آموزش PHP – بخش 8 – استفاده از یک محیط وب موجود

استفاده از یک محیط وب موجود

زمانی که از یک محیط وب استفاده می‌کنید که توسط شخص دیگری ایجاد می‌شود، لازم نیست که نصب و مدیریت نرم‌افزار وب سایت را درک کنید.

یک نفر دیگر – یا بخش IT شرکت شما،یا  یک شرکت میزبان وب تجاری، یا حتی همسایه روبروی شما – مسئول عملیات وب سایت است. وظیفه آن‌ها این است که یک وب سایت کاری از جمله PHP برای شما فراهم کنند.

اگر لازم باشد. وظیفه شما تنها نوشتن و نصب فایل‌های وب سایت است.

 

برای استفاده از یک محیط وب موجود، شما به اطلاعات زیر از مدیر وب سایت نیاز دارید:

  • ߜ مکان صفحات وب: برای جهان که وب سایت شما را ببینید، فایل‌های حاوی صفحات وب باید در یک مکان خاص روی کامپیوتر باشند.

سرور وب که صفحات وبی را به جهان ارایه می‌دهد انتظار دارد که فایل‌های موجود در یک دایرکتوری خاص را پیدا کند. باید بدانید که دایرکتوری کجاست و به دایرکتوری دسترسی دارید.

  • ߜ فرآیند نصب صفحه وب: باید بدانید چطور پرونده‌ها را نصب کنید. در اغلب موارد، پرونده‌ها را از طریق FTP به محل مناسب ارسال می‌کنید.

FTP (پروتکل انتقال پرونده) یک روش ایجاد کپی (نسخه برداری) از یک فایل از یک کامپیوتر به شبکه دیگر در یک شبکه است. در برخی موارد، ممکن است فایل را به طور مستقیم کپی کرده یا از روش‌های دیگر برای نصب صفحات وب استفاده کنید. ممکن است به یک شناسه کاربر و رمز عبور برای نصب پرونده‌ها نیاز داشته باشید.

  • ߜ نام پرونده پیش‌فرض: وقتی کاربران مرورگرهای خود را در یک نشانی اینترنتی مد نظرشان باز می‌کنند، یک فایل به آن‌ها ارسال می‌شود. کارگزار وب برای ارسال یک فایل پیش‌فرض خاص تنظیم شده‌است که URL به دایرکتوری اشاره می‌کند. اغلب این فایل، پیش‌فرض “index.htm” یا “index.html” نامیده می‌شود، اما گاهی اوقات نام دیگری نیز مانند default.htm هم استفاده می‌شود. باید بدانید که چه چیزی باید نام فایل پیش‌فرض سایت شما باشد.

 

  • ߜ فایل پسوند PHP: هنگامی که PHP نصب‌شده باشد، وب سرور دستور داده می‌شود که از جملات PHP در فایل‌های با پسوندهای خاص انتظار اجرا داشته باشد.

اغلب، پسوند های php یا phtml مورد استفاده قرار می‌گیرند. ، اما دیگر پسوندها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. عبارات PHP در پرونده‌هایی که پسوند صحیح ندارند پردازش نمی‌شوند. باید بدانید که برای اسکریپت PHP چه پسوندی باید داشته باشید.

تنظیمات PHP

یکی از مضرات میزبانی سایت شما در یک محیط وب موجود این است که هیچ کنترلی روی محیط توسعه خود ندارید. مدیران محیط وب محیطی را ارایه می‌دهند که برای آن‌ها بهتر عمل می‌کند. برای مثال، PHP بی شمار قابلیت و گزینه‌های تنظیم دارد که می توان آن‌ها را تنظیم، صفر یا معین کرد. مدیران، تنظیمات گزینه ها براساس نیازهایشان را تعیین می‌کنند، که ممکن است برای اهداف شما ایده‌آل نباشند. آن‌ها احتمالا محیط را برای سهولت تعمیرات، هزینه کم، و حداقل معیوبی وب سایت مشتری ایجاد می‌کنند. نمی‌توانید بخش‌های ویژه‌ای از محیط را خودتان تغییر دهید؛ تنها می‌توانید از مدیران بخواهید آن را تغییر دهند. آن‌ها البته معمولا تمایلی به تغییر یک چیدمان کاری ندارند، زیرا یک تغییر ممکن است باعث مشکلاتی برای سیستم یا مشتریان دیگر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *