آموزش PHP بخش 4 – PHP برای وب

 

شبکه وب جهانی (وب جهان گستر) چگونه کار می کند؟

درک کمی در مورد نحوه کار وب (WWW) مفید است. وب یک شبکه رایانه‌ای است که صفحات وب را عرضه می‌کند. میلیونها وب سایت‌ها در وب قرار دارند. برای قادر کردن کاربران وب برای پیدا کردن وب سایت‌هایی که می‌خواهند از آن بازدید کنند، هر صفحه وب یک آدرس دارد.
به آن نشانی اینترنتی می گوییم. شامل نام دامنه وب سایت و نام فایل مانند www.mycompany.com/welcome.html می باشد.

هنگامی که کاربران وب سایت‌های اینترنتی می‌خواهند از یک صفحه وب بازدید کنند، URL را در مرورگرها وارد می‌کنند.

 

 فرآیند زیر در حال حرکت است:

  1. مرورگر وب یک پیام را به وب می‌فرستد، و از صفحه وب درخواست می‌کند.
  2. پیام به کامپیوتر در آدرس مشخص‌شده در نشانی اینترنتی ارسال می‌شود.
  3. نرم‌افزار سرور وب در کامپیوتر مخاطب پیام را دریافت می‌کند.
  4. جستجوی کارگزار وب برای پرونده HTML درخواستی.
  5. سرور وب فایل درخواست‌شده را پیدا کرده و فایل را به مرورگر وب می‌فرستد که آن را درخواست کرده‌است. (اگر نتواند فایل را پیدا کند، یک پیام به مرورگر می‌فرستد و می‌گوید که نتوانست پرونده را پیدا کند
  6. مرورگر وب صفحه وب را براساس کد HTML که دریافت کرده نشان می‌دهد.

 

PHP برای وب

هنگام استفاده در وب سایت شما، PHP در هم‌کاری با کارگزار (سرور) وب شما کار می‌کند.

هر وب سایت به یک وب سرور نیاز دارد. وب سرور، نرم‌افزاری است که صفحات وب شما را به جهان می‌رساند. نرم‌افزار PHP در ارتباط با سرور وب کار می‌کند.

وقتی PHP نصب می شود، وب سرور دنبال یک زبان برنامه‌نویسی تعبیه شده‌ در کد می گردد. این بدان معنی است که کد PHP در کد HTML تعبیه شده‌است. شما از برچسب‌های HTML برای محصور کردن زبان PHP استفاده می‌کنید که در پرونده HTML خود درج می‌کنید.  صفحات وبی را که حاوی PHP هستند را جوری ویرایش و ادیت می کنید  که صفحات HTML را ویرایش و ادیت می کنید.

هنگامی که PHP نصب‌شد، سرور وب برای جستجوی کد PHP تعبیه‌شده در فایل‌های با پسوندهای مشخص پیکربندی شده‌است. این متداول است که پسوند را مشخص کنید. php. یا .phtml. اما می‌توانید سرور وب را جوری پیکربندی کنید تا به دنبال یک پسوند بگردد. هنگامی که سرور وب درخواست یک فایل با پسوند مشخص‌شده را دریافت می‌کند، دستور HTML را همانطور که هستند ارسال می‌کند، اما در PHP قبل از اینکه به درخواست‌کننده ارسال شوند، بیانیه‌ها توسط نرم‌افزار PHP تحت پردازش قرار می‌گیرند.

هنگامی که اظهارات زبان PHP پردازش می‌شوند، خروجی HTML آن تشکیل می‌شود. عبارات زبان PHP در HTML خروجی برای مرورگر وجود ندارد، بنابراین کد PHP برای کاربر امن و شفاف است. برای مثال، این جمله ساده PHP را در نظر بگیرید:

 

در این بیانیه، <?php تگ باز کردن و ?> برچسب بستن است، و echo یک دستور PHP است که به PHP فرمان می‌دهد تا متنی را که از آن به عنوان کد HTML ساده پیروی می‌کند، خروجی دهد. نرم‌افزار PHP یک بیانیه PHP و خروجی‌های زیر را پردازش می‌کند:

 

این یک بیانیه HTML معمولی است که به مرورگر کاربر تحویل داده می‌شود. خود بیانیه PHP به مرورگر تحویل داده نمی‌شود، بنابراین کاربر هرگز هیچ بیانیه PHP ندیده است.

PHP و سرور وب باید با دقت با هم‌کار کنند. PHP با تمام سرورهای وب یکپارچه نیست اما با بسیاری از محبوب‌ترین ها کار می‌کند. PHP به عنوان یک پروژه تحت بنیاد نرم‌افزار آپاچی به عنوان بهترین عملکرد با Apache طراحی شده‌است. PHP همچنین با Microsoft IIS / PWS، iPlanet (از سابقا نت‌اسکیپ) و دیگران نیز کار می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *