آموزش PHP – بخش 5 – خود را در مورد تغییرات PHP به روز نگه دارید و وب سرورها

خود را در مورد تغییرات PHP به روز نگه دارید

PHP یک نرم‌افزار متن‌باز است. اگر از نرم‌افزار ناشران اصلی نرم‌افزار استفاده کرده‌اید – مانند مایکروسافت، Macromedia، یا Adobe – متوجه خواهید شد که نرم‌افزار متن‌باز یک گونه کاملا متفاوت است. این گروه توسط گروهی از برنامه نویسان توسعه داده می‌شود که این کدها را در زمان فراغت خود برای سرگرمی و رایگان می‌نویسند. هیچ دفتر شرکتی برای درخواست دادن به سوالات وجود ندارد. هیچ فروشنده‌ای برای متقاعد کردن شما از شگفتی‌های نرم‌افزار وجود ندارد. شماره‌تلفن پشتیبانی فنی وجود ندارد که با آن بتوانید تماس بگیرید.

به نظر می‌رسد هیچ پشتیبانی برای PHP وجود ندارد، اینطور نیست؟ در واقع، کاملا اشتباه است: مقدار زیادی از پشتیبانی موجود است. PHP از سوی سازندگان و بسیاری از کاربران PHP پشتیبانی می‌شود. و شما حتما باید به دنبال پشتیبانی باشید. این بخشی از کار شما به عنوان یک کاربر PHP و توسعه دهنده است که اطلاعاتی که نیاز دارید را جستجو کنید.

 

حواستان باشد! متن بازها سریع تر به روز می شوند

نرم‌افزار متن‌باز اغلب برخلاف هر سال یا دو سال مثل نرم‌افزار تجاری دائم تغییر می‌کنند. زمانی تغییر می‌کنند که توسعه دهندگان احساس کنند که آماده است. آن ها همچنین به سرعت در واکنش به مشکلات تغییر می‌کنند. زمانی که یک مشکل جدی، مانند یک گودال امنیتی، پیدا می‌شود، نسخه جدیدی که مشکل را رفع می‌کند ممکن است در چند روز عرضه شود. بروشورهای براق را دریافت نمی‌کنید و یا تبلیغات مجله پر زرق و برق را برای یک سال قبل از انتشار نسخه جدید تماشا نمی کنید. اگر تلاش نکنید که آگاه بمانید و بروز نباشید، ممکن است از انتشار یک نسخه جدید محروم شده و یا از یک مشکل جدی با نسخه فعلی تان بی‌اطلاع باشید.

 

یک راه خوب عضویت در میل لیست خود PHP است

به طور متناوب به وب سایت PHP مراجعه کنید. باید اطلاعات منتشر شده در آنجا را بدانید. عضو فهرست‌های پستی که اغلب در ترافیک بسیار بالا هستند شوید. وقتی برای اولین بار با استفاده از PHP شروع به استفاده از PHP می‌کنید، تعداد زیادی از پیغام‌های پست روی فهرست‌های بحث، اطلاعات ارزشمندی را در صندوق پست الکترونیکی شما به ارمغان می‌آورند؛  می‌توانید با خواندن این پیغام‌ها مقدار زیادی اطلاعات را یاد بگیرید. و به زودی می‌توانید براساس تجربه خودتان به دیگران کمک کنید. حداقل، در فهرست پستی که فقط ایمیل ارسال می‌کند، ثبت‌نام کنید. هر مساله مهم یا نسخه‌های جدیدی در اینجا اعلام می‌شود. ایمیلی که شما از فهرست اعلامیه دریافت می‌کنید حاوی اطلاعاتی است که باید بدانید.

خوب، حالا قبل از اینکه فراموش کنید، به وب سایت PHP بروید و یک یا دو لیست را در www.php.net/mailing-lists.php. امضا کنید.

 

وب سرورهای محبوب

نرم‌افزاری که صفحات وبی را به جهان تحویل می‌دهد، کارگزار وب نامیده می‌شود. چندین سرور وب در دسترس هستند، اما محبوب‌ترین وب سایت‌ها Apache است. طبق مطالعات در نت کرفت و www.securityspace.com/s_survey/data/. ، تقریبا ۶۰ درصد از وب سایت‌ها از Apache استفاده می‌کنند، که به این معنی است که این وب رایگان محبوب ترین است. برای همه سیستم‌های عامل اصلی موجود است. این سیستم‌عامل به طور خودکار با اغلب توزیع‌های لینوکس نصب‌شده و در سیستم‌عامل Mac OS X کار می‌کند. شما می‌توانید اطلاعاتی در مورد Apache در httpd.apache.org پیدا کنید. PHP یک پروژه بنیاد نرم‌افزار آپاچی است. در نتیجه php با apache بهترین عملکرد را دارد.

 

سایر سرورهای وب ها نیز در دسترس هستند. سرور اطلاعات اینترنتی (IIS)دومین سرور وب محبوب با حدود ۳۰ درصد از وب سایت‌ها است. IIS توسط مایکروسافت توسعه‌یافته و فقط در ویندوز اجرا می‌شود. IIS با استفاده از نرم‌افزار سرور ویندوز به طور پیش‌فرض نصب شده‌است. دیگر سرورهای وب شامل زئوس، NCSA و سان وان (Sun One) هستند. هیچ کارگزار وب دیگری در بیش از ۲.۵ درصد از وب سایت‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *