دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

نحوه تکنیک bend down (خم کردن) نت های کشیده در رجیستر میانی سازدهنی (هارمونیکا)

لیک پرنده زرد

لیک سازدهنی پرنده زرد
لیک سازدهنی پرنده زرد

این لیک زدن با یک نت کشیده بدون خم شروع می شود. نت را خم کنید ، یک لحظه آن را نگه دارید و سپس آن را به یک نت خمیده بازگردانید. “Eee-Ooh-Eee” فکر کنید. نکته: برای صدای گریه ، سعی کنید هنگام خم شدن دستان خود را در اطراف چنگ بسته و سپس هنگام آزاد کردن خم ، دستان خود را باز کنید.

 

لیک Bendus Interruptus

لیک سازدهنی Bendus Interruptus
لیک سازدهنی Bendus Interruptus

این لیک خمیدگی را قطع می کند ، بنابراین می توانید توقف و شروع با نت خم شده  را تمرین کنید. ابتدا به سراغ نت خم شده می روید و در حالیکه نت هنوز خم است نفس خود را متوقف می کنید. به صورت “Eee-Ooh!” فکر کنید. دهان خود را در حالت خم نگه دارید و دوباره نفس خود را شروع کنید تا نت را از قبل خمیده شروع کنید. سپس اجازه دهید دوباره به نت خم نشده برگردید. “اوه-ایی” فکر کنید.

هنگام تلاش برای لیک زدن مهمترین نکته این است که وقتی نفس خود را متوقف می کنید ، هیچ چیز دیگری تغییر نمی کند. چنگ در دهان شما می ماند و لب ها و زبان شما حرکت نمی کند – تنها کاری که انجام می دهید این است که تنفس را متوقف کنید. هنگامی که دوباره تنفس را شروع می کنید ، همه چیز برای صدا دادن نت خم شده در جای خود قرار دارد و نت خم شده باید درست از همان جایی که متوقف شده، شروع شود.

 

چشمان خود را ببندید لیک بزنید

سازدهنی - چشمان خود را ببندید لیک بزنید
سازدهنی – چشمان خود را ببندید لیک بزنید

شما این لیک را در دو حفره مختلف پخش می کنید. یک نت کشیده انتخاب کنید و آن را خم کنید. سپس هنگام آزاد کردن خم یک حفره را به سمت چپ حرکت دهید. یک نت خیر خمیده شده یا unbent متفاوت با نتی که با آن شروع کرده اید دریافت خواهید کرد. حالا با شروع یک نت خم شده دیگر ، با برگشتن به حفره شروع ، مراحل  را مجدداً انجام دهید. سپس خم را رها کنید. به “Eee-Ooo- (تغییر به چپ) -Eee- (تغییر به راست) -Eee فکر کنید.

هنگامی که یک نت خم شده را آزاد می کنید ، فقط باید نقطه K خود را به مقدار کمی پایین بیاورید تا هوا به طور عادی جریان یابد. اگر می دانید که بلافاصله به نت خم شده باز خواهید گشت ، زبان را پایین نگه دارید اما در حالت خم شدن قرار بگیرید و سپس به سادگی دوباره آن را بالا بیاورید تا نقطه مکش که دوباره خم را فعال می کند ، از سر گرفته شود.

 

لیک کوسه فین

سازدهنی - لیک کوسه فین
سازدهنی – لیک کوسه فین

این لیک از دمیدن به کشش خمیده و سپس دوباره دمیدن می انجامد. اجازه ندهید نت خم نشده بین نت خم شده و نت دمیده وارد شود. به شیوه “هی-اوه-هی” فکر کنید.

توصیه مشابهی در مورد لیک چشمانتان بسته دارد. به سادگی هنگام نت دمینی ، زبان خود را کمی پایین بیاورید و سپس دوباره آن را بالا بیاورید تا نت کشیده خم شده دوباره فعال شود.

دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *