چه میزان تمرین کافیست؟

هیچ وقت! هیچ وقت کافی نیست! خوب باشه، بعضی مواقع چرا دیگر کافیست. زمانی که شما را بیش از حد خسته می کند یا به تاندونهای شما آسیب می رساند، این مقدار دیگر افراط است. نصیحت می کنم هر چقدر که مایلید و می توانید تمرین کنید. اساسا ً، هر چه قدر بیشتر تمرین کنید بهتر خواهید شد. گیتاریستی را نشانم دهید که ۲۰٫۰۰۰ ساعت تمرین کرده باشد تا به شما یک نوازنده ارزنده را نشان دهم.

در سالهای گذشته، مواقعی بود که من تمام روز را تمرین می کردم، بعد سر تمرین گروه حاضر می شدم و تمام شب می نواختم. اما برای اینکه نوازنده خوبی شوید لازم نیست روزی ۱۲ ساعت تمرین کنید. از سوی دیگر، مواقعی هم بود که ماهها به گیتار دست نمی زدم! لازم به گفتن نیست که این کار مسلما ً ایده خوبی برای تکنیک یک نوازنده نخواهد بود. اما حقیقت این است که این موضوع خیلی شبیه دوچرخه سواریست، بله شما چابکی تان را از دست می دهید، اما هیچوقت آنرا کاملا ً فراموش نمی کنید. با نگرشهای درست و روزها تمرین متمرکز، دوباره به بالاترین حد خود بازمی گشتم.

به طور کلی، بهترین کار مداومت و ثابت قدم بودن است. این یک التزام نیست، یک ایده است. خودتان را در نظر بگیرید. سعی کنید لااقل هر روز کمی تمرین کنید. برای نوآموزان چیزی حدود یک ساعت در روز. سپس اگر می توانید آنرا افزایش دهید. شاید فقط بتوانید روزی ۱۵ الی ۳۰ دقیقه تمرین کنید. نکته اینست که، به هر حال، اگر مرتب این کار را انجام دهید پیشرفت خواهید کرد.

بعضی از شما خواهید گفت که قادر نخواهید بود وقتتان را برای تمرین بیشتر تنظیم کنید. این حرف خیلی بی معنیست. مگر اینکه در زندان باشید. در واقع شما دارید می گویید اولویتهای دیگری دارید که بهای بیشتری بهشان میدهید. خب ایرادی ندارد. شاید شما دارای خانواده و فرزندانی هستید که باید از آنها نگهداری کنید و آنها در مرتبه بالاتری قرار دارند. فقط گله و شکایت نکنید، چراکه در نهایت این شما هستید که می توانید اولویتهای خود را تعین کنید. عاقلانه تصمیم بگیرید، طوری برنامه ریزی کنید که بهترین نتیجه را برای خود و اطرافیانتان به همراه داشته باشد. سپس دهانتان را ببندید و خوشحال باشید!! مشکل حل شد….

خلاصه مطلب:

سعی کنید ثابت قدم باشید. سعی کنید هر روز تمرین کنید. به هر اندازه که می توانید و می خواهید تمرین کنید. حداقل با یک ساعت در روز شروع کنید و تلاش کنید به مرور آنرا افزایش دهید. به طور کلی، هر چقدر بیشتر تمرین کنید بهتر خواهید شد.

 

منبع : خانه گیتار ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *