آموزش پایتون 50 – تصمیم گیری


نام ویدیو
آموزش پایتون 50 – تصمیم گیری
زبان
انگلیسی
کلید واژه ها
آموزشی #پایتون #زبان پایتون #آموزش پایتون


نکته روز

اینتراکتیو شل
پایتون با برنامه ای به نام IDLE (مخفف محیط توسعه تعاملی) ارائه می شود. همچنین نام خانوادگی اریک آیدل، یکی از اعضای سیرک پرواز مونتی پایتون است. IDLE جایی است که شما کد پایتون خود را تایپ خواهید کرد. هنگامی که پایتون را دانلود کردید، IDLE را در Explorer (PC)، Finder (Mac) یا Nautilus (Ubuntu) جستجو کنید. من توصیه می کنم یک میانبر دسکتاپ ایجاد کنید تا پیدا کردن آن آسان شود.

روی نماد IDLE کلیک کنید، برنامه ای با خطوط زیر باز می شود (اگرچه ممکن است تغییر کند، بنابراین اگر پیام وجود نداشت یا متفاوت بود نگران نباشید)

:

Python 3.5.1 (v3.5.1:37a07cee5969, Dec 5 2015, 21:12:44)[GCC 4.2.1 (Apple Inc. build 5666) (dot 3)] on darwin
Type "copyright", "credits" or "license()" for more information.
>>>

این برنامه پوسته تعاملی نام دارد. می‌توانید کد پایتون را مستقیماً در پوسته تعاملی تایپ کنید و پوسته نتایج را چاپ می‌کند. در اعلان (>>>) تایپ کنید:

و enter را فشار دهید.

IDLE ممکن است کدی را که از Kindle، سایر کتاب‌های الکترونیکی یا پردازشگرهای کلمه مانند Microsoft Word کپی شده است، رد کند. اگر کد را کپی و جایگذاری کردید و یک پیام خطای غیرقابل توضیح دریافت کردید، سعی کنید کد را مستقیماً در پنجره تایپ کنید. شما باید کد را دقیقاً همانطور که در مثال نوشته شده است، شامل علامت نقل قول، پرانتز و هر علامت نگارشی دیگری تایپ کنید. پوسته تعاملی با چاپ Hello, World پاسخ می دهد! در دنیای برنامه نویسی، زمانی که به کسی یک زبان برنامه نویسی جدید آموزش می دهید، این رسم است که اولین برنامه ای که به او یاد می دهید نحوه چاپ Hello, World باشد! بنابراین، تبریک می گویم! شما به تازگی اولین برنامه خود را نوشتید.

بخشی از کتاب برنامه نویس خود آموز کوری آلتوف

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *