آموزش ایلوستریتور (4) – استفاده از رنگ

استفاده از رنگ در یک کار هنری وظیفه ای معمول در ایلوستریتور است. تجربه و استفاده از رنگ با استفاده از پانل رنگ(Color panel)، پانل نمونه رنگ(Swatches panel) ، پانل راهنما ی رنگ ( Color Guide panel)، و کادر محاوره ای ویرایش رنگ ها (Edit Colors) / تغییر رنگ کار هنری(Recolor Artwork) راحت است.

1- با استفاده از ابزار انتخاب(Selection tool)7 که انتخاب شده است بر روی مستطیلی که ترسیم کردید کلیک کنید تا انتخاب شود. بر روی Fill color در پانل کنترل کلیک کنید تا پانل نمونه رنگ ها آشکار شود. نمونه رنگ مشکی را انتخاب کنید. کلید Escape را فشار دهید تا پانل پنهان شود.

پیشنهاد: زمانی که نشانه گر را بر روی یک نمونه ی رنگی قرار می دهید، راهنمایی ظاهر می شود که نام آن نمونه رنگی را نشان می دهد.

11

2- بر روی کادر Stroke در انتهای پانل ابزار(Tools panel) کلیک کنید.

3- بر روی آیکون پانل نمونه های رنگ(Swatches panel)12 در سمت راست محیط کار کلیک کنید تا پانل نمونه های رنگ گسترده شود. نشانه گر را بر روی رنگ های قهوه ای ببرید. بر روی رنگ قهوه ای که راهنمای آن “C=40 M=65 Y=90 K=35” را نشان می دهد کلیک کنید.

13

                            نتیجه تغییر                                                                                    رنگ stroke                             جعبه ی Stroke

توجه: دیدن رنگ stroke مستطیل بر روی مستطیل انتخاب شده سخت خواهد بود زیرا کوچک است و این خوب است.

4- از مسیر File > Save عمل کنید.


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson00.zip
حجم فایل
 5.1 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش ادوبی ایلوستریتور (Adobe Illustrator) در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل


برای مشاهده لیست کامل درس های ایلوستریتور سایت اینجا را کلیک کنید.


جدیدترین درس های ایلوستریتور ما را از طریق پست الکترونیک دریافت کنید

آدرس email خود را در این کادر وارد کنید.

توسط FeedBurner

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش ایلوستریتور (4) – استفاده از رنگ»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *