روشی که من برنامهنویسی را یاد گرفتم برخلاف روشی است که معمولاً علوم کامپیوتر تدریس میشود، و ساختار کتاب را طوری تنظیم کردم که از این رویکرد پیروی کند. به طور سنتی، شما زمان زیادی را صرف یادگیری تئوری می کنید. بسیار زیاد است که بسیاری از فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر از مدرسه خارج می شوند که نمی دانند چگونه برنامه نویسی کنند. در وبلاگ خود، چرا برنامه نویسان نمی توانند… برنامه ریزی کنند؟ جف اتوود می نویسد: «مثل من نویسنده با این واقعیت که 199 از 200 متقاضی برای هر شغل برنامه نویسی نمی توانند اصلاً کد بنویسند، مشکل اساسی در سیستم آموزش برنامه نویسی است. تکرار می کنم: آنها نمی توانند هیچ کدی بنویسند. این امر باعث شد اتوود چالش کدنویسی FizzBuzz را ایجاد کند، یک آزمون برنامه نویسی که در مصاحبه های برنامه نویسی برای حذف کاندیدها استفاده می شود. اکثر مردم در این چالش شکست می خورند، و به همین دلیل است که ما مقدار زیادی از این کتاب را صرف یادگیری مهارت هایی می کنیم که در عمل از آنها استفاده خواهید کرد. نگران نباشید، ما همچنین یاد می گیریم که چگونه آزمون FizzBuzz را قبول کنیم. در کتاب هنر یادگیری، جاش وایتزکین از شهرت جستجوی بابی فیشر، توضیح میدهد که چگونه شطرنج را به صورت معکوس یاد گرفت. او به جای مطالعه حرکات باز، ابتدا شروع به یادگیری بازی آخر (جایی که تنها چند قطعه روی تخته باقی مانده است) را آغاز کرد. این به او درک بهتری از بازی داد و او به قهرمانی های زیادی ادامه داد. به طور مشابه، من فکر میکنم بهتر است ابتدا برنامهنویسی را یاد بگیریم، سپس بعداً تئوری را یاد بگیریم، زمانی کامل می شویم که بدانیم چگونه همه چیز زیر سرپوش کار میکند. به همین دلیل است که برای معرفی نظریه علوم کامپیوتر تا قسمت چهارم کتاب منتظر می مانیم. در حالی که تئوری مهم است، زمانی که قبلاً تجربه برنامه نویسی داشته باشید، ارزش بیشتری خواهد داشت. بخشی از کتاب برنامه نویس خود آموز کوری آلتوف |
مقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص هوش مصنوعی، علم داده، متخصص بلاکچین و توسعه دهنده ربات های هوشمند.
دانش آموخته مقطع ارشد و دکتری دانشکده فنی دانشگاه تهران هستم. با سابقه تدریس درس برنامه نویسی در دانشگاه (پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران)