تعیین اینکه نت ها چه ارزشی دارند

با وجود این، نمی توان از این واقعیت چشم پوشی کرد: چیزی که از موسیقی دریافت می کنید آن چیزی است که خودتان می خواهید. چنانچه می خواهید که بتوانید موسیقی کلاسیک بنوازید، می بایستی نت خوانی و نت خوانی بدانید و بتوانید یک ریتم ثابت را نگه دارید. چنانچه می خواهید یک گیتاریست راک بشوید، خیلی مهم است که بدانید در گامی که دارید می بایستی چه نت هایی را بزنید. برای یاد گرفتن موسیقی و نوازندگی، نظم و برنامه ی شخصی لازم است، اما در نهایت، ارزش این همه تلاش را دارد. علاوه بر این نواختن یک ساز، خیلی جالب و مفرح است و اینکه بتوانید خوب ساز بزنید بی نهایت جذاب است. همه ی ملت یک ستاره موسیقی راک یا جز یا موتسارت را دوست دارند.

 

تعیین اینکه نت ها چه ارزشی دارند

 

تعیین اینکه نت ها چه ارزشی دارند
تعیین اینکه نت ها چه ارزشی دارند

بیشتر افراد دست کم یک بار به کلاس موسیقی رفته اند، که می تواند جلسات خصوصی ساز پیانو باشد یا کلاس های موسیقی و سرود مدرسه. در هر صورت ما فرض را برا این می گذاریم که زمانی از شما خواسته شده فقط با حرکات دست، ریتم موسیقی را نشان دهید.
شاید آن زمان کلاس موسیقی بی فایده به نظر می آمد یا فقط به درد این می خورد که سر به سر بچه ی همسایه بگذارید. اما در هر صورت شمردن ضرب دقیقا همان کاری است که برای شروع یادیگری موسیقی می بایستی انجام بدهید. چنانچه موسیقی ضرب مشخصی نداشته باشد، حتی نمی شود با آن سر تکان داد. با وجود اینکه اجزای دیگر موسیقی نیز (کوک، ملودی، هارمونی و غیره) واقعا خیلی مهم اند، اما بدون ضرب، قطعه ی موسیقی وجود ندارد.
همه چیزهای اطراف شما ریتم دارند، از جمله خودتان. در موسیقی، ریتم یک پترن منظم یا نامنظم ضرب هاست. ریتم اولین چیزی است که سعی می کنید در موسیقی پیدا کنید. خوشبختانه موسیقی نوشتاری، ترجمه و تفسیر کار سایر آهنگسازها را آسان می کند و آن نوع ریتمی را که آن ها برای موسیقی شان در ذهن داشته اند بازتولید می کند.
در این آموزش ها، مقدمه ی جامعی از مبانی شمردن نت ها به شما ارائه می دهیم و یاد می گیرید چطور ریتم، ضرب و تمپوی (سرعت) یک آهنگ را کشف کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *