آموزش PHP – بخش 6 – نکاتی در مورد نسخه های قدیمی PHP

نکاتی در مورد نسخه های PHP 5

اغلب تغییرات مهم در نسخه PHP بر کدگذاری یا استفاده از PHP تاثیر نمی‌گذارند. آن‌ها بر عملکرد PHP اثر می‌گذارند. موتور Zend (موتور نامریی که به PHP نیرو می‌دهد)به طور قابل‌توجهی بهبود یافته‌است، و در نتیجه، خطوط سریع‌تر و کارآمدتر اجرا می‌شوند.

ویژگی‌های برنامه‌نویسی شی گرا از PHP یک تمرکز اصلی of ۵ هستند. برنامه‌نویسی شی گرا نسبت به PHP ۴ به شدت بهبود یافته‌است. ایجاد و استفاده از اشیا بسیار سریع‌تر انجام می‌شود، بسیاری از ویژگی‌های شی گرا اضافه شده‌اند و استثناها معرفی شده‌اند. برنامه نویسانی که برنامه‌نویسی object oriented را ترجیح می‌دهند، بسیار راضی تر از PHP خواهند بود. (برنامه‌نویسی شی گرا در آموزش های آتی توضیح داده می شود).

با استفاده از PHP اسامی برنامه‌های PHP تغییر کرده‌است. PHP برای وب “php – cgi” نام دارد؛  PHP CLI فقط php نامیده می‌شود، مانند php.exe در ویندوز. هر دو در دایرکتوری که PHP نصب‌شده ذخیره شده‌اند. قبل از PHP هر دو برنامه php.exe نامیده شدند، اما در زیر پوشه های مختلف ذخیره شدند. PHP از MySQL ۴.۱ و بعد پشتیبانی می‌کند. با این حال، پشتیبانی از MySQL با استفاده از پیش‌فرض در نظر گرفته نمی‌شود. پشتیبانی از MySQL ۴.۰ یا MySQL ۴.۱ باید در هنگام نصب PHP مشخص شود. قبل از PHP ۵، پشتیبانی از MySQL ۴.۰ و قبل از این به طور خودکار گنجانده شده بود.

PHP ۵ شامل پشتیبانی از SQLite به طور پیش‌فرض است. SQLite روش‌های سریع و آسان برای ذخیره‌سازی و بازیابی داده‌ها در فایل‌های فلت و هموار را فراهم می‌کند.

 

نسخه های قدیمی تر PHP

شما باید از برخی تغییرات قابل‌توجه در نسخه‌های قبلی PHP آگاه باشید چون خط‌های موجود که در نسخه‌های قبلی خوب کار می‌کنند ممکن است مشکلاتی داشته باشند که در نسخه‌های بعدی اجرا شوند و برعکس. موارد زیر تغییراتی هستند که باید از آن‌ها آگاه باشید

  • نسخه ۴.۳.۱: مشکل امنیتی در ۴.۳.۰.، عاقلانه نیست که به اجرای یک وب سایت با استفاده از نسخه‌های ۴.۳.۰ و یا قبل از آن ادامه دهیم.
  • نسخه ۴.۳.۰ نسخه: پیشرفت‌های قابل‌توجهی در نسخه CLI PHP (CLI) که در حال حاضر به طور پیش‌فرض زمانی که شما PHP را از کد مبدا کامپایل کنید، به صورت پیش‌فرض ساخته شده‌است. اگر نمی‌خواهید که ساخته شود، باید ساخت آن را با گزینه‌های نصب غیرفعال کنید
  • نسخه ۴.۲.۰ نسخه: تنظیمات پیش‌فرض برای ثبت‌نام _ را تغییر داد. Scripts که تحت نسخه‌های قبلی اجرا می‌شوند ممکن است به ثبت _ که در آن قرار دارند بستگی داشته باشد و ممکن است در حال اجرا با تنظیمات جدید باشد. بهتر است کدگذاری متن را تغییر دهید تا با register _ globals (set _ globals)اجرا شود
  • نسخه ۴.۱.۰: معرفی آرایه‌های superglobal. Scripts با استفاده از superglobals (شرح‌داده‌شده در آموزش های آتی )در نسخه‌های قبلی اجرا نخواهند شد. پیش از ۴.۱.۰، شما باید از آرایه قدیمی به سبک HTTP _ Post _ VARS استفاده کنید.

زمانی که این مطلب را می‌خوانید ممکن است که همه دیگر از  5 PHP عبور کرده و به سمت 7 و حتی بالاتر از آن به روز شوند. با این حال، برخی از بخش‌های IT و شرکت‌های میزبان وب ممکن است بلافاصله به روز رسانی نشوند. تغییرات قبلی را در هنگام استفاده از نسخه‌های قدیمی‌تر نگاه دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *