در حدی که تجهیزات زیاد و بی اندازه آن توسط مشتریان جدید مورد استفاده بیش از حد و غیرنرمال قرار گرفته است. در هر صورت، شرکت‌های میزبان وب که صفحات وبی را خیلی آهسته تحویل می‌دهند غیرقابل‌قبول هستند. می‌توانید سایت‌هایی را پیدا کنید که میزبان شرکت میزبان وب مد نظر شما را دارند و از این طریق سرعت دانلود این سایت‌ها را مشاهده کنید. گاهی اوقات وب میزبان حاوی اسامی برخی از لینک‌های ساین های مشتریان خود است یا فروشندگان شرکت ممکن است این اطلاعات را به شما بدهند

  • پشتیبانی فنی : برخی از شرکت‌های میزبان وب در دسترس نیستند تا به سوالات پاسخ دهند یا مشکل را حل کنند.

پشتیبانی فنی اغلب از طریق گزارش هایی از طریق ایمیل ارایه می‌شود که اگر زمان واکنش کوتاه باشد، می‌تواند قابل‌قبول باشد. گاهی اوقات می‌توانید کیفیت پشتیبانی این شرکت را با فراخوانی شماره پشتیبانی فنی و یا تست زمان پاسخ نامه الکترونیکی با ارسال یک پست الکترونیکی تست کنید.

  • نام دامنه: هر وب سایت دارای یک نام دامنه است که مرورگرهای وب از آن برای پیدا کردن وب سایت استفاده می‌کنند.

هر نام دامنه برای یک هزینه سالانه کوچک ثبت می‌شود به طوری که تنها یک وب سایت می‌تواند از آن استفاده کند. برخی از شرکت‌های میزبان وب به شما اجازه می‌دهند از یک نام دامنه استفاده کنید که به طور مستقل از شرکت میزبان وب ثبت کرده‌اید، برخی به شما در ثبت و استفاده از یک نام دامنه جدید کمک می‌کنند، و در برخی  باید از نام دامنه خود استفاده کنید. به عنوان مثال، فرض کنید که نام شرکت شما جهان گستر است و می‌خواهید وب سایت شما به نام JahanGostar نام گذاری شود. برخی از شرکت‌ها به وب سایت شما اجازه می‌دهند وب سایت JahanGostar.com باشد، اما برخی مانند سرویس های رایگان نیاز دارند که وب سایت شما به نام JahanGostar.webhosting.com یا webhosting.com/~JahanGostar، یا چیزی مشابه آن نامگذاری شود. به طور کلی، اگر می‌توانید از نام دامنه خود استفاده کنید، وب سایت شما بسیار حرفه‌ای به نظر خواهد رسید.

  • مشخصه‌ها : شما باید ویژگی‌هایی را براساس هدف وب سایت خود انتخاب کنید. معمولا یک شرکت میزبان ویژگی‌های بیشتر برنامه‌ها و مشخصه‌های بیشتر را به طور کلی در ازای هزینه بالاتر نشان می‌دهد.

برخی از ویژگی‌هایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: فضای دیسک: چه تعداد مگابایت / گیگابایت (گیگابایت)فضای دیسک نیاز دارید؟ فایل‌های رسانه‌ای، مانند فایل‌های موسیقی یا موسیقی که می‌توانند کاملا بزرگ باشند.

  • انتقال داده: برخی از شرکت‌های میزبان شما را مسئول ارسال صفحات وب به کاربران می‌دانند. اگر انتظار داشته باشید.

ترافیک زیادی در وب سایت خود داشته باشید، این هزینه باید مورد توجه باشد. در ازای تعداد خاص و سقف محدودیت  ترافیک از شما هزینه دریافت می کنند.

  • آدرس‌های ایمیل: بسیاری از شرکت‌های میزبان تعدادی از آدرس‌های ایمیل برای وب سایت شما را ارایه می‌دهند.

به عنوان مثال، اگر وب سایت شما JahanGostar.com باشد، می‌توانید به کاربران اجازه ارسال ایمیل به [email protected] را بدهید.

  • نرم‌افزار: شرکت خدمات میزبانی دسترسی به انواع مختلفی از نرم‌افزارها برای توسعه وب را ارایه می‌دهد.

علاوه بر PHP ، برخی از شرکت‌های میزبان پایگاه‌های اطلاعاتی، مانند MySQL، PostgreSQL، و دیگر ابزارهای توسعه مانند extensions FrontPage، نرم‌افزار کارت خرید، کارت اعتباری، و دیگر ابزارها را ارائه می‌کنند.

  • آمار: اغلب شرکت‌های میزبان می‌توانند به شما در جمع‌آوری آمار مربوط به ترافیک وب شما کمک کنند، مانند تعداد کاربران، زمان دسترسی، دسترسی به صفحات وب، و غیره.

  • بک آپ گیری: Backup ها کپی فایل‌های صفحه وب شما و پایگاه‌داده شما هستند که در صورتی بازبای می‌شوند که فایل‌های شما یا پایگاه‌داده از دست رفته یا آسیب‌دیده باشند. شما می‌خواهید مطمئن باشید که این شرکت نسخه‌های پشتیبان دائمی و مکرر برنامه شما را پشتیبان گیری می‌ کند. همچنین باید بدانید چقدر طول می‌کشد تا بعد از یک مشکل وب سایت خود را بازسازی کنید تا بتوانید وب سایت را دوباره به حالت قبل برگردانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *