آموزش PHP – بخش 11 – نصب کارگزار وب

نکات آخر در مورد انتخاب میزبان وب

می‌توانید به صورت نگارشی از همکاران و دوستان خود در میزبانان وب مناسب بپرسید. همچنین، مردم اغلب خواستار توصیه‌هایی برای میزبانی شرکت‌ها در فهرست‌های بحث PHP انجمن های اینترنتی می‌شوند. بسیاری از افراد در این لیست ها، استفاده از PHP با شرکت‌های میزبان وب را تجربه کرده‌اند و از ارائه توصیه‌ها یا هشدارها خوشحال می شوند. از آنجا که اغلب افراد این سوال  ها را می‌پرسند، ممکن است تمام اطلاعاتی که نیاز دارید از آرشیو فهرستی که می‌توانید در marc.theaimsgroup.com/. جستجو کنید را دریافت کنید.

 

چیدمان محیط وب خود

اگر تمام و کمال ساخت یک وب سایت را انجام می‌ دهید، باید نرم‌افزار سایت وب را به خوبی درک کنید. باید در مورد سخت‌افزار و نرم‌افزار تصمیم‌گیری کنید. همچنین باید یک سرور وب و PHP داشته باشید، همچنین حفظ، مدیریت و به روز رسانی خود سیستم را باید به عهده بگیرید. این مسیر نیازمند کار بیشتر و دانش بیشتر است. مزیت آن این است که شما کنترل کلی بر روی محیط توسعه وب دارید.

در ادامه مراحل کلی برای راه‌اندازی محیط وب مورد نیاز برای فعالیت‌هایی که در این آموزش ها شرح داده شد آورده شده‌ است:

۱. کامپیوتر را تنظیم کنید.

۲. سرور وب را نصب کنید.

۳. PHP را نصب کنید.

اولین قدم خارج از محدوده این آموزش هاست. شما احتمالا یک کامپیوتر دارید، اما ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای نصب یک فایل جدید برای وب سایت خود باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید و راه‌اندازی کامپیوترها، یک نسخه از کتاب هایی مانند خرید کامپیوتر برای دامیز یا کامپیوترهای شخصی برای دامیز، ۹ نسخه، هر دو توسط دن کوکین و برای تقریبا تمام سیستم‌های سخت‌افزار و سیستم‌عامل، از جمله بسیاری از نگارش های یونیکس و لینوکس، ویندوز و Mac OS X وجود دارد.

نصب کارگزار وب

زمانی که کامپیوتر شما آماده  می‌شود، باید تصمیم بگیرید که کدام وب سرور را نصب کنید. آپاچی به طور کلی بهترین گزینه برای شما است زیرا مزایای زیر را ارائه می‌دهد:

  • ߜ آزاد است: دیگر چه باید بگویم؟
  • ߜ در انواع مختلفی از سیستم‌عامل اجرا می‌شود: Apache بر روی ویندوز، لینوکس، Mac OS، FreeBSD و بیشتر انواع یونیکس اجرا می‌شود.
  • ߜ محبوب است: طبق بررسی‌های انجام‌شده در www.netcraft.com/survey، تقریبا ۶۰ درصد از وب سایت‌ها بر روی اینترنت از Apache استفاده می‌کنند. همچنین، این به این معنی است که یک گروه بزرگ از کاربران می‌توانند به شما در اینترنت برای جواب به سوال ها و مشکلات شما کمک کنند.
  • ߜ قابل‌اطمینان است: بعد از راه‌اندازی و اجرای Apache، تا زمانی که کامپیوتر شما در حال اجراست، بی خرابی در حالت اجرا می ماند و crash نمی کند. مشکلات اضطراری با Apache بسیار نادر هستند.
  • ߜ قابل تنظیم است: مجوز متن‌باز به برنامه نویسان اجازه می‌دهد تا به نرم‌افزار آپاچی، اضافه کردن یا اصلاح ماژول های مورد نیاز برای متناسب کردن محیط خود را به راحتی بتوانند انجام دهند.

    ߜ امن است: نرم‌افزار آزاد که با Apache اجرا می‌شود در دسترس است تا آن را به کارگزار SSL امن تبدیل کند. از SSL برای تامین امنیت بیشتر برای وب سایت‌هایی استفاده می‌شود که باید از اطلاعات مهم محافظت کنند. این به این معنی است که اطلاعات بین سرور وب و مرورگر رمزنگاری شده‌است تا هیچ‌کس نتواند آن را رهگیری و بخواند. اگر از سایت تجارت الکترونیک استفاده می‌کنید، امنیت یک مساله اساسی است.

مستندات در مورد PHP و کارگزار وب

 

آپاچی به طور خودکار زمانی که جدیدترین توزیع لینوکس را نصب کنید، نصب می‌شود.

آپاچی همچنین معمولا بر روی مک پیش نصب می‌شود. برای اکثر نگارش های یونیکس، منبع Apache را دانلود کرده و آن را کامپایل کنید، اگر چه فقط برخی از binaries (برنامه‌هایی که برای سیستم‌های عملیاتی خاص جمع‌آوری شده‌اند) در دسترس هستند. برای ویندوز، شما باید یک فایل دودویی، ترجیحا در ویندوز NT / ۲۰۰۰ / XP نصب کنید، اگر چه Apache نیز بر روی ویندوز ۹۸ / می نیز اجرا می‌شود.

تا زمان این مقاله، Apache ۱.۳.۲۷ یک نسخه پایدار از جریان است. آپاچی ۲ همچنین یک نسخه پایدار است، اما هنوز برای استفاده از PHP و Apache ۲ یک نسخه آزمایشی محسوب می‌شود.

وب سایت PHP (www.php.net)را بررسی کنید تا وضعیت کنونی PHP را پیدا کنید. و آپاچی ۲ را هم می توانید از سایت آپاچی دنبال کنید.

اطلاعات Apache، دانلود نرم‌افزار، مستندسازی، و دستورالعمل‌های نصب برای سیستم‌های عملیاتی مختلف در وب سایت Apache (httpd.apache.org) موجود است. این وب سایت اسناد و مدارک وسیعی برای آموزش و استفاده فراهم می‌کند.

سایر سرورهای وب نیز در دسترس هستند. مایکروسافت دارای سرور اطلاعات اینترنتی (IIS) است، که دومین سرور وب محبوب در اینترنت با حدود ۲۷ درصد از وب سایت‌ها است. سان iPlanet (formerly Netscape) را ارایه می‌دهد که کم‌تر از ۵ درصد اینترنت را در بر می‌گیرد. سرورهای وب دیگر نیز در دسترس هستند، اما پایگاه‌های کاربران کمتری دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *