آموزش PHP – بخش 10 – انتخاب نام دامنه

برای انتخاب میزبان وب مناسب از گوگل و مشتریان کمک بگیرید

بررسی شرکت‌های میزبان وب در نقطه شروع کار دشوار است – جستجو در گوگل برای میزبانی وب بیش از ۴ میلیون مورد را بر می گرداند. بهترین راه برای تحقیق درباره شرکت‌های میزبان وب این است که از افرادی که با این شرکت‌ها تجربه دارند، توصیه‌هایی بگیرید. افرادی که از یک شرکت میزبان استفاده کرده‌اند می‌توانند به شما هشدار دهند که این سرویس کند است یا کامپیوترها به طور مرتب پایین هستند و غیره. بعد از اینکه چند نام از شرکت‌های میزبان وب را از مشتریان راضی آنها جمع کردید، می‌توانید لیست را بر اساس اهداف تان مناسب و پر هزینه است را فیلتر کنید و یکی یکی گزینه های ضعیف تر را حذف کنید تا به بهترین انتخاب خود برسید.

بازی انتخاب نام دامنه

هر وب سایت به یک آدرس منحصر به فرد در وب نیاز دارد. آدرس منحصر به فرد مورد استفاده کامپیوترها برای یافتن یک وب سایت، آدرس IP است. یک سری از چهار عدد است بین ۰ تا ۲۵۵، که توسط نقطه‌ها از هم جدا شده‌اند – برای مثال، ۱۷۲.۱۷.۲۰۴.۲ یا ۱۹۲.۱۶۳.۲.۳۳.

از آنجا که آدرس‌های IP از اعداد و نقطه ها ساخته شده‌اند، به راحتی به یاد سپرده نمی شوند. خوشبختانه، اغلب آدرس‌های IP دارای نام‌های مرتبط هستند که به خاطر سپردن آنها بسیار آسان‌تر هستند. برخی از نمونه‌ها عبارتند از: amazon.com، tutorial24.ir یا سایت mycompany.com. نامی که آدرس یک وب سایت است، نام دامنه نامیده می‌شود. یک حوزه می‌تواند fi یک کامپیوتر یا چند کامپیوتر متصل باشد. زمانی که یک دامنه به چندین کامپیوتر اشاره دارد، هر رایانه در دامنه می‌تواند نام خود را داشته باشد. نامی که شامل یک نام کامپیوتر شخصی مانند thor.mycompany.com باشد که نام یک subdomain از mycompany.com است.

نام دامنه یا subdomain یک جز ضروری از نشانی اینترنتی است – نشانی که یک وبگرد در پنجره مرورگر وارد می‌کند تا وب سایتی که می‌خواهد از آن بازدید کند را مشاهده کند. نشانی اینترنتی می‌تواند حاوی عناصر بیشتری از فقط یک نام دامنه باشد، اما اغلب به سادگی مانند amazon.com است و تمام چیزی است که مورد نیاز است. یا نام ساب دامنه (janet.valade.com، برای مثال) ممکن است کافی باشد. هنگامی که تنها نام دامنه در URL استفاده می‌شود، سرور وب، فایل را با نام پرونده پیش‌فرض، مانند index.htm یا index.html ارسال می‌کند. می‌توانید خودتان یک نام فایل در نشانی اینترنتی اضافه کنید، علاوه بر نام دامنه، مانند janet.valade.com/links.html.

هر نام دامنه باید منحصر به فرد باشد

هر نام دامنه باید منحصر به فرد باشد تا به عنوان یک آدرس عمل کند. در نتیجه، یک سیستم ثبت نام‌ دامنه تضمین می‌کند که هیچ دو مالک از نام دامنه مشابه استفاده نمی‌کنند. هر کسی می‌تواند نام دامنه را ثبت کند، تا زمانی که نام آن قبلا گرفته نشده است. می‌توانید یک نام دامنه در وب ثبت کنید. اول، نام دامنه بالقوه خود را تست کنید تا بفهمید که آیا در دسترس است یا خیر. اگر در دسترس است، آن را به نام خود یا نام شرکت ثبت کنید و هزینه را پرداخت کنید.

نام آن دامنه را فقط شما بعد از ثبت می‌توانید استفاده کنید و هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند از آن استفاده کند. هزینه استاندارد ثبت نام دامنه ۳۵.۰۰ دلار در سال است. با این حال ثبت دامنه های .com با قیمت پایینتر نیز موجود می باشند. دامنه های .ir مناسبت ترین قیمت را دارن. در نتیجه شما هرگز نباید پول بیشتری از این قیمت ها بدهید، اما خرید و فروش اغلب داستان دیگری دارد و فردی ممکن دامین متعلق به خود را بخاطر نام مناسب یا کیفیت سایت با قیمت گزافی به فروش برساند.

مالک دامنه چه کسی است؟

بسیاری از وب سایت‌ها، از جمله وب سایت‌های میزبانی وب، شما را قادر می‌سازند که نام دامنه را ثبت کنید. جستجوی گوگل (Google.com) برای “ثبت نام دامنه” به بیش از ۲ میلیون مورد می‌رسد. باقی فروشنده ها را چک کنید تا مطمئن شوید که پایین‌ترین قیمت را پیدا می‌کنید. همچنین بسیاری از وب سایت‌ها به شما اجازه می‌دهند که نام دامنه را وارد کنید و ببینید که چه کسی به عنوان مالک برای آن ثبت شده‌است. این وب سایت‌ها جستجوی پایگاه‌داده نام دامنه را با استفاده از ابزاری به نام whois انجام می‌دهند. جستجو در گوگل برای “یافتن نام مالک دامنه” منجر به بیش از نیم‌میلیون ضربه می‌شود. دو محل که در آن‌ها می‌توانید یک جستجوی whois را انجام دهید عبارتند از:   Allwhois (Allwhois.com)و Whois (betterwhois.com).

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *