آموزش C++ مقدماتی

این کتاب توصیف خود را از زبان C + + به دو بخش تقسیم می‌کند. بخش اول ویژگی‌های C + + را مورد بحث قرار می‌دهد. این معمولا
به عنوان زیر مجموعه C + + شناخته می‌شود. بخش دوم آن ویژگی‌ها را توصیف می‌کند

که مخصوص C + + است. این بخش‌ها با هم زبان entireC + + را توصیف می‌کنند. همانطور که می‌دانید، C + + روی پایه C ساخته شد. در واقع، C + + شامل تمام زبان‌های C، و (با استثناها)همه C برنامه C + + نیز هستند.
زمانی که C + + اختراع شد، زبان C به عنوان نقطه شروع استفاده شد. به سی اضافه شد. چندین ویژگی جدید و extensions که برای پشتیبانی از برنامه‌نویسی شی گرا طراحی شده‌اند. (OOP). با این حال، جنبه‌های C – مانند C + + هرگز رها نشده بودند و ANSI یا ANSI
استاندارد ایزو C یک سند پایه برای استاندارد بین‌المللی C + + است. از این رو،درک C + + دلالت بر درک C دارد.
در آموزشی مثل این مرجع کامل، تقسیم زبان C + + به دو قطعه foundation C و C + + – ویژگی‌های خاص – به سه مزایای عمده دست می‌یابد.

  • خط جداکننده بین C و C + + به وضوح مشخص شده‌است.
  • خوانندگانی که پیش از این با C آشنا هستند می‌توانند به راحتی اطلاعات ویژه C + + را پیدا کنند.
  • یک مکان مناسب برای بحث در مورد ویژگی‌های C + + ارائه می‌دهد. بیشتر مربوط به زیر مجموعه C است.

 

درک خط جداکننده بین C و C + + مهم است چون هر دو به طور گسترده‌ای از زبان‌های استفاده می‌شود و بسیار محتمل است که شما را به نوشتن یا نوشتن دعوت کند. کد C و C + C را حفظ کنید. زمانی که روی کد C کار می‌کنید، باید بدانید که C پایان و C + + شروع می‌شود. بسیاری از برنامه نویسان C + + از زمان به زمان نیاز خواهند داشت تا یک کد نوشتاری که به مجموعه “C” محدود است، به خصوص برای تعبیه‌شده، را نگه داری کنند.
برنامه‌نویسی سیستم‌ها و نگهداری برنامه‌های کاربردی موجود، آشنایی با تفاوت بین C و C + + به سادگی بخشی از یک حرفه‌ای C + C است.

درک روشنی از C نیز زمانی ارزشمند است که کد C را به C + + تبدیل کند. برای انجام این کار به روش حرفه‌ای، یک دانش جامد از C مورد نیاز است. برای مثال، بدون درک کاملی از سیستم I / O، نمی‌توان آن را تبدیل کرد. یک برنامه I / O  فشرده C به روش کارآمد به C + + وارد می‌کند.
بسیاری از خوانندگان سابق سی. پوشاندن ویژگی‌های C + + به خودی خود این بخش برای یک برنامه‌نویس با تجربه برای یافتن اطلاعات را آسان‌تر ارزیابی می کنند.
C + + به سرعت و به راحتی بدون نیاز به “آب زدن از طریق انتشار ده‌ها اطلاعات از بسیاری جوانب برنامه مطلع می شود. البته، در قسمت اول، هر اختلاف جزئی بین C و C + + ذکر می‌شوند. همچنین، سی بنیادی را از پیشرفته‌تر و object oriented جدا می‌کنیم.
ویژگی‌های C + + باعث می‌شود که به شدت بر روی آن ویژگی‌های پیشرفته آن تمرکز کنیم. به همین دلیل همه اصول اولیه مورد بحث قرار گرفته‌اند.
اگرچه C + + شامل سی بنیادی هم است، نه تمام ویژگی‌های ارائه‌شده توسط C و معمولا هنگام نوشتن، برنامه‌های “C + + +” به کار می‌رود. برای مثال، I/O هنوز در دسترس برنامه‌نویس C + + است اگرچه C + + مشخص می‌کند.
نسخه خود شی گرا یک نمونه دیگر است. پیش پردازش گر هم بسیار مهم است، اما کم‌تر از C + + . بحث کردن درباره چندین ویژگی “C – تنها” در قسمت های بعدی پرداخته می شود.
به یاد داشته باشید: زیر مجموعه C که در بخش ۱ شرح داده می‌شود هسته C + + و پایه و اساس ویژگی‌های شی گرا  C + + است. تمام ویژگی‌ها که در اینجا توضیح داده‌شده بخشی از C + + هستند و برای استفاده تان در دسترس هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *