آموزش PHP – بخش 7 – تنظیم محیط PHP

مطالبی که در آموزش های پیش رو می خوانید:

  • دسترسی به PHP از طریق شرکت‌های میزبان وب
  • ساختن وب سایت خود از پایه
  • آزمایش PHP

حالا که تصمیم گرفتید از PHP استفاده کنید، وظیفه اول شما ایجاد یک محیط برای توسعه PHP است. همانطور که در آموزش های قبل به بحث پرداختیم، PHP اغلب برای توسعه وب سایت‌های پویا استفاده می‌شود. بنابراین در اکثر این آموزش ها درباره راه‌اندازی PHP برای استفاده با وب سایت بحث می‌ شود. اگر قصد دارید از PHP به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی با هدف کلی، مستقل از وب استفاده کنید، محیط خود را بسیار ساده‌تر کنید. شما می‌توانید بخش‌های مربوط به ایجاد یک محیط وب را حذف کرده و مستقیما به بخش های مورد علاقه خود بروید “.

PHP برای توسعه وب در هم‌کاری با یک سرور وب اجرا می‌شود، همانطور که در بخش های قبل توضیح داده شد. بنابراین، یک وب سایت به یک وب سرور نیاز دارد. برای استفاده از PHP در وب سایت شما، سرور وب باید قادر به تبادل اطلاعات با نرم‌افزار PHP باشد، و بنابراین PHP باید در جایی نصب شود که سرور وب می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

محیط وب شامل بیش از یک سرور وب و PHP روی یک کامپیوتر است. در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد:

  • ߜ کامپیوتر باید متصل به اینترنت باشد.
  • ߜ کامپیوتر باید منابع کافی مانند فضای دیسک و حافظه داشته باشد تا ترافیک وب مورد انتظار را کنترل کند.
  • ߜ دیگر نرم‌افزار ها، مانند یک پایگاه‌داده، ممکن است در محیط مورد نیاز باشد.

 

محیط وب را بر روی کامپیوترهای خود نیز راه‌اندازی کنید

ممکن است شما علاقه‌ای به تنظیم محیط وب خود نداشته باشید.

ممکن است فکر کنید که نصب نرم‌افزار سرگرمی است، یا ممکن است فکر کنید شبیه به داشتن آنفولانزا است. اگر می‌خواهید محیط وب خود را از صفر نصب کنید، می‌توانید اینکار را انجام دهید. حتی ممکن است یک سایت وب داشته باشید که روی کامپیوترتان اجرا می‌شود و تنها با استفاده از PHP به کارایی آن نیاز دارید. اگر نمی‌خواهید محیط وب را خودتان نصب کنید، می‌توانید از یک محیط وب نصب‌شده و توسط شخص دیگری، مانند بخش IT در کار یا یک شرکت میزبان وب تجاری استفاده کنید. شاید شما یک وب سایت موجود در یک شرکت میزبان داشته باشید که می‌خواهید پویاتر به نظر برسد.  می‌توانید از PHP در هر یک از محیط وب سایت خود استفاده کنید.

یک محیط رشد مشترک دیگر شامل محیط وب خود و دیگری است که توسط شخص دیگری نگهداری می‌شود. یعنی، این برای توسعه دهندگان معمول است که محیط وب خود را بر روی کامپیوترهای خود راه‌اندازی کنند، در جایی که صفحات وب را می‌نویسند و دیباگ می‌کنند. سپس، وقتی همه چیز درست کار کرد، صفحات وب را به وب سایت خود در محل کار و محلی که نگهداری شده توسط بخش IT و یا شرکت میزبان وب است منتقل می‌شوند.

به زبان ساده تر یعنی مانند هر برنامه نویسی کد را بر روی کامپیوتر خود می نویسید و آزمایش می کنید و سپس بر روی وب سایت قرار می دهید.

 

مزایای استفاده از محیط وب شخصی دیگر

در لیست زیر برخی از مزایای استفاده از محیط وب شخص دیگری وجود دارد:

  • راحت‌تر این است که خودتان را راه‌اندازی کنید: شما فقط صفحات وب خود را بر روی کامپیوتر طرف دیگر کپی می‌کنید، و همین. نیازی نیست که نرم‌افزار یا سخت‌افزار نصب کنید یا هر گونه مشکل کامپیوتری را حل کنید. کس دیگری این کار را برای شما انجام می‌دهد.
  • مهارت‌های فنی کم‌تر لازم است: شما باید فقط زبان‌های وب مانند HTML و PHP را درک کنید. نیازی به دانستن درباره ارتباطات اینترنتی، سرورهای وب، مدیریت کامپیوتر و چیزهای فنی دیگر ندارید. بعضی از مردم خیلی به این چیزها علاقه دارند، اما بعضی‌ها اینطور نیستند.

مزایای اداره کردن محیط وب به شرح زیر هستند:

  • کنترل : شما باید همه تصمیم‌گیری‌ها را انجام دهید. شما می‌توانید محیط وب را طوری تنظیم کنید که برای شما بهتر عمل کند.
  • دسترسی : هر وقت می‌خواهید روی وب سایت خود کار کنید، می‌توانید به کامپیوتر دسترسی داشته باشید.
  • ثبات روانی: شما می‌دانید که وب سایت تا زمانی که به آن نیاز دارید، وجود دارد. شما یک روز صبح بیدار نخواهید شد تا متوجه شوید که شرکت میزبان شما از کسب‌وکار خارج شده‌است و شما دو روز وقت دارید تا سایت خود را به جای دیگری انتقال دهید.
  • امنیت : چون شما محیط وب را کنترل می‌کنید، تنها کسی هستید که نیاز به دسترسی به کامپیوتر دارد. شما می‌توانید آن را زیر قفل و کلید نگه دارید. وقتی از یک شرکت میزبان وب استفاده می‌کنید، افراد دیگر به کامپیوتر دسترسی دارند، و یکی از آن‌ها ممکن است آدم بدی باشد که از اسرار سایت شما مطلع شود و این اصلا خبر خوبی نیست.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *