آموزش PHP – آشنایی با PHP و چرا باید اصلا آن را یاد بگیریم؟

پس، شما می‌خواهید با PHP آشنا شوید. شاید این اولین ماجراجویی شما در برنامه‌نویسی است، و شما PHP را انتخاب کرده‌اید زیرا دوست تکنیسین به شما گفته که درک آن آسان است. خوب، دوست شما درست می‌گوید. PHP یکی از آسان‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. توسعه دهندگان PHP به طور مداوم تلاش می‌کنند که استفاده از آن را آسان نگه دارند.

شاید شما قبلا می‌دانید که چگونه به زبان دیگری برنامه‌ریزی کنید . شاید تصمیم گرفتید که PHP را مطالعه کنید چون این بهترین زبان برای پروژه برنامه وب جدید شما است. این یک تصمیم خوب است زیرا PHP برای نوشتن برنامه‌های وب پویا مناسب است. به راحتی می توان با PHP شروع به کار کرد، اما همچنین دارای ویژگی‌های پیشرفته بسیاری برای برنامه نویسان باتجربه می‌باشد. اگر C را می‌شناسید، یک شروع بسیار عالی دارید چون ترکیب PHP مشابه با سینتکس C است.

در این بخش درباره آنچه PHP هست بحث می‌کنم، چه کاری می‌تواند انجام دهد، و چگونه آن را انجام می‌دهد.

آشنایی با PHP

PHP یک زبان برنامه‌نویسی به طور گسترده به طور گسترده استفاده می‌شود. در اصل برای استفاده در توسعه وب سایت طراحی شده‌ بود. در حقیقت، PHP حیات خود را به عنوان ابزارهای صفحه خانگی شخصی شروع کرد که توسط Rasmus Lerdorf برای کمک به کاربران با وظایف صفحه وب ایجاد شد. PHP به قدری مفید و محبوب بود که به سرعت تبدیل به یک زبان کاملا برجسته شد که امروزه به نام PHP به بازار می‌آید.

Hypertext Preprocessor آن در طول مسیر توانایی‌های توسعه‌یافته خود در پردازش صفحات وب نمایش داده است.

محبوبیت PHP به دلیل مزایای بسیاری است، از جمله:

ߜ سریع است: در وب سایت‌ها، در کد HTML تعبیه شده‌است، در نتیجه زمان پردازش و بار کردن یک صفحه وب کوتاه است.

ߜ آزاد و رایگان است: PHP ثابت می‌کند که نهادهای آزاد وجود دارند که شما می‌توانید بیش از مبلغی که برای آن پرداخته اید از آنها بهره مند شوید.

استفاده از این روش ساده است حتی برای غیر برنامه نویس هم آسان است. برای استفاده در وب سایت‌ها، کد PHP به راحتی در یک پرونده HTML گنجانده می‌شود.

ߜ چند منظوره است: PHP در طیف گسترده‌ای از سیستم‌های عامل اجرا می‌شود. ویندوز، لینوکس، Mac OS و بیشتر انواع یونیکس.

پشتیبانی فنی ߜ بطور گسترده‌ای در دسترس است: شما می‌توانید به یکی از چندین لیست ایمیل ارایه‌شده در وب سایت PHP (www.php.net)ملحق شوید که موضوعاتی مانند PHP عمومی، PHP در ویندوز و یا پایگاه‌های اطلاعاتی و PHP را پوشش می‌دهد. به علاوه، یک رابط وب با فهرست بحث در news.php.net موجود است، که در آن شما می‌توانید پیغام ها را مرور و جستجو کنید.

ߜ امن است: تا زمانی که اسکریپت شما به درستی طراحی شده‌است، کاربر کد PHP را نمی‌بیند.

قابل تنظیم کردن است: مجوز متن‌باز به برنامه نویسان اجازه می‌دهد تا نرم‌افزار PHP، اضافه کردن یا اصلاح ویژگی‌های لازم برای متناسب کردن محیط خودشان را اصلاح کنند. PHP کنترل قابل‌توجهی بر روی محیط را فراهم می‌کند و احتمال شکست را کاهش می‌دهد.

در نظر گرفتن کاربردهای مختلف برای PHP

PHP یک زبان هدف عمومی است که می‌تواند برای نوشتن متون با هدف کلی مورد استفاده قرار گیرد. Script ها فایل‌های کامپیوتری هستند که حاوی دستورالعمل‌هایی در زبان PHP هستند که به کامپیوتر می‌گویند که کارها انجام دهند، مانند نمایش سلام بر روی صفحه و یا ذخیره برخی داده‌های مشخص در یک پایگاه‌داده. اکثر متن‌ها شامل یک سری دستورالعمل هستند که می‌توانند وظایف را از طراحی صفحات وب برای هدایت سیستم فایل خود انجام دهند. از آنجا که PHP حیات خود را در وب شروع کرد، ویژگی‌هایی دارد که به طور خاص برای استفاده در scripts مناسب هستند که صفحات وب پویا را ایجاد می‌کنند. در حال حاضر، در اغلب صفحات وب کار می‌کند، اما استفاده از آن باز هم برای اهداف دیگر در حال افزایش است.

PHP برای وب سایت‌ها بسیار مشهور است. وب سایت PHP (www.php)

net / usage.php)، بیش از ۱۱ میلیون حوزه از PHP استفاده می‌کنند. Yahoo! که احتمالا جدیدترین سایت جهان است، اخیرا تصمیم گرفته‌است که زبان اختصاصی خود را به PHP منتقل کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *