مثال 4 پایتون – برنامه ای بنوسید که نام و نام خانوادگی از کاربر را گرفته و آن را با ترتیب معکوس با فاصله بین آنها چاپ کند

مثال 4 پایتون – برنامه ای بنوسید که نام و نام خانوادگی از کاربر را گرفته و آن را با ترتیب معکوس با فاصله بین آنها چاپ کند. (یعنی نام خانوادگی + فاصله + نام)

کد برنامه

توضیح برنامه

این کد پایتون یک برنامه ساده برای گرفتن نام و نام خانوادگی از کاربر و سپس نمایش پیامی خوش آمد گویی به کاربر با استفاده از این اطلاعات به صورت ترتیب معکوس است.

  1. fname = input("Input your First Name : ")
  2. این خط از کد از کاربر درخواست می‌کند که نام خود را وارد کند و این اطلاعات را در متغیر fname ذخیره می‌کند. input تابعی است که به کاربر اجازه می‌دهد ورودی از کیبورد خوانده شود.
  3. lname = input("Input your Last Name : ")
  4. این خط مشابه خط قبلی است، از کاربر درخواست می‌کند تا نام خانوادگی خود را وارد کند و این اطلاعات را در متغیر lname ذخیره می‌کند.
  5. print ("Hello " + lname + " " + fname)
  6. در این خط، با استفاده از ترکیب متغیرهای lname و fname، یک پیام خوش آمد گویی به کاربر به صورت ترتیب معکوس نمایش داده می‌شود. عبارت "Hello " یک پیام ثابت است که بعد از آن نام خانوادگی و نام آمده اند. با استفاده از عملگر +، متغیرها و مقدار ثابت به هم متصل می‌شوند.

در نهایت، با وارد کردن نام و نام خانوادگی، برنامه پیامی مشابه “Hello [نام خانوادگی] [نام]” را به کاربر نمایش می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *