آموزش پایتون 49 – توابع لیست تو کار


نام ویدیو
آموزش پایتون 49 – توابع لیست تو کار
زبان
انگلیسی
کلید واژه ها
آموزشی #پایتون #زبان پایتون #آموزش پایتون


نکته روز

پایتون چیست؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که توسط برنامه نویس هلندی گیدو ون روسوم ایجاد شده و نام آن از گروه کمدی طرح بریتانیایی، Monty Python’s Flying Circus گرفته شده است. یکی از دیدگاه‌های کلیدی ون راسوم این بود که برنامه‌نویسان زمان بیشتری را صرف خواندن کد می‌کنند تا نوشتن آن، بنابراین او زبانی خوانا ساخت. پایتون یکی از محبوب ترین و آسان ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. این برنامه بر روی تمام سیستم عامل ها و رایانه های اصلی اجرا می شود و در همه چیز از ساخت سرورهای وب تا ایجاد برنامه های دسکتاپ استفاده می شود. به دلیل محبوبیت آن، تقاضای زیادی برای برنامه نویسان پایتون وجود دارد.

نصب پایتون

برای دنبال کردن مثال‌های این کتاب، باید پایتون 3 (نسخه 3 پایتون) را نصب کنید. می توانید پایتون را برای ویندوز و OS X در http://python.org/downloads دانلود کنید. اگر در اوبونتو هستید، پایتون 3 به طور پیش فرض نصب می شود. مطمئن شوید که پایتون 3 را دانلود کرده اید، نه پایتون 2. اگر از پایتون 2 استفاده می کنید، برخی از مثال های این کتاب کار نمی کنند. پایتون برای رایانه های 32 بیتی و 64 بیتی در دسترس است. اگر کامپیوتر جدیدی دارید که بعد از سال 2007 خریداری شده است، به احتمال زیاد یک کامپیوتر 64 بیتی است. اگر مطمئن نیستید که رایانه شما 32 بیتی است یا 64 بیتی، جستجوی اینترنتی باید به شما کمک کند تا آن را بفهمید. اگر از ویندوز یا مک استفاده می کنید، نسخه 64 یا 32 بیتی پایتون را دانلود کنید، فایل را باز کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. همچنین می‌توانید برای مشاهده ویدیوهایی که نحوه نصب پایتون در هر سیستم عامل را توضیح می‌دهند، به http://theselftaughtprogrammer.io/installpython مراجعه کنید.

عیب یابی

از این مرحله به بعد، باید پایتون را نصب کرده باشید. اگر در نصب پایتون مشکل دارید، لطفاً به فصل 11 بخش با عنوان «دریافت راهنما» بروید.

بخشی از کتاب برنامه نویس خود آموز کوری آلتوف

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *