آموزش فتوشاپ (52) – تکثیر یک لایه و تغییر حالت ترکیب (Blending modes)

می توانید از حالت های ترکیبی مختلف برای یک لایه استفاده کنید. حالت ترکیب (Blending modes) بر روی چگونگی ترکیب پیکسل های یک لایه با پیکسل های لایه های زیرین آن تاثیر می گذارد. ابتدا از حالت ترکیب برای افزایش شدت تصویر روی لایه ی Pineapple استفاده کنید تا خیلی کمرنگ به نظر نرسید. سپس حالت ترکیب لایه ی فتوشاپ را تغییر خواهید داد. (فعلا، حالت ترکیب هر دو لایه Normal است.)

1- بر روی آیکون چشم کنار لایه های HAWAII، Flower و Beach کلیک کنید تا پنهان شوند.

2- بر روی لایه ی Pineapple راست کلیک (ویندوز) یا Control-click (مکینتاش) کنید و از منوی زمینه Duplicate Layer را انتخاب کنید.( مطمئن شوید که روی اسم لایه کلیک کرده اید نه روی تصویر بندانگشتی آن یا آنکه منوی متنی اشتباهی را نمی بینید.) در کادر محاوره ای Duplicate Layer بر روی OK کلیک کنید.

188

لایه ای با اسم “Pineapple copy” بالای لایه ی Pineapple در پانل لایه ها(Layers panel) ظاهر می شود.

3- لایه ی Pineapple copy را انتخاب کنید و از منوی حالت ترکیب (Blending Modes) درپانل لایه ها، Overlay را انتخاب کنید.

189

حالت ترکیبی پوششی(Overlay) لایه ی Pineapple copy را با لایه ی Pineapple زیر آن ترکیب می کند و یک تصویر پر طراوت می سازد با آناناس پر رنگ تر و سایه های عمیق تر و هایلایت درخشان تر.

4- لایه ی Postage را انتخاب کنید، و از منوی حالت ترکیب (Blending Modes) گزینه ی Multiply را انتخاب کنید. حالت ترکیبی تکثیر(Multiply) ، رنگ های لایه هایی که در زیر قرار گرفته اند را روی رنگ لایه ی رویی تکثیر می کند. در این نمونه، مهر کمی پررنگ تر می شود.

پیشنهاد: برای اطلاعات بیشتر در مورد حالت ترکیب، به اضافه ی تعریف و نمونه های تصویری ، قسمت Help فتوشاپ را نگاه کنید.

190

5- از مسیر File > Save کار خود را ذخیره کنید.

تاثیرات ترکیب(Blending)

ترکیب روی لایه هایی با ترتیب متفاوت یا گروه بندی متفاوت تاثیر متفاوتی دارد. می توانید یک حالت ترکیب را برای همه ی لایه های یک گروه استفاده کنید و یک نتیجه ی متفاوت بگیرید نسبت به زمانی که از همان حالت ترکیب برای هر لایه منفرد استفاده می کنید. زمانی که یک حالت ترکیب برای یک گروه به کار می رود، فتوشاپ کل گروه را به عنوان یک شی منفرد ادغام شده در نظر می گیرد و سپس از حالت ترکیب استفاده می کند. حالت های ترکیب را امتحان کنید تا به تاثیری که می خواهید برسید.

191 192


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson04.zip
حجم فایل
 40.7 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *