حفظ قطعه با استفاده از تئوری موسیقی

دانستن مبانی موسیقی چگونه در به خاطر سپردن یک قطعه موسیقی به من کمک می کند؟

 

حفظ قطعه با استفاده از تئوری موسیقی
حفظ قطعه با استفاده از تئوری موسیقی

اگر گام ها، آکوردها و فاصله های را بشناسید، دارای این قدرت هستید همه این دانسته ها را در نواختن هر قطعه موسیقی که می آموزید به کار بگیرید. هنگامی که شما فرم و تکنیک های آهنگ سازی که در یک قطعه استفاده می شود را بفهمید، به خاطر سپردن آنچه که برای نواختن قطعه ضروری است (چه تکنوازی و چه گروه نوازی) ساده تر می شود. دانستن ساختار یک قطعه موسیقی، موجب می شود بتوانید آنچه در ادامه قطعه می آید را راحت تر پیش بینی کنید.
یک روش خوب دیگر برای تعلیم یک قطعه موسیقی این نکته است که قطعه را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید و بعد هر یک از آن قسمت های کوچک را بنوازید تا جایی که بتوانید همه آن را از حفظ اجرا کنید. همان طور که در فصل های سیزده و چهارده گفتیم، بسیاری از قطعه های موسیقی از قسمت های مختلفی تشکیل می شوند که بارها و بارها با واریاسیون یا تغییرات مختصری تکرار می شوند.

ده منبع ارزشمند موسیقی
تئوری موسیقی چیزی بیشتر از یادگرفتن نت خوانی و ثابت نگه داشتن ضرب آهنگ است. مبانی موسیقی کشف رابطه بین بشر و موسیقی، فهمیدن اینکه به چه دلیل برخی چیزها خیلی جالب صدا می دهند، برخی بسیار بد، و یافتن راه های جدید برای ارتباط برقرا کردن با زبان موسیقی است. در این آموزش ها چند وب سایت و کتاب به شما معرفی می کنیم تا برای کامل کردن اطلاعات تان در زمینه مبانی موسیقی به شما کمک کنند.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «حفظ قطعه با استفاده از تئوری موسیقی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *