برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتردانلود و آموزش های بیشتر

انواع پیانو و درپوش پیانو

دو طراحی پیانو

 

پیانو با بیش از ۴00 سال قدمت، صدای بی همتا و مکانیزم تولید صدایی که با ظریف ترین حرکات شما قابل تغییر است، بدون شک محبوب ترین نوع کیبورد آکوستیک است. پیانو دو نوع طراحی اصلی دارد:

  • گراند پیانو یا پیانوی رویال: باید اتاق نشیمنی به اندازه ی یک سالن عروسی داشته باشید تا یک پیانوی رویال تقریبآ ٣ متری در آن جا شود. اگر در قصر زندگی نمی کنید، شاید بهتر باشد سایزهای کوچک تر را انتخاب کنید. کوچک ترین اندازه ی آن تقریبآ بین 1 و نیم تا ٢ متر است.
  • پیانوی دیواری : این سازهای نسبتآ کوچک پشت به دیوار قرار می گیرند و ارتفاع آنها هم متفاوت اممت.

 

 

بیش از هزاران قطعه برای پیانو نوشته شده است. به عنوان نمونه هایی از سبکهای مختلف پیانو شنیدن ضبط های موسیقی زیر را به شما توصیه می کنم:

A to Z of Pianists (Naxos)

Now Playing: Movie Themes – Solo Piano, Dave Grusin (GRP Records)

Alfred Brendel Plays Schubert (Philips)

Piano Starts Here, Art Tatum (Sony)

درپوش پیانو

 

پیانوی رویال یک در بزرگ دارد که می توانید با یک میله که متعلق به خود ساز است آن را باز نگه دارید. وقتی درپوش را باز کنید، می توانید سیمهای فلزی و سایر اجزای مکانیکی پبانو را ببینید. شاید هم سوئیچ ماشین تان را که ماه گذشته گم کرده بودید، آنجا پیدا کنید. از آنجا که صدای پیانو توسط سیمهای داخل پیانو تولید می شود، وقتی درپوثس باز باشد، صدا بلندتر و رزونانس آن هم بیشتر می شود و باعث می شود صدا به صفحه صدای چوبی برخورد کند.

پیانوی دیواری هم درپوش دارد، حتی ممکن است مثل پیانوی رویال، میله ای برای باز نگهداشتن داشته باشد. اما معمولا فقط افرادی که پیانو را کوک می کنند از این میله برای باز نگهداشتن درپوش استفاده می کنند تا بتوانند سیمها را کوک کنند. باز کردن درپوش پیانو تاثیر چندانی بر صدای پیانوی دیواری ندارد، اما اگر کمی با دیوار فاصله داشته باشد، صدایش بیشتر خواهد شد.

برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *