مثال 19 پایتون – برنامه ای به پایتون بنویسید که بررسی کند که آیا Is در ابتدای رشته وجود دارد و اگر نداشت به آن Is اضافه کند و اگر داشت بدون تغییر آن را بازگرداند.

مثال 19 پایتون – برنامه ای به پایتون بنویسید که بررسی کند که آیا Is در ابتدای رشته وجود دارد و اگر نداشت به آن Is اضافه کند و اگر داشت بدون تغییر آن را بازگرداند.

کد برنامه

توضیح کد

این کد یک تابع به نام prepend_is در زبان برنامه‌نویسی Python تعریف می‌کند. وظیفه این تابع این است که یک رشته (text) دریافت کند و اگر این رشته با “Is” آغاز نشده باشد، آن را به ابتدای رشته اضافه کند.

در اینجا توضیحات بیشتر به هر بخش از کد داده شده است:

def prepend_is(text):

این خط کد یک تابع به نام prepend_is تعریف می‌کند که یک پارامتر به نام text را به عنوان ورودی می‌پذیرد.

if len(text) >= 2 and text[:2] == "Is":

این بخش یک شرط ایجاد می‌کند. ابتدا بررسی می‌کند که طول رشته text حداقل 2 باشد (len(text) >= 2) و سپس بررسی می‌کند که دو حرف اول این رشته برابر با “Is” باشد. (text[:2] == "Is"). اگر این شرط برقرار باشد، تابع همان رشته را به عنوان نتیجه برمی‌گرداند.

return "Is" + text

اگر شرط بالا برقرار نباشد، این بخش ابتدای رشته text را با “Is” ادغام می‌کند و نتیجه را به عنوان خروجی تابع برمی‌گرداند.

print(prepend_is("String"))

اینجا تابع prepend_is با رشته “String” فراخوانی می‌شود و نتیجه‌ی آن چاپ می‌شود. رشته با “Is” شروع نشده در نتیجه این تابع “IsString” را به عنوان نتیجه برمی‌گرداند.

print(prepend_is("IsNull"))

در اینجا تابع prepend_is با رشته “IsNull” فراخوانی می‌شود و نتیجه‌ی آن چاپ می‌شود. رشته با “Is” شروع شده در نتیجه این تابع بدون تغییر رشته، “IsNull” را به عنوان نتیجه برمی‌گرداند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *