برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتردانلود و آموزش های بیشتر

پیانوی آکوستیک یا الکتریک؟

شاید پیانوی دیوار مادربزرگ تا حدی نیاز شما را برای نواختن موسیقی تامین کند. اما ممکن است بعد از مدتی دلتان بخواهد ساز خودتان را داشته باشید. احتمالا این اتفاق زمانی می افتد که مادربزرگ تان از این که روزی صد بار برایش آهنگ تولدت مبارک را می زنید، خسته می شود.

وقتی به فکر خریدن پیانو افتادید، بلافاصله دسته چک خود را از جیب در نیاورید. اگر برای خرید پیانو پول کافی دارید، زمانی را برای تحقیق و بررسی گزینه های موجود اختصاص دهید و دقیقا سازی را که برایتان مناسب است بخرید.

مطالب این سری آموزش ها در تصمیم گیری برای خرید پیانوی آکوستیک یا دیجیتال و در مورد قابلیت ها و جزئیاتی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید، شما را راهنمایی کرده است. همچنین نکات مهمی را که برای خرید یا اجاره کردن ساز لازم است در اختیارتان خواهد گذاشت، چون سازی که انتخاب می کنید مثل کفش خوب، باید کاملا مناسب شما باشد. این آموزش ها را با مقدمه ای بر MIDI ، تکنولوژی دیجیتالی که به شما اجازه می دهد صدای کیبوردتان را بهتر کنید و روش نت نویسی و ضبط آثارتان به پایان می بریم.

پیانوی الکتریک یا آکوستیک (یا شاید هر دو)؟

اولین چیزی که باید در مورد آن تصمیم بگیرید این است که ساز آکوستیک می خواهید یا خیر (برای آشنایی با سازهای کلاویه دار آکوستیک و دیجیتال به آموزش های قبلی مراجعه کنید.)

نمی شود شیر یا خط انداخت. باید با دقت سازتان را انتخاب کنید. مثل این است که بخواهید برای ماشین تان خوشبو کننده بخرید. بوی آن باید برایتان مطبوع باشد چون در طول رانندگی دائم به مشام تان می رسد. فهرستی از مزایا و معایب تهیه کنید تا در انتخاب ساز مناسب به شما کمک کند.

در مباحث بعدی، به شما کمک خواهیم کرد تا فهرستی از مزایا و معایب پیانوی آکوستیک و دیجیتال تهیه کنید. همچنین مطلبی در مورد پیانوهای ترکیبی داریم که امکانات سازهای آکوستیک و دیجیتال را بر شمرده است. با فهرست ما شروع کنید ولی بعد به دلخواه خودتان آن را تغییر دهید و نظرات، ویژگی ها و نگرانی های خودتان را در آن بنویسید. این ساز متعلق به شماست. تصمیم تان را بر اساس مزایا و معایبی بگیرید که برای شما اهمیت زیادی دارند.

برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *